Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Heren MODELspoorbouwers dit zouden wij graag op onze baan zien rijden

Gestart door Metpetergaathetbeter, 08 juni 2016, 09:02:19 AM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 09 juni 2016, 08:48:54 AM
Ken der anders een paar die toch redelijk goed modelbanen kunnen bouwen, zal u anders een paar telefoonnummers/e-mailadressen doorspelen.
en de jouwe zit daar per ongeluk ook bij zeker ? ;D ;)

Brossel

Citaat van: PeterVG op 09 juni 2016, 10:35:57 AM
Zoals mijn voorganger in dit draadje voor mij graag "Brossel"s in alle vormen en kleuren ;D

;D

Ja, inderdaad!!! Ook een Brossel, groot en klein, zou hier zeker erg welkom zijn!

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn steengroeve in planning!

Michiel

Allemaal heel leuke voorstellen, maar het hoeft niet steeds H0 te zijn. Een schaaltje kleiner of groter is soms ook welkom, heren modelspoorbouwers... ;-)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Nu Piko da treinstelletje van de CFL in verschillende versies brengt, kunnen ze dan geen MW 41 brengen. Dat stel van Mehano is bijna niet te vinden en als je het vind is de prijs :o :o :o :o :o
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Peter, belangstelling voor 1 tje Mehano MW 41 inclusief 10 antislipbandjes voor 160,00 euro nieuw in de doos heeft slechts proef gereden .
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

ERVIN

Ik ben al jaren vragende partij voor deze wagon , bloktrein van zo'n 26 wagons , gevuld met zinkerts.

PeterVG

Dat zal een zelfbouw project moeten worden Erwin.
Deze zinkertswagentjes zijn uniek voor de Kempen. Dus verwacht ik dat er weinig belangstelling voor is vanwege de fabrikanten.

SuSke

Vind dat ook wel stoere wagons  8)

Even goed kijken welke wagon dan als basis zou kunnen dienen. Het versterken van de wanden is makkelijk te doen met styreen.
Klein maar doenbaar.
Dan goede en juiste decals (of afwrijfletters) voor de beschrifting  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

waren die jaren geleden niet voorzien om uit te komen bij LSM ;)

Svendw

Re-run van reeks 21 en 27, beneluxstam van lsm..
Ms96
Klassiekjes..

Het gemiddelde belgische 'kwijl-materiaal' dus 😜
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

oebr

en een generatorwagen zouden we ook nog willen he. Maakt een mens meteen 25j jonger...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

ward

Citaat van: oebr op 10 juni 2016, 21:04:12 PM
en een generatorwagen zouden we ook nog willen he. Maakt een mens meteen 25j jonger...

Voor mij ni liefst.. 25 jaar is beetje teveel vant goeie.. Terug naar 0 jaar  :o
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

i11

Een blauwe reeks 55, waarbij de kast donkerder blauw is dan de huidige reeks 55 van B-Models en het dak "verweerd" blauw. Ja, ik weet dat ik hiermee de discussie over het blauw heropen...

oebr

Goh, er zijn effectief diverse tinten blauw geweest, zoals je zelf aangeeft door verwering, maar door de jaren heen zijn er waarschijnlijk ook verschillende verfjes gebruikt geweest (mogelijks met het oog op beter weerstaan aan de zon). Het hangt dan ook erg af van het tijdstip waarop een model gesitueerd is of het blauw al dan niet klopt met het origineel.
En dan speelt de grootte en de typering van de cijfers ook nog een rol.
Momenteel in de handel vind je de 5505 met cijfers rechts van de deur, typisch voor die lok en ook de 5519 en de 5529 begin jaren '90. 't is een job hoor zo'n modelspoorweg juist situeren.
Maar als je 't echte model van bvb de 15 in het museum bekijkt dan weten ze 't bij het echte spoor ook allang niet meer zo goed ;-)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992