Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

kadee koppelingen

Gestart door fredvervoort, 06 januari 2016, 14:44:43 PM

fredvervoort

Ik heb een stuk baan aangelegd waar alleen rangeerwerk gaat gebeuren. De KADEE 18 NEM362 zijn hiervoor beter geschikt dan de Märklinkortkoppelingen.
Mijn probleem: waar kan ik die bestellen?

Peter

Fred, als je nog even kan wachten want er komt in t'kort een nieuwe koppeling op de markt.
Lijkt wat op een kleine beugelkoppeling, maar is een kortkoppeling die heel soepel aan en ontkoppeld en geschikt is voor bijna alle digitale 2-rail  ontkoppelaars (Lenz, Esu, Roco enz. (niet voor Fleischmann.) Ik wacht nog op de definitieve test in de volgende MIBA
Met vriendelijke groeten
Peter

eddy

Dag Fred,
wij halen onze Kadee bij Het Spoor in Haasrode.

groeten eddy

Klaas Zondervan

Kadee kun je in principe kopen bij elke winkel die inkoopt bij Walthers.
https://www.walthers.com/exec/shops/Belgium
Ik heb ze zaterdag op een beurs nog in mijn handen gehad, maar niet gekocht.

loebaske

Hou ons op de hoogte Peter, heb er ook belangstelling voor...

bellejt

mooi als je 2 rail rijdt maar heb al gehoord dat ze op 3 rail problemen geven met de puko's.


bellejt

op wissels zouden ze de puko's raken

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: bellejt op 06 januari 2016, 16:47:33 PM
op wissels zouden ze de puko's raken

De koppelingingen zijn regelbaar met een speciale tang.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Thommy

zijn ook de enige koppelingen waarbij je een wagon/loc uit kunt nemen zonder te vrezen dat ze toch net niet los zit... Wat je jammergenoeg bij fleischmann en roco koppelingen wel soms hebt. Op de treinclub genoeg gezien vroeger. Was iemand die op alles kadees zetten en dat ging altijd perfect. Met de andere...

nuja, het zijn geen echte kortkoppelingen volgens de meeste.

nu, m'n grijze muis hangt toch mooi in duostel met zo'n ding. En alleen ziet het er niet zo mis uit  :)
Greetz

Thommy

Snobby Crash

Peter, ook ik ben benieuwd naar deze nieuwe koppeling hoor !

Ik rij ook Kadee, en deze werken perfect ! Maar niet in bogen !

Besteld via internet in Haasrode !ù

Geert

Klaas Zondervan

Citaat van: Thommy op 06 januari 2016, 17:57:39 PM
nuja, het zijn geen echte kortkoppelingen volgens de meeste.
Inderdaad. Voor een kortkoppeling moeten de koppelingen een starre verbinding vormen. En de wagens moeten voorzien zijn van een kortkoppelmechanisme, anders heeft het allemaal geen zin.

BC911

Geert, welke magneten gebruik je? Ik was dit een beetje uit het oog verloren voor mijn baantje, maar lijkt me wel een eenvoudige oplossing om te ontkoppelen. En het is nu de moment aangezien nog niet alle sporen liggen  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Ronald

Kadee koppelingen kun je ook prima bestellen bij..... Kadee zelf!: http://www.kadee.com/htmbord/orderpl.htm