Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Bad Ahrbach afgebroken, nu de opbouw van Holzstein h0e

Gestart door tomenriet, 12 april 2017, 01:17:56 AM

steamdriven

Ik heb het ook eens geprobeerd met zo'n malletje maar eerlijk gezegd, ik had weinig verschil met tufts gemaakt op enkel een drupje lijm. Hopelijk heb jij meer succes.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

steamdriven

Citaat van: loebaske op 14 juli 2019, 08:53:08 AM

Bart, ben niet zeker...dacht dat je "plukgras" reeds besteld had bij me?
en zoja merkt je wel het verschil en voor die prijs kan je nooit zelf zo een mooi resultaat hebben in diverse kleuren en hoogte...

Ik antwoord hier omdat de gestelde vraag eerder refereert naar deze thread. Was waarschijnlijk door een foutje in de verkeerde thread beland.

Inderdaad Eric. En heel tevreden van. Ik ga dat idd blijven gebruiken naar de toekomst.
Maar ja, ik heb me zo'n static grastoestel aangeschaft en dan wil je wat experimenteren eh...  ;)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

SuSke

Ik vermoed dat een plaatje styreen niet dik genoeg zal zijn om mooi rechtopstaande tufts te maken. Misschien een stukje triplex van 4 of 6mm dikte nemen
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

tomenriet

De pollen vielen wel mee, heb er nog wat bij gemaakt en vanwege de opmerkingen hier en daar heb ik die op bakpapier gemaakt.
Alleen merkte ik dat het ontladen nu minder heftig was dan als er geen bakpapier tussen zit. Volgende keer eens proberen met aluminiumfolie.
Met wat gekleurde fijne turf nu wat bloemenpollen gemaakt.

Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom