Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Fax zenden via klassieke telefoonlijn in WORD 2010

Gestart door janieburton, 17 februari 2016, 22:26:34 PM

janieburton

Had jaren geleden office 2010 aangekocht maar ik had mijn office 2003 niet geüpgraded.

In mijn office 2003 kon ik een fax zenden vanuit WORD naar iemand met een faxapparaat, dit via een externe faxmodem.

Nu blijkt dat deze functie niet bestaat  in office/WORD 2010, enkel zoals zij het noemen een "fax via email".

Dat is een mogelijkheid maar niet de mogelijkheid die ik echt zoek want je zend het naar een extern bedrijf.(   https://support.office.com/nl-nl/article/Beschikbare-faxservices-e16f355d-fcbf-4f71-aa4d-580e27629372?AssetID=HA001003575&ver=14&app=winword.exe&CorrelationId=72b253d5-a008-42ca-adfa-1fa90e18145d&ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL )

Ik wil de fax zenden via mijn eigen faxmodem en eigen klassieke telefoonlijn en niet via het internet naar een extern "bedrijf".

Mijn faxmodem is herkend en geïnstalleerd in XP, en mijn Hardware geeft aan dat het apparaat correct werkt.

Zit de faxfunctie in de WORD/office 2010 ergens verborgen of is dat niet meer mogelijk?

2de probleem:

Ik heb mij office 2010 gede-installeerd en terug mijn office 2003 geïnstalleerd maar ik krijg mijn office 2003; zowel mijn aangekochte office 2003 home(met officiële installatie code) of mijn office 2003 professional OEM versie(met officiële installatie code) niet meer geactiveerd en wordt mijn WORD/office 2003 na de proefperiode beperkt in gebruik(lees fax functie zal niet meer werken en andere functies zullen ook beperkt worden na deze proefperiode)


Hoe krijg ik mijn legale versies van office 2003 terug geactiveerd?
 

PietB

Hi Janie
Ik zou als ik jou was met deze vragen even naar Microsoft support bellen.

    Corporate Village
    Da Vincilaan 3
    B-1935 Zaventem

    Telefoon: +32(0)2 503 31 13
    Fax: +32(0)2 721 09 80
    Microsoft Klantenservice (Microsoft Customer Care Center):
    Bel: 02/503 31 13 Lux: 8002 43 53


grt Piet.

janieburton

Dank voor de info, was niet bewust dat ze terug een "support desk" hadden.

Had een nummer van de support van toen ik mijn Windows XP had aangekocht maar die werkt al jaren niet meer.

Zal morgen een proberen.
 

Stieven76

Wie zend er nu eigenlijk nog een fax deze tijd?  :o  Heb je geen andere communicatie mogelijkheden?

janieburton

Citaat van: Stieven76 op 17 februari 2016, 23:04:11 PM
Wie zend er nu eigenlijk nog een fax deze tijd?  :o  Heb je geen andere communicatie mogelijkheden?

Veel bedrijven(verzekeringen/makelaars, nutsbedrijven(gas/elec), enz...) hebben nog steeds een fax, en dit omdat bij een fax bij de afzender direct geprint wordt en de kans kleiner is dat het verloren gaat in de massa's e-mails.

 

SuSke

 ;) kom aan Janie  ;)
Je fax komt aan op een VoIP telefooncentrale, wordt gelijk omgezet naar een mail gericht aan een baliemedewerker die de mail dan doorstuurt naar de betrokken persoon. De mail wordt gelijk geklasseerd in de juiste dossiers en elektronisch gebackuped. Jou fax kan rustig verder doorgestuurd worden als een gecertificeerd en ge-encripteerd pdf-document naar andere diensten of betrokken partijen.
Ik vrees dat een papieren fax allang verloren zou gelopen zijn in de bedrijven van vandaag.

En op gebied van de rechtsgeldigheid maakt het ook al geen verschil want een mail wordt ook al aanzien als een geldig bewijs. Lees maar eens alle "disclaimers" die onderaan een mail staan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

Citaat van: SuSke op 17 februari 2016, 23:39:51 PM
;) kom aan Janie  ;)
Je fax komt aan op een VoIP telefooncentrale, wordt gelijk omgezet naar een mail gericht aan een baliemedewerker die de mail dan doorstuurt naar de betrokken persoon. De mail wordt gelijk geklasseerd in de juiste dossiers en elektronisch gebackuped. Jou fax kan rustig verder doorgestuurd worden als een gecertificeerd en ge-encripteerd pdf-document naar andere diensten of betrokken partijen.
Ik vrees dat een papieren fax allang verloren zou gelopen zijn in de bedrijven van vandaag.

En op gebied van de rechtsgeldigheid maakt het ook al geen verschil want een mail wordt ook al aanzien als een geldig bewijs. Lees maar eens alle "disclaimers" die onderaan een mail staan.

Juist, kan zijn en betreffende rechtsgeldigheid klopt dat ook maar ik ben misschien een van de laatste "Mohikanen" die een fax wil gebruiken. Bij ons op het werk staat nog steeds een fotokopieermachine met fax functie en wij krijgen nog steeds faxen van klanten.

Het volgende is persoonlijk:

En als ik geen fax kan zenden dan stuur ik een aangetekend schrijven met antwoordkaart.

Er is geen enkel bedrijf(verzekering/nutsbedrijf/bank, garage, enz...) die mijn email heeft en zelfs mijn verzekeringen/ nutsbedrijf/ bank heeft zelfs mijn telefoon niet, als ze iets willen meedelen moeten ze het maar per post doen, facturen van nutsbedrijven komen nog steeds bij mij via de post(weiger functies zoals Doccle en consoorten) 
 

Frans Bosmans

En jij verstuurd waarschijnlijk nog gele briefkaarten ook?  ;)

dani

technisch gezien kan het nog steeds !!  Maar via een andere weg.

Je hebt als het goed is een driver voor je fax apparaat op de pc.
Je hebt dan ook een virtuele "printer" die de fax aanstuurt.

Het volstaat dan het word document op die printer te printen en hij faxt hem door nadat hij jej om het nummer vraagt.

Een beetje zoals bvb   CutePDF, JawsPDF en zo, om een pdf bestand te maken van een document.

Voordeel van deze manier van werken is dat het ook vanuit andere programma's werkt.


Ziezo, hopelijk heb je meer aan deze suggestie dan aan een bak kritiek en str.. over je kop zoals hierboven.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

 

Havoc

Citaat van: SuSke op 17 februari 2016, 23:39:51 PM
;) kom aan Janie  ;)
Je fax komt aan op een VoIP telefooncentrale, wordt gelijk omgezet naar een mail gericht aan een baliemedewerker die de mail dan doorstuurt naar de betrokken persoon. De mail wordt gelijk geklasseerd in de juiste dossiers en elektronisch gebackuped. Jou fax kan rustig verder doorgestuurd worden als een gecertificeerd en ge-encripteerd pdf-document naar andere diensten of betrokken partijen.
Ik vrees dat een papieren fax allang verloren zou gelopen zijn in de bedrijven van vandaag.

En op gebied van de rechtsgeldigheid maakt het ook al geen verschil want een mail wordt ook al aanzien als een geldig bewijs. Lees maar eens alle "disclaimers" die onderaan een mail staan.

Je kan onderaan een email schrijven wat je wil, dat maakt het nog niet rechtsgeldig. Bij een email is geen enkel bewijs dat het afkomstig is van diegene die pretendeert het verzonden te hebben. Alle pogingen tot nu toe om "aangetekende" emails van de grond te krijgen zijn tot nu toe gefaald.

Ik kan je verzekeren dat bij ons de fax nog wel degelijk gebruikt wordt, zonder voip centrale, zonder omzetten naar pdf/email. En als je denkt dat pdf encryptie iets waard is...
Met vakantie voor onbepaalde duur.