Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Knokpartij

Gestart door janieburton, 12 december 2015, 13:44:01 PM

Pol

Citaat van: philippe_007 op 19 december 2015, 16:58:02 PM
Waar ik meer last mee heb is "na jaren procederen ze het land moeten verlaten". Een procedure zou maar maximaal een bepaalde periode mogen duren. indien de asielzoeker niet akkoord is met de beslissing zou deze slechts 1x beroep moeten kunnen aantekenen  En ook dit moet in een minimale periode gebeuren.
Maar velen maken er een hobby om de slag zolang mogelijk te laten duren en alle mogelijke achterpoorten te gebruiken. En als ze dan na jaren het bericht krijgen dat ze het land moeten verlaten dan is het schandalig....

Dat die procedure sneller en eenduidiger zou moeten zijn, ben ik volmondig met je eens. Vanuit de vluchteling lijkt het me echter normaal dat deze probeert de laatste strohalm te grijpen om niet terug te moeten naar zijn/haar ellendige leven in het thuisland.
Overigens heb ik de indruk dat een aantal advocaten hier graag gebruik van maken om wat bij te verdienen zonder risico (Ik kan hier niet in detail treden vanuit deontologische redenen)!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

SuSke

pijnlijke zijbeschouwing: Hoe betaalt een asielzoeker zonder inkomen die advocaat om zijn zaak tot in den treure te verdedigen?

Als ik dat als Belg wil doen, mijn zaak verdedigen, kost me dat een bom geld aan advocaat- en gerechtskosten voor het nog maar op de rol komt, laat staan als er conclusies gemaakt moeten worden of er pleidooien te houden zijn.

Zomaar een randbemerking die even doet nadenken over die "beroepsethiek".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pol

In het geval dat ik hier beschrijf werkte de moeder vele uren in het zwart (want in het wit mocht niet!!!!!!) en voor een hongerloon (Asielzoekers en illegalen hebben geen vakbonden!) om dat te kunnen betalen. Zoonlief werd door warme, lieve Belgische mensen opgevangen. Moeder woonde overal en nergens in schrijnende omstandigheden. En dat alles om die advocaat te betalen die toen wij contact met hem opnamen niet eens leek te weten wie zij waren tot we lang genoeg doorvroegen. Uiteindelijk is het hele gezin teruggestuurd en dat terwijl die jongen een mooie toekomst had kunnen hebben hier: goede werkhouding, beleefd, best wel handig, ... en hij ginder niet eens meer goed genoeg de taal sprak!

Het topic heet echter "als jullie er ook leuke hebben", dus laat ons de discussie hier maar afsluiten want dat welles-nietes-spel kunnen we uren spelen en ongetwijfeld zal toch iedereen zijn eigen mening behouden. Terug on-topic dus graag alvorens moderatoren moeten ingrijpen.

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...