Nmbs M7

Gestart door ward, 18 december 2015, 20:42:29 PM

ACFI

Roland,

Het kan nog beter hoor.

1ste klasse tickets verkopen voor een trein waar alle 1ste klasse rijtuigen gedeklasseerd zijn tot 2de klasse wagons. Op bevel van de keizer van Oostende.

Traject Brugge Brussel.

ACFI

Peter

Verschillende keer meegemaakt. Reizigers richting Oostende die in St Niklaas of zo moeten opstappen (met een 1e klas ticket) moeten maar blijven staan, omdat ze de 2e klasse reizigers toegelaten hebben tot de 1e klasse wegens plaatsgebrek. Leuk is anders.
PS: wij stappen op in Antwerpen-Centraal, en ja 1e klasse.

Als ze de 1e klasse willen afschaffen, moeten ze ook ineens die klasse afschaffen in de vliegtuigen, alle hotelkamers aan dezelfde prijs en iedereen dezelfde auto (a ja, hé) ;) ;) ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Toch is er ergens een verschil tussen een openbare dienstverlening (grotendeels betaald met belastingsgelden) en puur commerciele producten.

Gegarandeerde zitplaatsen op de bus voor het personeel van De Lijn, snellere dossiersbehandelingen voor stadspersoneel, afzonderlijke parkeerplaatsen voor parkeertoezichters, afzonderlijke rijstroken voor personeel Wegen en Werken, kortere wachttijden in de wachtzaal bij dokter en tandarts voor wie meer betaald, ... ?  ;D

ward

Normaal is er altijd op de hele samenstelling 1 rijtuig dat eerste klasse moet blijven..
Maar ja, als het exht vol vol is en anders moeten er mensen blijven staan..  :-X
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

Moet je eens meerijden met de trein Gent-Kiewit het weekend van Pukkelpop. :D

Dat is ook een lachertje.  ::)


Dat de bagagedragers in het moderne reizigersmaterieel te krap is weet ik ook. En grote tas of een trekzak past niet eens deftig op de bagagerekken, tenzij je wilt dat iemand die tijdens de reis per abuis op zijn hoofd krijgt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Dat doet inderdaad heimwee krijgen naar de bagarekken van de oude M2 rijtuigen.
Daar kon je als jonge snaak zelfs op gaan liggen om een dutje te doen (tot de treinbegelider langskwam)  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ward

Eerste (bijna) afgewerkte M7 stond vandaag in het zonnetje te blinken in Brugge..

https://www.instagram.com/p/BhjnsYoFPFN/?taken-by=voerder_jv

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Rangeerduivel

Citaat van: ward op 14 april 2018, 22:27:19 PM
https://www.instagram.com/p/BhjnsYoFPFN/?taken-by=voerder_jv

Je zal al goed moeten kijken als ze aan een overweg voorbijzoeven om het veschil met een M6 te zien....zoiets als LSModels en Classix...! :)

;)

doomslu

Er is inderdaad weinig verschil.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ward

Buitenaf is er idd weinig verschil (buiten de lichten op de deuren buiten, 2 klapraampjes en de SIV's die nu in het raam zitten zoals bij desiro's), maar het verschil binnenin is des te groter ;)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--