Nieuws:

Nu in MSM 261 TEST: ESU 98.040 | Van Biervliet 7502

Hoofdmenu

Nonceveux

Gestart door OlivierV, 26 mei 2017, 21:55:59 PM

Floris

OlivierV

Even wat stof wegblazen.

Nonceveux en de brugmodules komen eens buiten, al mijn zichtbare modules zitten in het meer dan 100 meter lange baanplan van Modul-H0-Rail verwerkt samen met Lemur (Tilff) van de club AMSAC en mijn opstelbundel.

Ik heb om zeker te zijn dat alles goed werkt bij mij thuis mijn zichtbare gedeeltes aan mekaar gehanden (6m14) in totaal en even testgereden en wissel omgelegd.

https://youtu.be/mHS4si3PlTE

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

mahtoska1

Waar een grote keuken al niet goed voor is ;D
een mooi stukske modelbaan.

Succes morgen.

Tothebeach

Tof dat je baan onderdeel kan uitmaken van een groter project. Komt dat eens op een beurs/expo in het openbaar, of is dit meer een opzet voor een besloten bijeenkomst (zoals Fremo)

Groet,
Michel

SuSke

Modul-H0-Rail is vanaf dit jaar een gesloten spektakel enkel toegankelijk voor deelnemers en genodigden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: SuSke op 10 november 2023, 11:52:00 AMModul-H0-Rail is vanaf dit jaar een gesloten spektakel enkel toegankelijk voor deelnemers en genodigden.
Dag Frans, ik denk enkel dit jaar gesloten omdat het op spoorwegterrein plaatsvindt. We hebben van elk lid/vriend dat komt helpen/kijken naam, telefoon, geboortedatum moeten doorgeven.
MHR was ook de aanstoot om een laatste module bij te bouwen zodat het zichtbare deel van Nonceveux zelf 3M60 is. Deze moet wel nog verder aangekleed worden maar dat is dan voor deze winter.

Alan On Track

Ik kijk er naar uit, tot morgen alvast!
Modelbouw is een kunst

OlivierV

Dag Allen,

Gezien de baan binnen 2 weken op de MTD expo staat heb ik ze maar eens opgezet in de living/keuken van ons huidige appartement om alles eens als proef op te stellen.
Prioriteiti is dat alles feilloos rijdt gedurende dat weekend!
Er moesten nog 2 nieuw passtukjes gemaakt worden want het is enkele jaren geleden dat de baan in expovorm is opgezet geweest op zichzelf. Er is ook nog een module bijgekomen sinds vorig jaar Modul-H0-Rail, deze dient nog voorzien te worden van landschap etc .... Dus het gaan nog een drukke 2 weken worden.

OlivierV

Na succsvolle testritten.
Zaterdag was er boven elke module licht en een achtergrondje.

Todo
- Waas over de nieuw achtergrond van de rechtermodule.
- Links en rechts wat klein soldeerwerk.
- 1 geveltje van een huis
- Nog verder landschap aankleden op die nieuwe module.

OlivierV

Daarnet met Peter alles behalve 1 module in de trailer geladen.
Die ene was nog wat werk aan, allicht een overblijfsel uit mijn studententijd dat last minute werken.
Het is niet AF AF zoals ik het zou willen, maar oogt toch goed. Volgende keer toch niet denken dat de zomermaanden eindeloos zijn.

Straks iets voor 7 aanzetten richting de expo van MTD! Tot dit weekend!

2 hobbies combineren noemt men bovenstaand.  ;D

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 19 oktober 2024, 01:11:24 AM2 hobbies combineren noemt men bovenstaand.  ;D

Om de rode Porsche donkerblauw te spuiten zal er vast geen tijd meer over blijven zeker...? ;D

;)

mahtoska1

Ik heb deze namiddag de baan in het echt gezien op de MTD tentoonstelling. Zeer mooi gemaakt met heel wat sfeer. Ook de lange realistisch lange treinen maakten indruk.

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 19 oktober 2024, 15:47:30 PM
Citaat van: OlivierV op 19 oktober 2024, 01:11:24 AM2 hobbies combineren noemt men bovenstaand.  ;D

Om de rode Porsche donkerblauw te spuiten zal er vast geen tijd meer over blijven zeker...? ;D

;)
Zie niet in waarom ik hem donkerblauw zou spuiten, metallic zwart zou meer zin maken. :)

Citaat van: mahtoska1 op 20 oktober 2024, 18:24:08 PMIk heb deze namiddag de baan in het echt gezien op de MTD tentoonstelling. Zeer mooi gemaakt met heel wat sfeer. Ook de lange realistisch lange treinen maakten indruk.

Bedankt!