Dilemma HO-lok

Gestart door ronny-vdv, 14 augustus 2006, 20:49:57 PM

ronny-vdv

Hoi,

Ik zit met een keuzeprobleem m.b.t. aanschaf van HO-lok.

Ik moet tussen tussen twee loks, nl,
- Roco reeks 5217 of 5205
- Mehano Rail4Chem PB17

Welke kunnen jullie mij aanraden rekening houdende dat ik het rijdend materieel verzamel dat in de regio van Merelbeke komt en dit tijdens tijdperk V. Misschien ook eens rekening houden of het model later courant zal voorkomen of niet.

Als jullie reageren, graag uw motivatie.

Ik hoop op vele reacties en bedankt.

Ronny8)8)8):):)
Mvg,

ronny-vdv

ERVIN

#1
Hoi Ronny,als ik zou moeten kiezen,dan koos ik heel zeker voor de Rail4Chem,de Class 66 is de beste loc die ik in mijn collectie heb,ongelooflijke rijprestaties,enorme trekkracht,subliem geluid,ik heb ook de 5205 van Roco,deze is ook goed hoor,maar hij kan niet in de verste verte tippen aan mijn Class 66ers.
Dat de Class 66 in Merelbeke komt weet ik niet,maar de Reeks 52 is bijna(jammer genoeg)aan zijn welverdiend pensioen toe.
Let wel,dit is mijn persoonlijke mening h?.[;)]

Anarchy

#2
Ik zou voor een Reeks 52 gaan. Simpelweg omdat ik dat de mooiste vind! Welk model later nog het makkelijkst verkrijgbaar gaat zijn, wie gaat dat zeggen ...

trainfreak

#3
De class66 rijd door Merelbeke, maar staat er nooit.
52'ers heb ik ook nooit zien staan in Merelbeke, maar vroeger zullen ze er wel gestaan hebben.
Spoorse groeten
Dimitri

n/a

#4
citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Hoi,

Ik zit met een keuzeprobleem m.b.t. aanschaf van HO-lok.

Ik moet tussen tussen twee loks, nl,
- Roco reeks 5217 of 5205
- Mehano Rail4Chem PB17

Welke kunnen jullie mij aanraden rekening houdende dat ik het rijdend materieel dat in de regio van Merelbeke komt en dit tijdens tijdperk V. Misschien ook eens rekening houden of het model later courant zal voorkomen of niet.

Als jullie reageren, graag uw motivatie.

Ik hoop op vele reacties en bedankt.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]



Ik zou kiezen voor de Roco. Vooral als je weet dat Roco nog niet uit de gevaren zone is. En ik het persoonlijk belangrijker vindt dat de grootste 2 rail fabriaknt van Europa blijft bestaan.

janjozef

#5
Ik zou er helemaal niet naar kijken of de grootste blijven bestaan of niet, maar ik zou ook voor de roco kiezen. die rail4chem is nog niet veel te zien.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

#6
Ik zou kopen wat het beste in mijn tijdperk past. Al de rest wat ik graag zou willen hebben, kan ik nadien nog altijd gaan zoeken op ruilbeurzen of op Ebay.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

guy holbrecht

#7
Een nonneken op schoolbezoek, je weet wel, om een beetje 'reclame' te maken voor haar opvoedingsproject ergens in Zuid-Amerika vertelde mij ooit het volgende: kiezen is verliezen. Kies je voor het ene dan verlies je het andere. Dat zal hier dan dus ook wel het geval zijn: kies je voor de Roco, dan verlies je de Mehano.Zo simpel is dat. Of het zou moeten zijn dat de portemonnee enorm goed gevuld is. Dan hoef je niet te kiezen. Jammer genoeg is dit bij vele modeltreinverzamelaars niet het geval. Je zal de knoop dus moeten doorhakken. Rekening houdend met het feit dat je voor de omgeving van Merelbeke kiest, lijkt de keuze voor de 52 van Roco de minst logische. De machines van deze reeks, en ook de 53 en de 54, waren vooral in de Ardennen te vinden. De kans dat er ooit eentje of meerdere in Merelbeke geweest zijn, bestaat, maar dat ze Merelbeke als stelplaats hadden lijkt mij uitgesloten. Daartegenoverstaat dan de Mehano met rail4chem als voorbeeld. Bij mij zou deze loc niet in de verzameling passen omdat het geen NMBS loc is. Maar ja, iedereen stelt zijn eigen eisen en je zal voor jezelf moeten uitmaken wat nu voor jou de beste keuze is. Het wordt dus kiezen.

Groeten,
Guy

INFO

#8
citaat:
Geplaatst door guy holbrecht

Maar ja, iedereen stelt zijn eigen eisen en je zal voor jezelf moeten uitmaken wat nu voor jou de beste keuze is. Het wordt dus kiezen.



Of anders wordt het kniezen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Bert Ossevoort

#9
Wel Ronny ,

Kiezen met een motivatie ,eerst iets anders wil je  de lok in de werkplaats zetten kan het altijd ,echter wil je er mee rijden ,wat voor materieel is daarvoor aanwezig want de 52er is er in jouw tijdperk alleen voor de TUC werftreinen ,ballast bielzen bovenbouw materiaal geef maar wat voorbeelden.Echter de class 66 heeft de keuze keteltrein of autovervoer is nu weer actueel vanuit gent zeehaven denk daar ook eens aan .
En ben je van plan met de tijd mee te gaan op jouw modelbaan dan is een 52er al snel met pensioen ,dus niet bruikbaar meer, als je zeer trouw bent aan het tijdperk overleeft de class 66 het langst.
En als laatste de beschikbare euro's,succes er mee.

ronny-vdv

#10
Moeilijk hoor !

Huidige stand :
Reeks 52 = 3
Rail4Chem = 3

Een gelijke stand ?

Kunnen jullie mij nog goede raad geven ?

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

INFO

#11
Muntje opgooien
Kop = Mehano
Munt = Roco
Alleen de waarheid ligt in het midden.

DelticPower

#12
En als hij op de rand blijft staan Marklin? [:D][:D]
Groeten van Jan

janjozef

#13
Nu wanneer begint tijdperk V voour jou, beeld je echt uit van na 2000 dan zal je inderdaad niet veel kunnen doen met de 52 maar komt die R4c wel in merelbeke en wat niet is kan dat nog komen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Kedeng Kedeng

#14
Hallo Ronny,
Als ik u was zou ik voor de 52 gaan.

Ik ben zelf niet zo voor priv? maatschappijen (ook al heb ik een loc van ACTS [:I])
Want ze kunnen een eind maken aan het contract of de boeken neerleggen
En dan zit je daar met je loc (ik persoonlijk zou dat erg vinden)

Aan de 52 kan ook wel een einde komen maar je kan ze nog altijd afvoeren naar het museum [;)]