Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Kijkdoos voor locpresentatie

Gestart door mnieuwlaet, 15 maart 2016, 20:40:08 PM

mnieuwlaet

Met de baby en mijn eerste twee weken alleen als treinbestuurder was het een beetje druk maar links en rechts een beetje tijd gevonden om de basis van de kijkdoos te maken.
Het plannetje een beetje uitgelegd en lichtjes aangepast.
Daarna de basisconstructie met bouwplaat gemaakt.
De akker is gemaakt van golfkarton en de bermen met gaas en gips. Alles moet natuurlijk nog kleur krijgen.
De straat wordt gemaakt van architectenkarton (wat ik nog altijd een super product vindt) deels in beton en kasseien.
De brughoofden zijn gemaakt van recticelplaten, eigenlijk kun je de binnenkant (zonder grijze folie) vergelijken met het architectenkarton. gemakkelijk te verwerken. Daarop kwam een karton met steenmotief die ik nog liggen had.
Alles wordt gemaakt met de vooraad recuperatiematerialen.







Voila dit zijn de vorderingen, nu nog verder kasseitjes drukken.

mnieuwlaet

gisteren nog een beetje veder gedaan. De akker is bewerkt met verf en echte aarde, het watertje heeft een grondlaag gekregen met zinkende auto. DE brug is geschilderd en de straat is ingekrast in het architectenkarton. Deze straat heeft zijn eerste laagjes verf en washes gekregen. Ik probeer snel enkele deftige niet gsm foto's te maken en te plaatsen.

mnieuwlaet

Eindelijk de tijd gevonden om enkele fot's te posten (ben vooral geen zo'n goeie fotograaf!)










Voila enkele kiekjes

mnieuwlaet

Ik heb de laatste tijd tussendoor (tussen het verversen van pampers en schilderen van schrijnwerk...) nog een beetje verder gedaan aan de kijkdoos.

De straten zijn gedaan er is al veel groen op de baan.
Het voetpad en enkele kleine details moeten nog gedaan worden. Ook het spoor moet nog ballast krijgen.
Het laatste wapenfeit was het zwart schilderen van het buitenkader zodat we binnekort de achtergrond kunnen schilderen en plaatsen.

Hieronder enkele fotokes, want die zeggen meer dan woorden.

in dit golfje 1 met wit geschilderde velgen heb ooit lang geleden gezeten met mijnen papa...




Overzicht op een gegeven moment








Nog een klein detail... het spoor moet nog ballast, zand met weinig steenslag krijgen



Dit is de laatste wijziging in overzichtsfoto



mnieuwlaet

De kijkdoos is al goed gevorderd.
Nog af te werken; sporen, bordjes, elektronica (lichtjes), en nog een beetje verwering en figuren.

Dit graag allemaal af tegen dak een nieuwe loc moet ten toon stellen.