Nieuwigheden 2016

Gestart door Jurgen, 27 december 2015, 13:33:00 PM

loebaske

Mooi stel....jeugd nostalgie

efl045

En vooral verbazingwekkend hoe gelijkend in al zijn eenvoud  ;)
Wat waren we vroeger toch rap content...

bollen neus

Citaat van: doomslu op 31 januari 2016, 09:51:40 AM

Let niet op de kleur.
De Chinezen hebben het verkeerde potje verf open getrokken.  ;)

Luc, Chinezen zien sowieso nooit goed hoor, maar we zijn gewoon hier om alles wat van die kanten komt te "likken" hé, maar ondertussen schieten ze den enen achter de andere "keemel" af.
Tja ze zijn dan ook niet voor niks met 1 miljard en 400 miljoen. Der zal toch wel eens "eentje" zijn ogen kunnen open houden zekerst?

Franky, uw model heeft meer ballen dan zo een worst zoals ge dat noemt. ;)
Den Eric.

Peter

CiteerDe Chinezen hebben het verkeerde potje verf open getrokken

Ja de Chinezen... ::) ::) ::)

Het verschil tussen "Olanje"  en "Lood" is natuurlijk niet groot hé  ;D ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus


Sicco

Ach en zo zijn er weer landen waar men het verschil tussen een wielrenfiets en een motorfiets niet weet  ;) ;D

bollen neus

Citaat van: Sicco op 31 januari 2016, 10:10:15 AM
Ach en zo zijn er weer landen waar men het verschil tussen een wielrenfiets en een motorfiets niet weet  ;) ;D

Ikke ook niet wij zeggen vélo en moto.
Den Eric.

efl045

Citaat van: doomslu op 31 januari 2016, 09:51:40 AM
De Chinezen hebben het verkeerde potje verf open getrokken.  ;)
Kijk, nu prefereer ik metaal boven plastiek, maar voor 't weinige metaal dat ik zie op het poststel, meer bepaald de wielen, hadden ze toch ook beter een potje verf open getrokken, hoe lelijk is dat nu niet  :) Daar zal nog werk aan zijn om dat presentabel te maken...

doomslu

Ik veronderstel dat de wielen gebruind gaan zijn.
Vergeet niet dat je op de foto een eerste prototype ziet.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

efl045

't Blijft wel vreemd dat ze zo een mooi model presenteren op speelgoedwielen, dat doet toch afbreuk aan de presentatie.
Je zou toch mogen verwachten dat ze die blinkende wielen voor niks nog gebruiken en ze op zijn minst altijd al een 'tintje' hebben...

Davy

Dit zijn messing wielen en ik vind het persoonlijk wel iets hebben op een aangekondigd model. ik heb veel materiaal zo rondrijden en ik krijg het maar niet over mijn hart om ze te bruineren.
In de modelspoorwereld is een messing onderdeel goud waard ;)

Jurgen

Wat mij betreft mag er eens een uitgebreid artikel komen over de levensloop van de AM54 (en de andere tweetjes).

SpoorwegJournaal zou ideaal zijn om de verschillen uit te leggen in de verschillende tweetjes en zo kan de modeltreinliefhebber ook te weten komen welk model hij kan/mag/moet/zou/wil kopen voor zijn (of haar) baan.

Sicco heeft al een beknopt overzicht gegeven, maar foto's zeggen zoveel meer dan woorden...  :)

Het is maar een idee hé.  :-X
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

stevend

De MS 50 ( of AM in het frans) stellen ( 010 tot 034 ) , zit de bestuurder aan de linker kant  terwijl de andere stellen dit rechts is .
Van verschillen gesproken . Waarom ze dit gewisseld hebben van " protomodel" 009 is mij een raadsel !
De volgende reeksen zitten dus weer aan de zelfde kant van 009 , wat uiteraard de zichtbaarheid verbeterde op het
seinbeeld .

Eddytje

ik heb nog eens door de folder van VBV gebladerd en mij is opgevallen dat in de foto's van de desiro geen frontseinen zitten en ook geen koplicht... dat is natuurlijk maar een detail als je naar dit PRACHTIG model kijkt. Ik kan niet wachten tot deze op mijn baan kan rijden...

Jurgen

Ik hoop dat men de M2's bij Märklin deze keer vanaf de eerste keer correct bedrukken, de draaistellen correct plaatsen en de juiste raampjes op de BDx-rijtuigen gebruiken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.