Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

verf vraagje

Gestart door Ludwig, 18 augustus 2006, 14:07:17 PM

ysbeer

Spiritus is in nederland een soort accohol met blauwe kleur.(kunstmatig)
Maar elke acryl blijkt weer wat anders ik heb goede ervaring met die spritus mar water gaat ook.

wim ysbeer

locomotion

Oei, ik dacht dat terpetine is niet hetzelfde is als terpentijn. Mischien ben ik verkeerd, maar waarom maakt men dan toch een verschil?
Terpetine is white spirit, maar van een mindere kwaliteit. Je zult het niet gemakkelijk in Belgi? vinden, wel in Nederland en Duitsland. In Nederland noemt men het zelfs "peut". Het is zoals men zegt "vettiger", ruikt nog iets erger en heeft nog een langere droogtijd nodig dan white spirit.
In Belgi? kennen we eigenlijk geen terpetine, tenzij de ketens zoals Hubo en Gamma intussen ook vanuit Nederland bevoorraad worden.
Al bij al is white spirit en/of terpetine eerder af te raden. Er bestaan genoeg andere en betere alternatieven. Het is wel een goed middel om je verfborstels voor huis-tuin-en-keuken te reinigen.

Wil je meer weten over het verschil tussen terpetijn en terpetine (white spirit), dan kun je ook wikipedia raadplegen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Terpentijn
Locomotion

ysbeer

Acryl verf moet je natuurlijk niet met terpetine verdunnen.
dat werkt niet goed.

wim ysbeer

Ludwig

Locomotion,
Ik zal eens proberen met gedestileerd water .
In ieder geval,allen bedankt voor de reacties
groeten[:D]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2