Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Meer mods nodig

Gestart door Nonkelronnie, 20 augustus 2006, 16:20:33 PM

Steven86

citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Waarover zijn jullie bezig eigenlijk? Leg mij dat eens uit. Liefst in 1 zinnetje. Degene die dat kan, is ne straffe.



Ik weet het ! [:D]
Kijk hier eens ! [;)]
//www.sergent.com.au/mods.html




En hier nog eentje ! [8D]
//www.chrisspedding.com/session/mods/mods.htm




[:)]
Tijd om af te ronden.

Nonkelronnie schreef:
citaat:
Met de recente uitspattingen van enkele leden, de vorige soortgelijke feiten liggen amper enkele maanden achter ons, rijst bij mij toch de vraag of er niet wat meer mods zouden mogen komen.
Tony en Nico hebben het heel druk, akkoord, maar er zijn sommigen die dagelijks het forum (meermaals) bezoeken, en een goeie reputatie hebben onder de forum-leden.
Waarom geen 2 leden die hieraan voldoen mod maken?

Zo kunnen oeverloze, soms brute, discussies snel in de kiem gesmoord worden, daar zij geen goede reclame zijn voor beginners en toevallige bezoekers. Zij die dit willen kunnen altijd dergelijke discussie voortzetten via mail of MSN of whatever ...
Ik zie er het forum alleen maar op vooruitgaan.

Jullie mening?


Als dank hebben een aantal van ons hem meteen op zijn kop gegeven.
Wat hebben we geleerd?

a) iedereen kan oneliners schrijven met standpunten zolang hij ze niet dient te onderbouwen
b) het irriteert de meeste forumlezers maar de meerderheid zwijgt
c) zelfmodereren werkt enkel maar als iedereen dat ook doet: oneliners schrijven die enkel tegenstellingen poneren als standpunten (2 rail versus 3 rail, analoog versus digitaal) is heel gemakkelijk, houdt geen of bijna geen rekening met de interesses van andere forumgangers. Het is ook buitengewoon makkelijk om heel lange epistels te schrijven die oneliners ontkrachten zonder dat er behoorlijk weerwerk komt
d) het zijn vaak diegenene die het hardst roepen dat ze tegen censuur zijn, graag plagen, graag fijn discussi?ren en vragen om er mee te stappen die het hardst gaan schreeuwen als iemand op hun uitdaging van 'bewijsvoering' ingaat.
e) dit alles ontwaardt dit forum (lees de reactie van Sven in verschillende draadjes de volgende week).
f) dit trefst het hardst diegenen die dit forum als eerste forum hanteren, alle anderen amuseren zich op forums waar de zelfdiscipline consistent van hogere kwaliteit is.
g) een aantal van ons zijn geflest voor economie. Logisch ook, want hadden ze gelijk hadden ze even goed het management kunnen overnemen van de modelspoorbedrijven in nood als Roco, M?rklin etc.

Dit gezegd zijnde, mijn excuses aan allen die ik met mijn weerspannigheid gestoord heb (Sven, sorry jong). Weet dat ik niet het karakter ben die zoveel onzin over lange tijd kan aanzien zonder mezelf het recht eens te geven een en ander eens sportief te pareren met een koekje van eigen deeg. Wat moet je anders op een forum waar af en toe eens een orakel passeert die maar drie echte modelspoorders in Vlaanderen kent? Zeg nu zelf...
Voor diegenen die de polemiek hier altijd starten en altijd be?indigen in onmin: kleurtjes en beledigingen laten me sowieso sto?cijns koud.

Het ga jullie goed en tot over een maand of twee nog eens [;)]


Steven

janjozef

weer een bladzijde vol met uw eigen mening meneer steven marx. Laat ons even serieus blijven Wat heeft grondbeginselen van economie met modelspoor te maken : niets Wat heeft Marx ermee te maken : niets het communisme : niets en uiteindelijk Steven met uw kennis van economie hebt gij Marklin en roco ook niet gered. Als ge zo goed waard als ge hier wilt komen laten uitschijnen hadden ze u het wel gevraagd. En dat hebben ze niet.

Tot de volgende topic ik ben niet zo laf om te gaan lopen als ik de wind van voren krijg.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

erik de noorman

Vond ik eerst een draadje van negeren maar(overbodig). Los van het modelbouwen, het beste draadje ooit op dit forum en voor wie het graag
recht voor zijn raap heeft die heeft het gekregen, door steven 86 onderbouwd en met kennis van zaken. Aan de toekomstige moderator(s) de kans om het debat op even verstandelijke wijze door te geven aan de andere gesprekpartners en ik ben benieuwd naar hun antwoord.
Dus moderator ga Uw gang.

Erik

Steven86

citaat:
Geplaatst door janjozef

weer een bladzijde vol met uw eigen mening meneer steven marx. Laat ons even serieus blijven Wat heeft grondbeginselen van economie met modelspoor te maken : niets Wat heeft Marx ermee te maken : niets het communisme : niets en uiteindelijk Steven met uw kennis van economie hebt gij Marklin en roco ook niet gered. Als ge zo goed waard als ge hier wilt komen laten uitschijnen hadden ze u het wel gevraagd. En dat hebben ze niet.

Tot de volgende topic ik ben niet zo laf om te gaan lopen als ik de wind van voren krijg.

Jan


Wie zegt er dat ik ben gaan lopen? Ik vind gewoon dat ik voldoende argumenten heb aangebracht om nog verder op de oneliners te reageren.
En de huidige staat van dit forum is wat mij betreft zo dat het gemiddeld een aantal maanden duurt eer er nog eens echt iets interessants te doen valt.
Maar je hebt een nieuwe vraag gesteld (een rode kleur is al weg, zie ik) dus beantwoord ik die gelijk zo graag:

Je wil weten wat Marx en economie met modelspoor te maken heeft?  
Lees eens het voorwoord in MSM van Nico Monnoye. Dat gaat helemaal over vraag en aanbod, en over productiekost.
Ga dan eens naar p 42 'Beleggen in modelspoor' en vergelijk eens de prijzen voor de diverse modellen een paar jaar geleden en de prijzen voor diezelfde modellen dit jaar. Reken het verschil eens uit en kijk eens op welke modellen iemand meerwaarde heeft kunnen realiseren had hij hetzelfde model twee jaar geleden gekocht en nu verkocht.
Dat beste vriend, is de toepasbaarheid van economie en de bijdrage van Marx eraan op modelspoor.

(in ??n zin, zoals iemand terecht vroeg: meerwaarde is het verschil dat je kan realiseren tussen prijs bij aankoop en prijs bij verkoop, inclusief de ge?nvesteerde tijd [zoals iets op eBay plaatsen] bijvoorbeeld).

Dat geldt ook voor de fabrikanten. Waarom denk je dat het zo slecht gaat met de fabrikanten? Om dat ze minder en minder modelspoorders bereiken en van diegenen die ze nog bereiken is er een steeds grotere groep die van 's morgens tot 's avonds alleen over prijs aan het huilen zijn. Als het niks mag kosten, dan is het niks waard. En dat geldt zeker voor de producenten en de handelaars.

Hoe zou ik als enkeling M?rklin en Roco kunnen redden? Ik heb mijn bijdrage geleverd. Ik heb van beide genoeg modellen gekocht en niet de goedkoopste. En ik zit nooit op een modelspoorforum waar ook beginners met de hobby starten te beweren dat prijs het enige zaligmakende argument is. Integendeel, ik gun fabrikanten en handelaars hun marge. Voor sommigen op het modelforum is het wel heel anders, lees ik zo heel heel regelmatig. De zucht om over prijs te mekkeren gaat zelfs zover dat iemand op dit forum niet eens zijn vraagprijs kan posten voor materiaal dat hij wenst te verkopen, zonder dat er een aantal van die prijsgefixeerden komen aanzwermen om te zeggen dat ze het elders veel goedkoper kunnen vinden. Zijn potenti?le meerwaarde is daarmee meteen vakkundig de nek omgedraaid... En jij durft hier nog te vragen of er een verband is tussen modelspoor en economie.
Is er soms een verband tussen modelspoor en iemand anders zijn vraagprijs niet te gunnen? Het forum staat ondertussen bol van deze voorbeelden:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=2576
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=2749
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=2608&whichpage=1

Overigens in die draadjes, participeer je zonder moeite aan dingen zoals nieuwprijs, vraagprijs. Maar dat zal dan wel geen economie zijn, zoals het je weer goed uitkomt.


Kortom, ik sloof me hier uit om jou die echte argumenten over meerwaarde te geven en wat krijg ik als dank... Je noemt me laf.
Heb jij ondertussen ook al maar ??n zinnig echt argument zelf aangebracht in deze discussie? Waar is jouw moed?
Je zou eens kunnen beginnen met aan te tonen dat alles wat ik geschreven heb wel degelijk mijn mening is. Zoals altijd, blijf je steken in de suggestie. Ga naar wikipedia bv., zoek eens op 'meerwaarde' en 'economie' en lees eens een beetje. Als je kan aantonen dat ik deze concepten heb gedefinieerd, dan pas is het mijn mening. Met echte argumenten liefst.

Tenslotte nog dit. Ik wens helemaal niet te laten uitschijnen dat ik 'goed' zou zijn. Wel wens ik een ernstig tegengewicht te geven tegen loze stellingen die voor mij, tja, verre van goed zijn voor de hobby.

Groetjes,


Steven



n/a

Ik heb zo'n beetje diagonaal gelezen (sommige artikels in grote letters en in kleur)  en dacht " misschien moeten er toch meer Mod's komen".
Met een grote spons.

Gr
Flip

Jurgen

Ah, nu snap ik het. [:D] Jullie probeerden al die tijd al gewoon duidelijk te maken dat er meer mods moesten komen.

Is dat niet gewoon de vraag van dit onderwerp? Waarom dan niet gewoon met ja antwoorden? [}:)][:p]

Tony, Nico en weet ik veel wie er nog mod is op dit forum, zet u rond tafel en duid hier een paar mensen aan. De wereld zal al een heel stuk simpeler worden.
Of sluit gewoon dit forum, dan is er ineens niemand meer nodig. Op deze manier ga ik toch niks meer bijleren.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

@jurgen,helemaal mee eens.[;)]

rgp

Dag,

Het onderwerp was "meer mods nodig ?" en we zijn afgegleden naar analoog versus digitaal.  En dan zijn we helemaal Off Topic gegaan met Stevens analyse over Marx.

Steven, mijn vraag was vrij eenvoudig en je hebt er blijkbaar een genoegen in om te tonen dat je iets van Marx kent.  Er is op dit forum bij de intervenanten niemand ge?nteresserd in uw geleuter over economie.

Als je het voorwoord van Nico en het artikel over beleggen er wil bijsleuren doe het dan goed.  Het enige juiste besluit is dat in treinen beleggen geen geld opbrengt !  Elk model dat je hebt gekocht in het verleden (op enkele uitzonderingen na) ga je nu met verlies verkopen, behalve als jij in courante euro's telt en dan nog.

Tenslotte als je graag met Marx rondloopt, weet dan dat als zijn denkwereld de universele was geworden, je nu niet over vrijheid van meningsuiting, vrijheid van beweging, vrijheid van vrijetijdsbesteding had kunnen beschikken.  Het is immers Marx en de zijnen die in 1989 ophouden hebben te bestaan !

Roland

svvander

citaat:
Geplaatst door ERVIN

@jurgen,helemaal mee eens.[;)]



En zoals reeds aangegeven: idem dito.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

[8)]

Hallo,

Is dit misschien ?de? aankondiging van de 3de wereld oorlog [?]  [?]

Indien iedereen gerespect opbrengt en respecteert, dan konden wij allen misschien van elkaar iets leren in onze hobby.

Foei [V]

Mvg
Herman

Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door FREMO e.V. - afd Belgi?

[8)]

Hallo,

Indien iedereen gerespect opbrengt en respecteert, dan konden wij allen misschien van elkaar iets leren in onze hobby.

Mvg
Herman




niets aan toe te voegen,heel goed en hartstikke waar.

wim ysbeer

svvander

Laat ons dan ook proberen om dit in "onze" draadjes waar te maken? Allen samen liefst!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

citaat:
Geplaatst door rgp


Als je het voorwoord van Nico en het artikel over beleggen er wil bijsleuren doe het dan goed.  Het enige juiste besluit is dat in treinen beleggen geen geld opbrengt !  Elk model dat je hebt gekocht in het verleden (op enkele uitzonderingen na) ga je nu met verlies verkopen, behalve als jij in courante euro's telt en dan nog.





Dit klopt volledig.Ik heb in een vorige bijdrage reeds aangehaald hoeveel jaren ik de modelbaan hobby beoefen.Nooit geld mee verdient wel veel aan uitgegeven!
Als men drie loks van pakweg 15 jaar verkoopt (omdat ze toch maar in de doos bijven liggen)kan men nauwelijks ??n nieuwe kopen.
De prijzen zijn ook altijd blijven stijgen.Als ik bedenk wat over 30 jaar terug en lok in Duitsland kostte en wat men nu betaald?
En denk nu maar niet dat je voor een lok van 30 jaar oud nog iets krijgt als je die verkoopt.

Mvg
Ward


Havoc

Een hobby kost geld. Als het geld opbrengt is het werk.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ERVIN

Ja Havoc,zo is dat,ik koop geen locs om er geld aan te verdienen,wel om mee te rijden,om veel mee te rijden,en als ze versleten zijn dan haal ik er alles uit en dienen ze als dummy,en dan koop ik terug een nieuwe.
En idd,elke hobby kost geld,de ??n al wat meer dan de ander,ik heb vrienden die elke week op circuit gaan racen,die prijzen wil ik jullie onthouden,en dat is ook maar voor de fun hoor.
Als je dan ziet dat ze elke week opnieuw enkele honderden euro's uitgeven aan materiaal dan denk ik soms dat onze hobby qua prijs nog h??l goed meevalt.