verf vraagje

Gestart door Ludwig, 18 augustus 2006, 14:07:17 PM

Ludwig

hallo,
ik ben net gestart met airbrishen.
Nu is mijn vraag met wat verdun je acryl verf van vallejo ??
Ik heb het met water geprobeert maar dat schijnt niet te lukken, de verf loopt er vanaf.
Een tweede vraag is meng je de verf met de verdunner in het resevoir van het pistool of meng je de verf vooraf en kun je eventueel het teveel aan verf bewaren ??
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

ysbeer

Verdunnen gaat echt wel met water,of eventueel spiritus.
Als het er afloopt is het of te dun of je model is vet.
Plastic spuiten met acrylverf gaat wel maar het houdt niet over.
altijd buiten de spuit goed mengen.
wat je over hebt kun je gesloten bewaren

wim ysbeer

ERVIN

Hoi Cota,verf van vallejo moet je niet verdunnen,hebben je potjes verf een zwarte stop,dan is hij geschikt om te air-brushen en moet je de verf niet verdunnen.[;)]

Ludwig

Bedankt voor de reacties,                                     ERVIN,ik heb potjes met witte stop.
Moeten die bij jouw weten verdund worden ??
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

ERVIN

Om eerlijk te zijn,dat weet ik niet,als ik verf koop voor mijn air-brush dan koop ik die altijd met zwarte stop.



Deze dus.[;)]

dieseltje

euh... diene middelste is dan toch nen bleke zwarte ..[:D][:D]

Peter

Dieseltje,

Een politieker zou het grijs noemen [:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

neen dat is gewoon nen nieuwe zwarte,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

INFO

Nee, jullie zien dat verkeerd, de twee buitenste links en rechts zijn donker wit, en de middelste is licht zwart.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Ludwig

Ik had gewoon een verf vraagje.
En wat krijg ik kleur en politieke pollemiek[:D]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

JoVer

citaat:
Geplaatst door INFO

Nee, jullie zien dat verkeerd, de twee buitenste links en rechts zijn donker wit, en de middelste is licht zwart.


Het middelste is gewoon wit! De andere zijn simpelweg nieuwe witte [:o)]

janjozef

Cota ik zal eerlijk zijn ik weet het niet aangezien ik nog nooit met Vallejo gespoten heb sorry jongen [:I]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

All?? all??,ik heb dat potje verf met een witte stop er gewoon bijgezet om aan cota het verschil te laten zien,die met zwarte stop daar staat op het potje "Air"op en deze verf is dan ook speciaal gemaakt voor de airbrush en die moet je dus niet verdunnen of mengen.

locomotion

Ik heb zelf ook nog nooit met vallejo verf gewerkt. Niet met een zwarte, ook niet met een witte dop.
Als vallejo acrylverf is dan moet je deze verf verdunnen met een "Medium". Dit is de term die men gebruikt voor "verdunner". Het best kun je de verf verdunnen met het "medium" die vallejo aanbiedt. Ook voor de potjes met zwarte dop die kant en klaar worden aangeboden. Soms is het nodg om deze verf toch nog een beetje te verdunnen. Bvb wanneer ze een tijdje open hebben gestaan. Of wanneer je ze mengt met andere potjes met witte dop.

Ik heb even gegoogleld. Op ??n site raadt met verduning met gedestileed water aan. Zie http://www.miniatuurwereld.com/Verf/verfpraktijk.htm.
"Verdunning
Het gebruik van verdunde verf is essentieel voor verven met Vallejo Acryl verf. Direct uit de fles is de verf te dik voor de meeste doeleinden en verschillende graden van verdunning zijn noodzakelijk om bepaalde effecten te verkrijgen Voor de verdunning moet je alleen gedestileerd water gebruiken. De juiste hoeveelheid water is voor elke situatie verschillend, hoewel er een vuistregel is voor bepaalde doelstellingen als uitgangspunt:

Ik weet niet wat Ysbeer bedoelt met spiritus. Misschien White Spirit? In Nederland worden soms andere termen gebruikt dan in Belgi?. Bvb wij kennen geen terpentine, maar wel white spirit.

Het is geen regel dat acrylverven met water worden verdund. Vaak hebben de verven elk hun eigen medium, en kun je die ook het best gebruiken. Bvb, het is niet omdat Tamiya acrylverf is dat je het ook kunt verdunnen met water. Gebruik in dit geval Isopropanol.

Locomotion

janjozef

Tepentijn is wel gekent in vlaanderen en is gewoon terpentijn en spiritus (brandspiritus) is methanol soms blauw gekleurd en deze laatste is voor modelbouw niet echt bruikbaar. Tamiya is wel degelijk met water te spuiten, al is het resultaat met isopropylacohol een stuk beter.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem