Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

loc 18

Gestart door the_gold, 17 augustus 2006, 00:28:38 AM

the_gold

weet iemand waar er de locs 18 staan ? eentje in kinkempois dacht ik ? 2 op foto in spoorwegjournaal in die loods met al die diezels van de tsp ? eentje in salizennes voor dit moment ?

alle info of recente foto's zijn welkom

mark7758

Er staan nog maar 2 1800 in Kinkempois. Zal binnenkort eens kijken.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door maxim

1802: Mobiele wand in Kinkempois

Wat bedoel je met mobiele wand?

Tom

2 18's en een 15 worden gebruikt als een soort tussen muur in de werkplaats van Kinkempois die men kan verplaatsen.
Als ik me goed kan herineren waren het vroeger 2 15'en en 1 18, het kan ook nog anders zijn hoor ik weet het niet meer zo goed.
Het stond een tijd geleden in SJ.
Tom

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Tom

2 18's en een 15 worden gebruikt als een soort tussen muur in de werkplaats van Kinkempois die men kan verplaatsen.

En wat is het nut daarvan?

trainfreak

Is het niet 1 18 en 1 15 als mobiele wand?
En buiten staat er nog een andere 18.
Spoorse groeten
Dimitri

mark7758

Ik zal het nakijken.
Maar 1 staat er buiten en 1 staat binnen.
Nut van de muur.
De loc's ernaast worden minder smerig.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

tt4403

't Zijn de 1502 en 1802 die de twijfelachtige eer hebben te mogen binnenstaan in Kinkempois. De 1804 staat buiten weg te roesten naast de 2250...

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door mark7758

Nut van de muur.
De loc's ernaast worden minder smerig.

Dat weet ik dan ook al weer [:)]
Zo blijven de loc die op pensioen zijn ook nog actief [;)]
beter dan op de sloop.

the_gold

wat doen die 1803 en 06 bij rearen ? is dat die groene loods met enkele sporen er in ? uitleg aub

mark7758

De beide loc's zouden opgeknapt worden om werktrein te verplaatsen over langere afstanden. Status onbekend.
Inderdaad die loods.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

the_gold

dan zal de 06 gebruikt worden voor dat denk ik ... en de 03 als plukloc want deze beschikt toch over geen pantografen meer ? alle info is altijd welkom want ik zou toch graag die 18'ers opvolgen [:I]

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door the_gold

dan zal de 06 gebruikt worden voor dat denk ik ... en de 03 als plukloc want deze beschikt toch over geen pantografen meer ? alle info is altijd welkom want ik zou toch graag die 18'ers opvolgen [:I]



Ik heb deze locs nog nooit gezien, heb er enkel 1 in model, maar dit zijn toch mijn favoriete beestjes. Hopelijk komt er toch weer 1 op de baan

Tom

citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie


Hopelijk komt er toch weer 1 op de baan

De 18 is ook mijn favoriete E-loc en ik hoop ook ooit eens een 18 te zien rijden, maar maak je maar geen elusies
Tom

the_gold

de 16' ers staan bij mij als faforiet , maar de 18ers mogen er ook zijn aleen heb ik nooit eens een gezien , wel eens als ik 9 jaar was ofzo maar daar herinner ik me amper iets van[:(]tis mn droom om een te zien int echt zoals een 15 ook [:p]