Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Heren MODELspoorbouwers dit zouden wij graag op onze baan zien rijden

Gestart door Metpetergaathetbeter, 08 juni 2016, 09:02:19 AM

doomslu

Eigenlijk hadden we hiervoor een nieuwe rubriek moeten aanmaken: "Sprookjes"...  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dieselfreak

Als ik nog wat sprookjes mag toevoegen, mijn persoonlijk verlanglijstje is:

Nord Belge rijtuigen, 1'ste klasse M 2-rijtuigen, M 3-rijtuigen, een diesel motorstel reeks 40, R -rijtuigen (deze laatste zijn zoals bekend aangekondigd bij een kleinserie fabrikant maar de uitleveringsdatum staat nog niet helemaal vast). ;)
MC

lux161

Wat mij betreft : groene M2 rijtuigen tp IVb - V (UIC nummer)...😉
Lijnen 42,43,162 en 166 (1990 -1998)
2r DCC HO

Metpetergaathetbeter

#18
Belgische, Luxemburgs of Duitse  Fals stortwagens(die zijn er wel maar die Marklin's onderstel staat veel te centraal, niet de juiste bufferss voor de Belgische dan)om deze te laten rijden https://www.youtube.com/watch?v=eCABsv7_Sac
https://www.youtube.com/watch?v=SayRpBzdtvQ Duitse Fals 167 ? Maar er zitten mijn idee ook Luxemb. of Belgische vierassers tss. :-\

lux161

Lijnen 42,43,162 en 166 (1990 -1998)
2r DCC HO


SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Roco zou zo Duitse Fals 167 kunnen uitbrengen maar zouden daar een moderne onderstellen moeten onderzetten ! ;)


stoomlokje

Dromen mag toch hé  ;) ;), alhoewel " Dromen zijn bedrog "wordt er ergens gezegd :-\ :-\
Ik droom ook van dat er "ooit "eens een 84-er  ( met of zonder balkon vooraan ) uitgebracht wordt.

Saskia

argilla

Citaat van: lux161 op 08 juni 2016, 23:31:02 PM
Belgische FALS aangekondigd :

http://www.makette.de/

Ja das straf zonder boogies Y-25  ....en waarschijnlijk omdat het messing is poke duur ??
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

OlivierV

#26
Citaat van: SuSke op 08 juni 2016, 23:39:01 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 juni 2016, 23:33:45 PM
Citaat van: lux161 op 08 juni 2016, 23:31:02 PM
Belgische FALS aangekondigd :

http://www.makette.de/
messing bouwdoos :-\

En dan nog een zonder bogies  8)
Dat is wel lullig dat er geen assen en boogies bijzijn ... Als je een messing model/bouwdoos uitbrengt dan mag dat wel volledig zijn want het is wel erg lullig, zit je je best te doen om een mooi messing model ineen te zetten, kan je het nog niet eens direct inzetten omdat er geen draaistellen bijzijn...

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 juni 2016, 09:02:19 AM
ik weet het, heb nog geen baan, maar ook nog niet de volgende modellen ......(Olivier V,rangeerduivel,.. ;))
Ken der anders een paar die toch redelijk goed modelbanen kunnen bouwen, zal u anders een paar telefoonnummers/e-mailadressen doorspelen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Brossel

Citaat van: lux161 op 08 juni 2016, 22:15:52 PM
Wat mij betreft : groene M2 rijtuigen tp IVb - V (UIC nummer)...😉

Wat mij betreft ook hoog op het verlanglijstje!!!

De mallen zijn er al bij Märklin, nu nog het verstand om ook deze langst én meest voorkomende versie een keer uit te brengen.
Misschien kan MSM nog eens lobbyen bij Märklin?

Het MSM actiemodel 5523 reed immers bijna alleen maar met / erg veel met groene M2 rijtuigen in tijdperk IV uitvoering...

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Brossel

Citaat van: oebr op 08 juni 2016, 17:38:46 PM
Belgische ROOS wagens misschien (bruine, geen roze) ...

(= houttransportwagens )

Ook mijn wens! Dat wagentype zou eigenlijk niet mogen ontbreken op mijn Ardeense modelbaan.

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

PeterVG

Zoals mijn voorganger in dit draadje voor mij graag "Brossel"s in alle vormen en kleuren ;D