Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Kijkdoos voor locpresentatie

Gestart door mnieuwlaet, 15 maart 2016, 20:40:08 PM

mnieuwlaet

Ik had ooit eens een plankje met spoortje gemaakt, een stootbok op het eind en een landweggetje ernaast om mijn locjes beneden in de "dressoirkast" te zetten achter het glas...
Nu speelde ik al langer met het idee om met de al de opgedane bouwervaring, en leeservaringen van forumgenoten een nieuwe
plank... te maken. Het moest een kijkkastje worden, een miniminidiorama ofzo. Ik tekende het netjes uit in 3D (met de vrije schetshand) waarop mijn zoon van zes zei... Papa, ik noem dat een kijkkastje... het gelijkt wel op een televisie...
Helaas kon ik geen televisie in die kast krijgen (mijn pa had nog enkele oude beeldbuisexemplaren liggen) anders had ik het gebouwd in een oude TV.

Nu wordt het dus een kijkdoos van 60 op 32 diep en 37 hoog met een spoorberm, brugje, tunnelingang en enkele leuke kleine details.
Van zodra ik foto's heb zullen ze gepost worden.

jean-luc


doomslu

Komt een beetje in de buurt van een idee waar ik al een tijd mee rondloop.
Helaas blijft het bij mij in m'n hoofd zitten...  :-\ wegens tijdsgebrek.

Ik ben wel benieuwd.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

DIORAMABOUWER

leuk idee Maarten,ben benieuwd naar het resultaat
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

reeves

#4
Idd
Is zoiets al Maarten (ander topic) z'n "schilderijtje", is eigenlijk een gat in de markt, een presentatie doosje of kader met klein dioramatje om aan de muur te hangen mmmmmm straks ff met de madam overleggen
Loop ook al een tijdje met zo een ideetje rond, in Woluwe staat er altijd een man met een vitrinekasten en dioramas, een van die staat jocadis am in met spoor en rotsen met led verlichting, heeft wel iets.
Volgende keer als ik nog eens ga een fotootje trekken.

Ik volg

Groet Tom

SuSke

 ;) ;) Zo'n idee staat bij mij ook te wachten op de kast in de living. De "Adler" in een mooi dioramaatje plaatsen.

Kijk ook uit naar jou invulling Maarten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

Ik ben eveneens benieuwd.  Zelf heb ik een klein H0 diorama met 2 stukjes spoor, een perron en een tunnel, waarin ik de foto's maak voor mijn treinen database.
En een tijdje geleden maakte ik een gelijkaardig "ding" maar dan een VW garage op schaal 1:43 (schaal 0)  om ook foto's te maken van mijn  VW miniaturen.
Dat zijn dingen waar een mens zich eens kan op "uitleven" hee.

Als ik jouw afmetingen bekijk zal het wel een klein stukje groter worden, ik ben nieuwsgierig !


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

modelbaanHO

Ik ga dit volgen. Kan altijd inspiratie geven.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Reeks1976

Laat het maar snel zien , ik ben ook benieuwd net als de vorige sprekers.

philippe_007


mnieuwlaet

Hier een eerste foto van de ruwbouw in primer. De achtergrond en bovenzijde worden gemaakt uit 1 stuk beschermingskarton van de schilder.
Met de ledverlichting ertegen enz zal dat dan wel in orde komen.
Binnenkort meer.



Het fries vooraan is nog niet geplaatst zo kan ik er gemakkelijker aan werken (in werken)

philippe_007

ik denk dat je vergeten bent de foto erbij te plakken...

mnieuwlaet


philippe_007

Ik nu ook, zal de firewall zijn (via netwerk van het werk) dat deze heeft tegengehouden.