verwijderd

Gestart door n/a, 11 juli 2006, 13:25:54 PM

n/a

verwijderd

Jean

#1
In Nederland maakt dit wat meer tongen los..

groet
Jean

ysbeer

#2
Ieder een zal het natuurlijk er mee eens zijn dat deze test zeer objectief is uitgevoerd.
of zou het feit dat fleischman met zijn erkende en beproefde techniek
n.l de rond motor.

Hoofd sponsor is van deze club.
toch iets hebben bij gedrage aan de uitslag

He ik schaam me dat zo achterdochtig ben.

Marklin is twee,en faller is ook sponsor.

Al weer zoon toeval
en dan de fleischman lok kost 145 Euro

de roco en piko loks nog geen 50 .
wat een vergelijking
wim ysbeer

Peter

#3
Persoonlijk geloof ik niet in zo'n tests. Je kan twee dezelfde loks kopen van hetzelfde merk, en toch kunnen die een verschillend rijgedrag hebben. Goede rij-eigenschappen zijn van zoveel faktoren afhankelijk dat zulke vergelijkingen geen enkele zin hebben.
Een lok rijdt goed of hij rijdt slecht. Om een voorbeeld te geven: ik heb al veel klachten gehoord, en gelezen op het franstalig forum, van de 45 van Olaerts. Toch rijdt mijn model, en van een aantal aantal anderen, perfekt.Wat is de oorzaak? Wie zal het zeggen?
Met vriendelijke groeten
Peter

Brunel

#4
Het gaat niet over de rijeigenschappen, maar over de duurzaamheid van de aandrijving. En dan geloof ik eigenlijk onmiddelijk dat de rechtoe-rechtaan draaistelmotoren van Fleischmann en M?rklin het het langst volhouden. Andere kenmerken van zo'n aandrijving zijn weer wat minder.

janjozef

#5
en zo wordt weer eens bewezen dat ge met niets alles kunt bewijzen. Zulk een test, zouden beter als een wedstrijd worden gehouden zodat iedereen fabrikant zijn eigen materiaal kan onderhouden gedurende de test.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

DelticPower

#6
En zou ieder merk met 10 lok's moeten rijden om een zwak exemplaar te elimineren.[:)]
Groeten van Jan

doomslu

#7
Heeft er al eens iemand uitgerekend hoeveel kilometers zijn locs rijden ? Ik krijg mijn Piko nooit versleten hoor. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

pahasoft

#8
Hoi DoomSlu,

Jahoor; het programma wat ik gebruik houdt dat bij voor mij. Een avond rijden komt toch al snel op z'n 500 schaalkilometers (schaal n) uit van al mijn locs.
Bij iedere loc afzonderlijk wordt het ook bijgehouden. Op mijn vorige baan waren er locs met de teller over de 10.000 schaal kilometers.

doomslu

#9
Heel interessant, Paul.
We wijken een beetje af, maar zijn er hier nog die een idee hebben hoeveel kilometer ze jaarlijks rijden ? [?] Uit nieuwsgierigheid.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

#10
Goh,goeie vraag,daar heb ik eigenlijk nog niet bij stil gestaan,maar het zullen er jaarlijks h??l veel zijn denk ik.
Vooral mijn 77/78ers en mijn 51ers rijden elke dag heel wat rondjes,hoe kan je zoiets berekenen?[:I]

Tom

#11
In MSM heb ik eens een meetwagentje zien staan die ze gebuiken voor loctests.
Maar ik weet niet meer wat je daar allemaal mee te weten komt.
Tom

modelbaanHO

#12
Fleischmann heeft zo'n wagentje. Cat.nr. 5555 Meet de snelheid en de afgelegde weg. Prijs rond de 50 Euro.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

doomslu

#13
@ERVIN : gewoon achter je locs aan lopen en je passen tellen. [:o)]
Ernstig : het zal niet eenvoudig zijn, denk ik. Maar je kunt wellicht schatten hoeveel uren per week/maand/jaar jouw treinen rijden. Dat geeft al een beetje een indruk van hoe intensief er gereden wordt.

Aangezien ik nog altijd aan het bouwen ben wordt er zelden gereden, vandaar mijn nieuwsgierigheid naar diegenen die wel al berijdbare banen hebben. En van ERVIN weten we dat hij veel spoor liggen heeft !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

#14
500 km in schaal N dat maakt toch al snel zo'n 2km dat is heel wat denk ik.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem