Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Nonceveux

Gestart door OlivierV, 26 mei 2017, 21:55:59 PM

OlivierV

De laatste tijd ben ik eerder een trage modelbouwer, waar is de tijd van studerende modelbouwer, dan ging het precies allemaal wat sneller. (op 2 maand tijd een hele goederenloods)

Enkele weken later ligt er reeds een beetje verf tegen het seinhuis en zijn van de basisconstructie op de schoorsteen na het plasticcardwerk klaar. Tijd voor deurtjes, een ladder/trap en ballustrades. Maar eerst nog een extra laagje verf me dunkt. Daarna kunnen de voorzieningen voor lampjes komen en kan er achteraf nog een interieurtje gemaakt worden.

Onlangs ook nog zitten kijken voor het plaatsen van eventuele seinen. Ik denk dat ik dit zo laat, er moeten dan heel wat seinen op en met name dat het baantje nu vrij ruimtelijk blijkt dal dit het baantje enorm druk en kleiner doen lijken. Vandaar dat ik er dan maar geen ga op zetten. :)


Seinhuis stand van zaken

ciaociao
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

#361
Citaat van: OlivierV op 29 mei 2022, 22:41:03 PM
De laatste tijd ben ik eerder een trage modelbouwer, waar is de tijd van studerende modelbouwer,

Wacht tot je gepensioneerd bent, in tegenstelling tot wat je denkt zal je dan helemaal geen tijd meer hebben,
maar doe nu maar voort eer het zover is, je bent goed bezig,
langzaam maar zeker!  8)
En wat dat seinhuis betreft, zal het alsmaar groter worden zoals dat station een paar jaar geleden...? ;D ;D :-\

;)

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

ACFI

Citaat van: OlivierV op 29 mei 2022, 22:41:03 PM
...
Onlangs ook nog zitten kijken voor het plaatsen van eventuele seinen. Ik denk dat ik dit zo laat, er moeten dan heel wat seinen op en met name dat het baantje nu vrij ruimtelijk blijkt dal dit het baantje enorm druk en kleiner doen lijken. Vandaar dat ik er dan maar geen ga op zetten. :)

...

Ik denk dat seinen hier toch een nog mooier/authentieker beeld geven. Je kan voor de eerste generaties van de lichtseinen gaan, die nemen minder plaats in dan de armseinen.

ACFI

Alan On Track

Citaat van: OlivierV op 29 mei 2022, 22:41:03 PM
De laatste tijd ben ik eerder een trage modelbouwer, waar is de tijd van studerende modelbouwer, dan ging het precies allemaal wat sneller.


Haha, dit is zo herkenbaar.
Modelbouw is een kunst

vyncky

Citaat van: Alan On Track op 30 mei 2022, 10:53:34 AM
Citaat van: OlivierV op 29 mei 2022, 22:41:03 PM
De laatste tijd ben ik eerder een trage modelbouwer, waar is de tijd van studerende modelbouwer, dan ging het precies allemaal wat sneller.


Haha, dit is zo herkenbaar.

Blij dat ik niet alleen ben  ;D.

Ik zou seinen zetten, desnoods beperkt, maar anders heeft je seinhuis weinig zin...

Het sein waar de CFL 18 nu staat kan je weglaten, omdat het voor je tunnel staat. In de andere richting zou ik er eentje voor de wissel zetten.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Metpetergaathetbeter

#366
toen dacht men ook al in de toekomst net als hier in Gent Zeehaven waar ze een splinternieuw seinhuis hebben gezet  en je mag het niet luidop zeggen "overbodig omdat de technologie zo geêvolueerd is dat men de zaken weer van elders kan besturen !"  :-X tja dan wordt het net als in het voetbal op de bank gaan zitten "reserve" of het zou ondertss moeten veranderd zijn.
Je zou ook meteen kunnen herbeginnen en beginnen met uw seinen  ;D

Floris

och, rustig seinhuis afbouwen en of er dan nog seinen of telegraafpalen enzo bij moeten merk je vanzelf wel. Beetje van papier en sateprikkers mockupje maken en in de baan prikken en je weet vanzelf wat t doet qua ruimtelijkheid enzo.

OlivierV

Trage modelbouwer heeft een verhuis achter de rug en nog wat andere zaken maar in tussen kunnen we weer rijden.

https://youtu.be/0i7Wsc4RO-E

Verhuizen dat brengt altijd wat werk met zich mee. Intussen kunnen we nadat alles zowat afgerond is van de typische verhuiszaken terug rijden in de gedeelde hobbykamer.

Ik koos voor een ietwat eigenaardige opstelling met een rondgaande baan waar de voorste 2 modules (brug en landschap) makkelijk uitneembaar dienen te zijn zodat mijn lief veilig kan paaldansen.
Onder Nonceveux wat op ooghoogte staat zijn 4 doorlopende en 6 doodlopende opstelsporen.
Ik had ook nog kunnen kiezen om een rondgaande baan met nonceveux en de brugmodule te maken, maar dan had ik geen opstelsporen gehad Wat natuurlijk wel mooi meegenomen is en moest ik nog 2 90° bochtbakjes maken.
Voor Nonceveux zal ik allicht nog kijken om iets van heen en weer baan te voorzien zodat ik daar ook nog wat op kan rondspelen naast verder te werken aan de scenery.

Verder geeft het me de kans de brug van Nonceveux en omgeving verder uit te werken, allicht in een herfstig jaargetijde.



Het gemak van mijn flexibele opstelbundel komt ook hier weer tot zijn recht. 1 bestaande tussenmodule aanpassen en een nieuw landschapsbakje erbij.
Rijden kan voorlopig maar op 1 spoor, maar het bracht toch alweer een glimlach teweeg.

Groetjes
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

gardevil

Mooi, al zag ik liever een filmpje van je paaldansende vriendin ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Metpetergaathetbeter

Olivier kent een zekere schaamte het is hij die aan die paal hangt te neerstorten  ;D ;)

Kautenbach

Lekker bezig, en modules hebben idd voordelen. Tof zo die glooiende landschappen. Daar sta je niet mee voor paal,🤓

Zo af en toe een rondje maken is gewoon leuk, bouw ze weer

OlivierV

Hoi,

Na een week of 2 geleden eindelijk werk te hebben gemaakt van de trap naar het eerste verdiep van het seinhuis lag er nog een volgende taak te wachten.
In mekaar flansen van wat railingwerk. Dit werd een combinatie van wat fijne messing profieltjes solderen en plasticcard.


Railingen voor seinhuis

Nadien een laagje of 2 verf en het ziet er al niet slecht uit.
Hier en daar wel ietwat dikkere klodders soldeer maar algemeen gezien ben ik wel tevreden over dit bouwwerk dat geïnspireerd is op Block 9 dat destijds aan Y Neffe stond.


Seinhuis exterieur +- afgerond.


Nadien dan nog eens een interieurtje ineen flansen en er een lampje in hangen.

Ciao.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Geert

#374
Citaat van: OlivierV op 20 december 2022, 12:35:07 PM

Seinhuis exterieur +- afgerond.

Prachtig werk Olivier.

een jarloerze forumlid,  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen