Knokpartij

Gestart door janieburton, 12 december 2015, 13:44:01 PM


philippe_007

Tja, en die moeten dan een land regeren.....

janieburton

Hier in België geen knokpartijen maar ze zijn niet veel beter hier.

Kun je voorstellen De Block tegen Milquet ::)
 

philippe_007

en wie gaat De Block tegenhouden ?

Havoc

Een masale knokpartij hier in het parlement kan niet. Er is bijna nooit een kat aanwezig. Meer lege stoelen dan wat anders.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

toch waren er eerst goeie intenties want hij wou het zeggen met bloemen ;D ;)

Havoc

Inclusief bloempot zo te zien...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

En met die apenrepubliek (Ukraine) wil de EU een associatieverdrag sluiten.
Dar zit je toch echt niet op te wachten?

grt Piet.

janieburton

Citaat van: PietB op 13 december 2015, 00:31:21 AM
En met die apenrepubliek (Ukraine) wil de EU een associatieverdrag sluiten.
Dar zit je toch echt niet op te wachten?

grt Piet.

Beste Piet,

Er zijn nog andere apenlanden die in de EU zitten
 

Chrisrail

#9
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

SuSke

Gewoon een dikke tegenslag in "dit apenland" en je bent zelfs geen nummer meer, nog minder dan een illegale crimineel want die krijgt eten en dak van de staat.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

Citaat van: Chrisrail op 13 december 2015, 08:47:56 AM

Zet ons Belgenland maar bovenaan de lijst,

Dat land bedoelde ik ook!
 

vanmiegroet

Citaat van: Chrisrail op 13 december 2015, 08:47:56 AM

nergens anders krijgen de "asielzoekers"  ( geldzoekers lijkt mij een beter omschrijving ) zoveel geld toegestoken als hier.
Ge zult maar dakloze belg zijn, dan pas is het miserie.

De hypocriete opvatting van vandaag de dag.
Het is ironisch om te zien hoeveel blijkbaar de mensen nu opeens om de daklozen geven met de zeer beperkte toestroom van asielzoekers
terwijl meestal die zelfde klagers enkele maanden geleden geen zak gaven om de daklozen. "Ze moeten minder lui zijn en meer gaan werken".

Zoals ik al zei, de ironie is geweldig  :)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Pol

Citaat van: Chrisrail op 13 december 2015, 08:47:56 AM
Citaat van: janieburton op 13 december 2015, 01:44:32 AM
Er zijn nog andere apenlanden die in de EU zitten

Zet ons Belgenland maar bovenaan de lijst,
nergens anders krijgen de "asielzoekers"  ( geldzoekers lijkt mij een beter omschrijving ) zoveel geld toegestoken als hier.
Ge zult maar dakloze belg zijn, dan pas is het miserie.
:(

Asielzoekers krijgen welgeteld 7 euro per week als zakgeld. Zij MOGEN gedurende de aanvraag van het asiel niet werken (enkel wat klusjes uitvoeren binnen het asielcentrum en dan kunnen ze daar ook nog wat geld voor krijgen). Mijn moeder woont vlak voor een asielcentrum en hoort die mensen vaak klagen dat ze wel willen werken, maar het niet mogen. (En nu weet ik wel dat er andere manieren zijn om België binnen te komen en sneller te mogen gaan werken, maar vaak krijgen de mensen te weinig juiste info.)

Ik heb in het verleden een aantal asielzoekers in m'n klas gehad en de verhalen die zij bij hebben zijn vaak akeliger dan sommige films die je op TV ziet. En als sommige jongeren dan na vele jaren uitgeprocedeerd worden, is het helemaal schrijnend: ook dat heb ik twee keer mogen meebeleven ....

Vanuit de "leren zetel voor de breedschermtelevisie" is het altijd makkelijk om een mening te hebben. Laat ons hopen dat er hier in België nooit meer een oorlog uitbreekt want toen er massa's Belgen in de jaren 1914 tot 1918 de Nederlandse, Franse en zelfs Britse grens overstaken was men daar ook niet echt gelukkig mee in die landen!

En wat de daklozen betreft; het lijkt me soms dat onze regeringen pas beseffen dat er ook nog daklozen zijn als de temperatuur onder een bepaald punt daalt. Misschien moet men eens op langere termijn beginnen denken?

Ik wil me niet verder uitspreken in dit topic want mensen hebben tegenwoordig toch hun eigen mening en argumenten of dieper ingaan op feiten heeft toch weinig zin, maar ik eindig graag dat ik me soms dooderger aan de kortzichtigheid en de kilheid van zovele mensen de laatste jaren.

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

philippe_007

Id, asielzoekers die willen werken zouden tijdens hun procedure de kans moeten krijgen om het te doen. Dit is zowel goed voor de asielzoeker zelf als voor onze kas.... En van mij mogen deze dan gerust meer kans hebben om asiel te krijgen.
Waar ik meer last mee heb is "na jaren procederen ze het land moeten verlaten". Een procedure zou maar maximaal een bepaalde periode mogen duren. indien de asielzoeker niet akkoord is met de beslissing zou deze slechts 1x beroep moeten kunnen aantekenen  En ook dit moet in een minimale periode gebeuren.
Maar velen maken er een hobby om de slag zolang mogelijk te laten duren en alle mogelijke achterpoorten te gebruiken. En als ze dan na jaren het bericht krijgen dat ze het land moeten verlaten dan is het schandalig....