Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Dirty Stuff

Gestart door Martin Welberg, 01 april 2016, 01:59:20 AM

Martin Welberg

Heb het wel zo'n beetje gehad, vandaag wat stoffigheden aan de bodem met wat pigmenten en spetter spul van Ammo. Moet bij de gele nog wat stof toevoegen, en wat kleinigheden aan de buffers. Verder wel een leuk stel...
















Herwig

Waarbij  we ons eventueel  kunnen afvragen of er in die EVA-ketel soms vleesbouillon of zoiets dergelijks wordt vervoerd naar de Maggi-fabriek .

Martin Welberg

 ;D

Gelukkig zijn saaie kerstdagen een leuk excuus om wat te doen  :P Zo maar weer wat verder met de groene Persil wagen. Eigenlijk wel een leuk contrast zo'n schoon merk met een wat viezige wagen. Bakkie zegt dat de laatste schilderbeurt in '62 was. Na wat jaartjes rond crossen zullen er her en der wel wat beschadigingen op zitten. Wat verder met de beschadigingen dan maar, wat extra roest in de vorm van 2 washes, tracks wash en light rust wash van Ammo. Aluminium chips op de luikjes. Zal ook wat lichte beschadigingen op het dak doorvoeren, dat ding is ook van plaatstaal of zoiets..StCu, iets van een bliksoort ofzo..niet te overdreven..uiteindelijk nog wat smeer en stof en dan vind ik deze ook wel af..














Pierre

Ik vind dit mooi. Schitterend werk Martin lever je hier man.
Groet Pierre.


sdz1976

Een echte artiest 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Martin Welberg

Merci !

Compleet brak van een heftige griepaanval, lijkt alsof een of andere vrachtwagen me geraakt heeft. Maar op de een of andere manier is stil zitten er niet bij, heeft iets met genen te maken geloof ik.Oppassend dat de lekkers uit mijn neus niet op mijn werk vallen maar weer verder met die groene Persilbak. Als eerste rondom wat North Africa dust in dunne laagjes met de luchtkwast. Na droging met odourless thinner wat gemanipuleerd en een zekere streperigheid gegeven. Daarna verder met het dak. Nu zag ik op een jijbuis filmpje Mig Jimenez enamels over chipping medium p een zaku gebruiken. Effect zag er prima uit en dacht bij mezelf dat is goed te gebruiken op een dak van een wagon gebruiken. Zo gezegd zo gedaan dus eerst maar eens wat scratches medium met de luchtkwast erop geblazen gevolgd door een aantal laagjes enamel. Heb hier gekozen voor een wat grijsbruinig streaking grime for interiors omdat het grijsbruine kleurtje mij wel aanstond, grijs ishet smeer niet helemaal, bruin ook niet dus het hangt er lekker tussenin...leklek...Na een korte droogtijd maar aan het smeren en chippen, doe dit dan met gewoon water, gebruik wel over het algemeen van die gedemineraliseerde, een 39 cent in de supermarkt ofzo...moet zeggen dat het resultaat me wel aanstaat , zou nog wat beter kunnen..restant van de streaking grime for interiors over het onderstel geblazen in een erg dunne laag..wel nu.. plaatjes..










oebr

dat dak ziet er zeer OK uit Martin, experimentje gelukt.
Je krijgt echt de indruk dat het zo'n taaie bedekkingsfolie betreft,
ik vermoed dat dat zoiets als de vynil uit de jaren 50-60 (brrr, was daar als kleuter al huiverig voor eigenlijk)
moet zijn die op zo'n daken lagen. En dankzij je werk ziet dat plastic dak er nu inderdaad zo uit; good show !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Herwig

Hoezo, een plastiek/foliedak op de échte wagen uit de jaren '60 ?
Was dat niet een metalen   "blikken"   dak ?

Martin Welberg

Nee, het grote gros had daken uit PVC en aluminium..deze omgekeerde badkuip is wel uit blik..

Martin Welberg

Zo, eindelijk een klein beetje tijd gevonden om eens een begin te maken met wat van dat Belgische spul wat ik van een aantal forumgenoten heb mee gekregen in Leuven. Aantal weken griep is lastig als je een strakke planning hebt. Een lapje bijbehorende tekst is er ook al. Gaat denk ik een leuk artikel worden..


Martin Welberg

Tussendoor ook nog wat lopen knoeien aan een pietepeuterig klein wagentje in HO. Ding is van Evan en hoop dat ie met OntraXS! lekker op zijn baan kan meerijden. Hoofdzakelijk gedaan met Ammo by Mig Jiminez enamel producten..








Michael

Martin, knappe plaatjes, maar ik zie liever een reeks van de 7738. Voor de uitleg moeten we wachten op MSM???
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Knap gedaan, Martin.
"Klein wagentje" van Evan ?
N en Z nog niet geprobeerd ?  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Michael, de reeks 77 is aardig onderweg..afwachten is het idd even. Ben aan het schrijven en plaatjes schieten maar of het een daadwerkelijk artikel wordt?

Nee Jean, ik heb nog geen N en Z geprobeerd, wie weet in de toekomst..

loebaske


een knap staaltje verwering van de AMSAC wagon, stukken beter dan wat ik al eerder heb gezien, niet alleen met een kwast zwarte verf  ;) ;)