Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Nonceveux

Gestart door OlivierV, 26 mei 2017, 21:55:59 PM

DFS

Tof filmpje idd.

Die geweatherde goederenwagens, met de airbrush?

doomslu

Het lampje aan de goederenloods moet eens vervangen worden.  :D

Trouwens, Olivier, wat stond mijn vader daar te doen?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

SuSke

Citaat van: evan op 07 juni 2020, 09:06:21 AM
Leuk filmpje Olivier

+1

En de "hand van God" werd goed weggeknipt - zou anders niet weten hoe je ontkpoppelt en koppelt   ;) ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 07 juni 2020, 11:46:14 AM
En de "hand van God" werd goed weggeknipt - zou anders niet weten hoe je ontkpoppelt en koppelt   ;) ;) ;)

Dat viel mij ook op maar,
Ontkoppelen buiten beeld en dan duwen met niet in elkaar geklikte koppelingen is ook een mogelijkheid Frans, zeker met Profi's...
En ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij die taktiek toepaste (de lepigaard! ;D), knippen zou ongewild toch (kleine) sporen achterlaten in het beeldverloop!

Stieven76

Leuk filmpje en leuke wagons. ;D
Die bollenstamper, vanwaar heb je die?

SuSke

Citaat van: Rangeerduivel op 07 juni 2020, 13:57:39 PM
Citaat van: SuSke op 07 juni 2020, 11:46:14 AM
En de "hand van God" werd goed weggeknipt - zou anders niet weten hoe je ontkpoppelt en koppelt   ;) ;) ;)

Dat viel mij ook op maar,
Ontkoppelen buiten beeld en dan duwen met niet in elkaar geklikte koppelingen is ook een mogelijkheid Frans, zeker met Profi's...
En ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij die taktiek toepaste (de lepigaard! ;D), knippen zou ongewild toch (kleine) sporen achterlaten in het beeldverloop!

Niet helemaal Rudy, op een gegeven moment staat hij met zijn trein in beeld, duidelijk gekoppeld en toch vertrekt de trein daarna en laat een wagon staan  ::) ::) ::)

Maar soit, het is een mooi filmpje en een mooi baantje.  8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Dankjulliewel!

De had van god heeft buiten de camera hier en daar eens een wagentje opgelift om op voorhand te ontkoppelen, zodanig dat ik met behulp van mijn profi koppelingen bijvoorbeeld die ene gesloten wagen tot aan de loods kon duwen en daarna weer gewoon wegrijden zonder in te grijpen. Een truuk die Rudy maar al te goed kent.  ;D
Ik moet zo nodig eens verder doen aan mijn nieuwe naaldbomen en sommige oude oplappen en herpositioneren.

Tevens binnenkort eens mijn blaadje decals printen om te lang aanslepende projecten eindelijk eens wat vooruitgang te schenken.

Citaat van: doomslu op 07 juni 2020, 09:53:43 AM
Het lampje aan de goederenloods moet eens vervangen worden.  :D

Trouwens, Olivier, wat stond mijn vader daar te doen?
Het lampje is niet stuk, camera van mijn iPhone heeft het er wat moeilijk mee, weet niet of dat bij die nieuwere nog zo is, maar ik doe het nog steeds met een 5s.
Jouw vader was aan het wachten tot de kolenwagens in de lokale goederentrein zaten, helaas had hij pech!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Thommy

Citaat van: OlivierV op 09 juni 2020, 22:30:41 PM
Het lampje is niet stuk, camera van mijn iPhone heeft het er wat moeilijk mee, weet niet of dat bij die nieuwere nog zo is, maar ik doe het nog steeds met een 5s.
Jouw vader was aan het wachten tot de kolenwagens in de lokale goederentrein zaten, helaas had hij pech!

Hangt af welke telefoon je gaat kopen. Een 11 of Xr ofzo gaat dat perfect doen, heeft dan ook 3 camera's. Maar de prijs is er dan ook naar. En is mij te groot. Maar ik merk dat vrienden van me met die toestellen wel perfect kunnen foto's nemen bij slecht licht/raar licht (wat modelbouw verlichting in sé is voor een camera)

Nu, als je nog met de 5S werkt...(gelijk ik tot voor kort met de oude SE deed). Overschakelen naar de nieuwe SE. Relatief goedkoop maar vooral, sneller en kan ook al veel beter overweg met foto's in donker ondanks de 1e camera.
Greetz

Thommy

SuSke

Ik maak (voorlopig nog) foto's met mijn Samsung J6. die heeft een "prof" status (voor zover dat die echt prof is) maar dat geeft me wel de mogelijheid om een aantal instellingen te doen.

Ik heb ervaren dat flikkeringen van leds (en TL-lampen) meestal weggaan wanneer je de iso-waarde van je toestel een heel stuk lager instelt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Een GSM, daar telefoneer ik mee. Voor foto's bestaan er betere apparaten.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Johnnytrein

Inderdaad Luc daar zijn betere toestellen voor.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

OlivierV

Goede foto's neem ik ook mijn tijd voor met mijn 400D van canon, maar dat spel is ook al wat oud.
Mijn iPhone 5s is goed voor wat filmpjes en een snelle foto. En eigenlijk werkt dat best goed.
Voorlopig niet echt budget vrij voor een andere gsm, meer daarover later.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Vanavond eens niet naar de club gegaan, maar eens aan mijn eigen hobbyruimte gewerkt.

Begin juli ben ik met mijn vriendin gaan samenwonen in het leuke Gentbrugge. Het appartement bevat eigenlijk alles wat we nodig hebben, naast fijn terras, living, keuken, slaapkamer, badkamer, toilet, gang, aparte studiekamer voor m'n lief was er ook nog deze mooie 2e slaapkamer die een fijne oppervlakte heeft. Ik nam ze maar gauw in beslag als hobbykamer daar ze toch aan de straatkant ligt en de andere slaapkamer aan de niet-straatkant.

Na wat weken de rest in te richten en alles wat gewoon te worden werd ook beetje bij beetje deze ruimte ingericht met alles wat +- nodig is voor de hobby en het beetje werk dat hiet gedaan wordt.

Van in de deuropening rechts de pc met stereo eraan (moet nog in orde gebracht worden), daarna een deel van de treincollectie, in de hoek de versterker en de gitaren, schuinover de deur de kast met sportkleren en nog een deel van de treincollectie, links een hele rij aangepaste Ikea Ivar waar de treinbaan op staat en eronder heel wat knutselmateriaal, wat pc-materiaal ...

In het midden wordt de ruimte "gesierd" met mijn flexibele opstelbundel in kleinste ovaalvorm. Het was even zoeken maar op deze manier hindert hij niets (kan ook altijd verrold worden indien nodig) en kan er ten alle tijde gereden worden.
Aan een van de 2 kanten gaan we nog een paradespoortje voorzien met mijn brug van Nonceveux, de andere kant biedt mij 4 van de 9 opstelsporen die ik kan gebruiken.

Er is nog wat werk aan de rechterkant van het bureau en ook aan Nonceveux zelf moeten nog fiddle yards komen, maar de start voor heel wat fijne hobbyuren in deze ruimte is gegeven denk ik.


Nieuwe hobbyruimte
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan