Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Dilemma HO-lok

Gestart door ronny-vdv, 14 augustus 2006, 20:49:57 PM

ronny-vdv

#15
Bij mij begint tijdperk V te lopen vanaf de beginjaren '80. Van zodra ik het spoorgebeuren beginnen volgen ben. Vanaf mijn negen jaar dus. Op mijn twaalfde reed ik met een echte lok 27. Er zijn niet veel die dat kunnen zeggen, maar nu wijk ik af mijn vraag om advies.

Ik heb al twee ACTS-loks (6701+6703) welke ik weten en zien transformeren heb in de CW van Merelbeke.

Wat heb ik al van loks voor Merelbeke : zo'n 25 loks die in echt in de stelplaats horen en 15 die op baan passeren zoals in de werkelijkheid.

Ik zie de lok reeds 52 heel graag, maar komt niet en heeft nog nooit in Merelbeke geweest. De Rail4Chem rijdt momenteel tweemaal in de week door Merelbeke.

Een serieus dilemma.

Gr. Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

locomotion

#16
Ik zou niet twijfelen en resoluut voor de 52 gaan.
Waarom?
Zet en Roco en een Mehano eens op een eenvoudige baan en laat hen rondjes rijden. Dag en nacht. eventueel met korte tussenpauzen voor klein onderhoud (smering en dergelijke). Ik durf bijna met zekerheid zeggen dat de Roco dit eerder gaat overleven dan de Mehano. Roco is niet superieur, maar wel vele malen beter wat deze duurtest betreft. De problemen van tandwielbreuken, verbrande motoren, verlichtingsproblemen, .... heb tot nog toe alleen maar meer van Mehano vernomen. Roco is wel duurder, dus je kan twee Mehano's kopen voor de prijs van ??n Roco (min of meer). Je houdt dan altijd ??n loc in reserve. Dit is zeker een voordeel.
Verder vind ik de afwerkingskwaliteit van de Roco 10 keer beter dan Mehano. Mehano heeft veel weg van goedkope plastiek. Bekijk het maar eens met een vergrootglas. Ook de kunststof durft vervormen. Vooral bij een Class 66. Ook is de kunststof van een zachtere kwaliteit waardoor hij gemakkelijk vervormbaar is. Zie reeks 77.
Als ik mag kiezen zou ik ongetwijfeld voor de reeks 52 van Roco gaan.
Er is misschien nog een bijkomend probleem. In welke periode wil je de loc inzetten? Rijdt de 52 met punt momenteel bij Infra? Zo ja, dan kun je hem in de huidige laten rijden. De R4Chem kan je alleen in de huidige periode inzetten.
Locomotion

ERVIN

#17
Er is hier precies een boycot tegen Mehano bezig!![xx(]
Helemaal niet akkoord hoor Locomotion,mijn Mehano's,en ik heb er een pak van,voldoen uitstekend,en ze moeten hier elke dag toch een paar uur rijden en meestal met lange treinen,kromtrekken van een Class 66????Ik heb er twee,nog niets van gemerkt,mss heeft de uwe in de volle zon gestaan,daar kan geen enkele loc tegen,ook geen Roco,tandwielbreuken,verbrande motoren,verlichtingsproblemen,waar heb jij je Mehano's gekocht,ik heb nog niemand van mijn vriendenkring hier iets van horen zeggen.
En als je me niet gelooft,je mag altijd eens tot bij mij thuis komen hoor,en wat betreft de afwerkingskwaliteit,daar heeft janjozef in een ander draadje al heel duidelijk een antwoord op gegeven.

janjozef

#18
Ervin, ik zal zeker geen boycot van Mehano doen maar als je 2 locs wilt en je weet dat die Roco volgend jaar niet meer te krijgen is en Mehano kan nog vele nieuwe schilderingen uitbrengen en die R4C is nog lang niet uitverkocht dan kies ik voor de Roco en koop later de andere.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Kedeng Kedeng

#19
Als je echt de class 66 wil kan je die beter eerst nemen en later de 52,
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat deze in een beperkte oplagen is gemaakt [:I]

Oja laten we hier niet hebben welke loc de beste kwaliteit heeft
Maar wat we Ronny het besten kunnen aanraden.

ysbeer

#20
Citeer
Maar zoals altijd is geen antwoord natuurlijk ook een antwoord.
Citeer

Dat klopt dus
Wim ysbeer

ERVIN

#21
citaat:
Geplaatst door janjozef

Ervin, ik zal zeker geen boycot van Mehano doen maar als je 2 locs wilt en je weet dat die Roco volgend jaar niet meer te krijgen is en Mehano kan nog vele nieuwe schilderingen uitbrengen en die R4C is nog lang niet uitverkocht dan kies ik voor de Roco en koop later de andere.

Jan



O maar Janjozef,ik had het niet tegen U hoor van die "boycot",maar tegen Locomotion,bij hem bestaan blijkbaar maar twee goede merken,Marklin en Roco,en al die gebreken die hij opnoemt,daar heb ik en vele andere gelukkig nog geen problemen mee gehad.

tonycabus

#22
Wat Locomotion aanhaalt was vroeger zeer zeker waar, en zal ook nu nog waar zijn bij de hobby-reeks van Mehano. Dat zijn immers loks die gemaakt zijn om maar ??n seizoen (maar soms toch twintig) mee te gaan. Maar voor die prijs kan je er dan wel twee kopen kwestie van ??n pluklok te hebben.
Ik heb een 51 en een Thalys (Hobby) van Mehano, en zal jullie na verloop van tijd pas kunnen zeggen wat ervan waar is. Wel heb ik vroeger Mehano's gekocht om goedkope onderstellen te hebben, en daarvan heb ik idd wel eens een tandwiel of een worm zien barsten.
En die chassietjes waren van slappe plastiek. Niet zoals de 51 bvb, die uit twee halve metalen schalen bestaat. Die modellen zijn op z'n Amerikaans gemaakt en ook de tandwielen lijken van veel betere kwaliteit. Tijd zal 't leren[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Kedeng Kedeng

#23
En Ronny weet je het al?

ronny-vdv

#24
citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

En Ronny weet je het al?


Eigenlijk nog niet.
Mvg,

ronny-vdv

janjozef

#25
bah nu die type 98 van fleichmann uit is zou ik niet twijfelen die zou ik kopen. Zal ik dus morgen ook doen, mijn 51ers zijn er ook zal dus 600? kwijt zijn.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

#26
Elke hobby kost geld h? janjozef.[;)]

Kedeng Kedeng

#27
citaat:
Geplaatst door INFO

Muntje opgooien
Kop = Mehano
Munt = Roco


Dan denk ik dat dit nog altijd het besten is [;)]

Greg

#28
Persoonlijke keuze : 52
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

janjozef

#29
Tja die 98 van fleichmann was eigenlijk voor september ingeplant.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem