Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Roco 80

Gestart door WR Blue, 10 november 2015, 14:55:45 PM

WR Blue

Just had the following from my Roco dealer:

Unfortunately by the quality check we have seen that the Roco item 52535 is delivered without front- and backlights. Roco has made a technical modification of this model, but unfortunately Roco has not informed us before. The item will be
not produced with front- and backlights.

Net de volgende uit mijn Roco dealer:

Helaas is door de kwaliteit controle hebben we gezien dat het Roco voorwerp 52535 wordt geleverd zonder voor- en achterlichten. Roco heeft een technische wijziging van dit model gemaakt, maar helaas Roco heeft ons niet eerder op de hoogte. Het item zal zijn
niet geproduceerd met voor- en achterlichten.

modelbaanHO

Staat ook vermeld op de verkoopsite van een Duitse winkel:

Diesel locomotive Reeks 80 of the National Belgian Railway Company (NMBS/SNCB), epoch IV.
Model with built-in digital decoder and NEM 652 interface.
Three axles powered; all axles armed with traction tires to increase the traction power. NEM 362 coupler pocket and short coupling kinematics. Couplers digitllay controllable.
- Innovation 2015 -
Due to technical change by Roco this article is delivered without lighting.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Stieven76

Dan zijn die net als de oudere versies, welke ik eentje van heb, ook zonder verlichting. Hoe stom is dat eigenlijk  :(
Dan kan je beter voor een Piko gaan.

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 10 november 2015, 15:15:48 PM
Dan kan je beter voor een Piko gaan.

Of nog beter, een ESU!  (Binnenkort hopelijk weer terug...ik mis hem😂)

;)

loebaske

Licht inbouwen Stieven, was idd. stom van Roco...

SuSke

Met zijn allen jagen op setjes van Brelec dus  >:(

Heb er nog 3 liggen die dan gelijk maar eens gedigitaliseerd moeten worden.
Eens kijken of we er de nodige plek voor een Plux22 decoder in vinden  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

philippe_007

Alle, dit is dan weer geld gespaard, als deze geen lichten heeft dan annuleer ik mijn bestelling...

Rangeerduivel

https://www.google.be/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRxqFQoTCLKypd-0hskCFcOJDwodCc0Ffg&url=http%3A%2F%2Fwww.modeltreincenter.nl%2Fnl%2F10529970%2Froco-52535-diesllocomotief-reeks-80-van-de-sncb--gelijkstroom&psig=AFQjCNGa1C0Lso3ZathJFOFD0DLxj6kXww&ust=1447264014259565

Ik heb maar de eerste de beste genomen,
Bestelnr klopt,
zouden er dan 2 versies in omloop zijn
Bij deze hier is wel sprake van wisselende verlichting en zelfs "sluitverlichting volgens rijrichting".
Volgens mijn ervaring hadden alle modellen met (8polige)decoderstekker en kleine motor wel verlichting
De oudere (analoge) met de dikke motor hadden dit niet

;)

itchy

Citaat van: Rangeerduivel op 10 november 2015, 18:54:11 PM
Volgens mijn ervaring hadden alle modellen met (8polige)decoderstekker en kleine motor wel verlichting
De oudere (analoge) met de dikke motor hadden dit niet

;)
De Belgische versies van deze Roco loc (HLR80) hebben nooit verlichting gehad, ook niet de 8061 die voorzien is van kleine motor & 8pin decoderstekker.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

evan

De volledig groene versie zonder gele Z livrei had wel enkel witte verlichting wisselend met de richting zoals zijn Duits broertje V60.  Als ik me niet vergis.

Eerlijk gzegd had het me verwonderd dat Roco de verlichting zou geintegreerd hebben in de nieuwe versie...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

verschillende van onze leden hebben dat zelf geflikt zonder ombouwset (met ledjes!) ;)

evan

#11
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: evan op 11 november 2015, 09:20:05 AM
Daar herinner ik me iets van :)

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php?topic=21212.0
sorry Evan dat ik U vergat, maar die leden waren zelf al een tijdje voor U aan de slag geweest, anders had ik U zeker niet over het hoofd gezien !  :o :-\ 8) ;)

Rangeerduivel

#13
Citaat van: evan op 11 november 2015, 08:23:18 AM
De volledig groene versie zonder gele Z livrei had wel enkel witte verlichting wisselend met de richting zoals zijn Duits broertje V60.  Als ik me niet vergis.

Eerlijk gzegd had het me verwonderd dat Roco de verlichting zou geintegreerd hebben in de nieuwe versie...

Citaat van: itchy op 10 november 2015, 23:56:35 PM
De Belgische versies van deze Roco loc (HLR80) hebben nooit verlichting gehad, ook niet de 8061 die voorzien is van kleine motor & 8pin decoderstekker.

Ik had vroeger een 260.016 (is nu bij Olivier); heeft vooraan verlichting
Ik heb nu nog een ABR-versie; heeft verlichting.
Maar idd enkel wit vooraan in de rijrichting(en)
En beide hebben de kleine motor en stekker

;)

OlivierV

De versie die Evan heeft is 8061, die heeft ook stekker en kleine motor maar geen verlichting, heel eigenaardig.

Die 260.016 heb ik de verlichting gerepareerd, maar door een stom voorval zijn de lichtdraden van de decoder in de cardan gedraaid, dus licht is er nu weer niet meer. Rijden blijft hij gelukkig wel doen. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan