Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

erik de noorman

Simpel gebouwtje het weeghuis. Moet nog wat verder gedetailleerd worden.

DSC05624 by erik de boeck, on Flickr

DSC05623 by erik de boeck, on Flickr

DSC05625 by erik de boeck, on Flickr

Erik

mahtoska1

Metpetergaathetbeter

zo kookprogramma's moesten ze meer geven op de TV, het werken met alu.bakjes  8) ;D ;)

59erke

Het zijn dergelijke kleine gebouwtjes die een baan nu net wat charme geven, knap gedaan !
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Metpetergaathetbeter

Pierre

Groet Pierre.

erik de noorman

Vervolg de loopbrug voor de portaalkraan. De basis is verpakkingskarton van 2 mm. ( luxe doos sterke drank). Het karton is in platte profielen gesneden en daarna bekleed met aluminium wat op zijn buurt voorzien is van de nodige details zoals klinknagels enz.. Daarna zijn de beklede profielen in elkaar gelijmd tot H profielen.

DSC05628 by erik de boeck, on Flickr

DSC05631 by erik de boeck, on Flickr

DSC05635 by erik de boeck, on Flickr

DSC05636 by erik de boeck, on Flickr

Vandaag mijn 55 van VBV terug gekregen. De decoder had zijn geest gegeven (nauwelijks gebruikt) en natuurlijk buiten garantie.
VBV heeft antislipbandjes gemonteerd (op mijn vraag) en een buffer vervangen die stuk was en uiteraard een nieuwe sounddec.. Prima service van VBV.

Erik.

erik de noorman

ERVIN

En ook dit gaat weer iets heel mooi worden , gemaakt met iets heel simpel. ;)
Je moet er maar opkomen.

svvander

Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

rixke rail

Sprakeloos ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

755philippe

Erik, gewoonweg fantastisch gedaan. Ga je die kraan ook werkend maken ? Ik heb de bekende Heljan kraan die ik nog wat moet restaureren om die terug werkend te krijgen (messing tandwielen voorzien ipv plastieken die barsten).
Is 2mm karton stevig genoeg voor die portaalkraan ?
Goed bezig en kijk uit naar het vervolg.
mvg

755philippe

erik de noorman

Voorlopig is het een statisch model zoals de kanaalbrug. Ik overweeg echter om er een beursbaan van te maken om aan het grote publiek te laten zien (mits interesse uiteraard) en dan kan ik ze eventueel beweegbaar maken. Voor mijn vaste baan hoeft het niet. Er staan  beweegbare stukken op zoals de portaalkraan van het kolenpark enz. maar worden nauwelijks of nooit gebruikt behalve de draaischijf.
Alles wordt digitaal aangestuurd dus overal zit een decoder of/en servo in die nooit dienst doen.
Het karton is verstevigd met aluminium wat het stevig maakt en nog eens verlijmd tot een H profiel.

Erik.

svvander

Van hieruit alvast heel veel interesse... ik volg stilletjes op de achtergrond en ik steel met mijn ogen. Sterk bezig.
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

Tothebeach

Citaat van: erik de noorman op 23 december 2021, 11:56:11 AM
Ik overweeg echter om er een beursbaan van te maken om aan het grote publiek te laten zien (mits interesse uiteraard) en dan kan ik ze eventueel beweegbaar maken.
Zeker interesse, maar mocht het niet geheel lukken, een demo bouwen met aluminiumschalen mag ook wel hoor ;)

Groet,
Michel