Serie 18

Gestart door janieburton, 21 januari 2016, 13:45:18 PM

janieburton

Heb een gerucht gehoord dat Marklin "vernieuwde" een serie 18 zou uitbrengen dit jaar.
 


OlivierV

Ne keer degelijk alles zelf opzoeken zou veel nutteloze topics uitsparen...  :-X
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

Citaat van: OlivierV op 22 januari 2016, 00:24:26 AM
Ne keer degelijk alles zelf opzoeken zou veel nutteloze topics uitsparen...  :-X

+100

755philippe

Zou het mogelijk zijn met een geupdated (laatste versie) van ecos 1 alle geluiden van de nieuwe Marklin locs te kunnen aansturen ? Dit houdt mij wat tegen om nieuwe Märklin locs te kopen. Iemand een idee ?
Ik weet het is even off-topic maar die type 18 van Marklin vind ik wel mooi.
Mvg

755philippe

bellejt

zou niet weten waarom niet.Ecos 1 en 2 zijn identiek behalve het ZW/W scherm op 1 en kleuren op 2.

janieburton

Citaat van: OlivierV op 22 januari 2016, 00:24:26 AM
Ne keer degelijk alles zelf opzoeken zou veel nutteloze topics uitsparen...  :-X

+10.000 ::) ::) ::) ::) ::)  je hebt mij al eens geantwoord in een topic dat "google" je beste vriend is.

In het gesloten topic/draadje "verdwenen" is er minstens 3 maal aangegeven door 3 verschillende forumleden dat de antwoorden zoals die je nu geeft of antwoorden "dit is al eerder besproken" of zoek het in het forum" niet leuk worden ervaren en dat dit, en dit is ook in het "verdwenen" draadje verschillende malen geschreven, wordt ervaren als "elitair gedrag van een elite groep ".

Geef jij dat antwoord ook op je examen aan je "proffen" als die een examenvraag stellen.

Even eens doordenken: Als je ooit in het beroepsleven zal staan en je baas zal iets vragen of vragen om iets op te zoeken ga je dan ook " Ne keer degelijk alles zelf opzoeken......." antwoorden.

Ik heb het gemist in de lijst van "Nieuwigheden 2016", Olvier daarvoor bied ik mijn nederige excuses en vraag ik op mijn blote knieën aan u vergiffenis  ::) ::) ;) :D

Heeft dan het forum nog zin met antwoorden zoals die van jouw?

Bij jouw draadje "Slijtage aan modellen" hadden de 2 forumleden die antwoorden op jouw vraag ook kunnen antwoorden:  "google" je beste vriend" of "Ne keer degelijk alles zelf opzoeken zou veel nutteloze topics uitsparen" maar Raf en Pandur hebben er voor gekozen om jou 2 oplossingen aan te reiken.

Citaat van: Houdini op 21 januari 2016, 13:48:19 PM
Zie:

http://streaming.maerklin.de/public-media/Maerklin_NH2016_DE.pdf  ;)   (p 124)

Alsook:

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,23902.0.html  ;)

Daarentegen is Houdini zo vriendelijk om 2 links te plaatsen, inclusief het paginanummer ivm mijn vraag en bedank ik Houdi hiervoor

 
 

Thommy

das een antwoord dat je nog tegenkomt hoor op fora. Het is op sommige andere fora zelfs een standaard zin geworden in technische vragen: gebruik de search of gebruik de zoekfunctie.
Dus het in niet enkel Oliver die dat doet.
En ik moet zeggen dat bij sommige vragen het soms ook een logisch antwoord is (als je soms de "simpelste" vragen meermaals opnieuw ziet verschijnen).

soit, back on topic dan maar...
Greetz

Thommy

Stieven76

Dikwijls zijn je vragen van dien aard dat "Google is your best friend" wel van toepassing is. Eens even zelf zoeken kan nooit geen kwaad he.
Ik probeer altijd eerst zelf even te zoeken vooraleer ik hier, of ergens anders, een vraag stel. Via Google of een zoekfunctie.

Zelfde op het werk. Als ik voor elk nieuw ding waar ik tegenaan loop altijd mijn collega's ga lastig vallen ipv zelf eens eerst te zoeken dan gaan die me hetzelfde antwoord geven vrees ik.

En dan zo'n lang en detailleert antwoord geven. Daarvoor lukt het precies wel om het één en ander op te zoeken.

bellejt

ik zelf gebruik steeds eerst de zoekfunctie van het forum.Daarvoor staat ze er :) .Daarna google en dan soms een topicje met vraag om verdere info.

janieburton

De beperking of on-beperking van de zoekfunctie hier is het om het cru uit te drukken een zooitje in de zoekfunctie.

Type "serie 18" in en niets verwijst naar de nieuwigheden 2016.

Als toemaatje even verwijzen naar een antwoord van ThierryDS in verdwenen:

Een forum, volgens mij toch, is er om met elkaar te praten, tips en tricks, e.d...... ; Wanneer iemand nieuw een vraag stelt, dan wordt die soms, niet altijd, vrij snel meegedeeld dat hij of zij maar in de topics moet zoeken want dit "is al een keer aan bod gekomen".

En hij was niet de enige met die opmerking.

Ik heb de info verkregen van Houdini, met dank
 

Stieven76

#11
Oh Janie, heb je nu echt niks anders te doen dan te blijven zeveren over die zoekfunctie? Een beetje gezond verstand kan toch geen kwaad zeker?

Je kan hier vragen wat je wil, heb ik ook al gedaan. Maar toch niet zonder eerst zelf eens even te zoeken? Maakt niet uit waar zelfs, of het nu hier is met de zoekfunctie, op een ander forum met de zoekfunctie of gewoon op google. Probeer eens en er zal een wereld voor je open gaan.  :o

Ik zoek eerst zelf en als ik het niet vind of ik ben niet zeker dan stel ik hier een vraag. Dat is waarschijnlijk het verschil tussen jou en mijn post teller.

De zoekfunctie hier is trouwens niet meer een zooitje dan op andere fora, probeer maar eens. Een deftige zoekfunctie is zelfs niet zo gemakkelijk te maken/schrijven, ook dat kan je best eens opzoeken aangezien het je toch zo interesseert..

janieburton

Als de vraag je dan zo irriteert  waarom doe je dan de moeite om als derde persoon te antwoorden, na Olivier, als Houdini al een antwoord heeft gegeven? ::)

Wat mij stoort( en blijkbaar ook nog anderen) op dit forum is de wijze waarop een antwoord wordt geformuleerd op een simpele vraag en het staat aan ieder vrij om daar op te antwoorden of niet en als jij en anderen dat een overbodige of een onnozele vraag vinden is dat jullie goed recht maar heb dan het respect om niet te antwoorden.

 

stoomlokje