Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

sluitwagen maken

Gestart door benny vergauwen, 07 november 2015, 11:54:37 AM

benny vergauwen

hoi vrienden


Ik kom zou graag zelf een sluitwagen maken met een ledje erin zodat als ik rij op de baan een eind detectie heb

kan er mij aub iemand helpen hoe ik hieraan moet beginnen aub?

groetjes

Rangeerduivel

Er zit hier op het forum ergens ook een draadje over ''allesetende Led's'
Misschien kan dit je al een heel eind op weg helpen

;)

loebaske

Moet hier ergens een draadje staan van me, toch nog effe hier opfrissen....









en aansturen kan je doen met de allesetende leds printje zoals Rudy aanhaalde...

Jammer dat er in uw profiel niet vermeld staat waar je woont, misschien woon je wel hier achter de hoek ?? en is snel eens afgesproken om eens tot hier te komen met je wagon...


benny vergauwen

ik woon op de klinge

dat zou leuk zijn als ik het een keer zie hoe mensen at doen dan maak ik ze zelf nog verder dan teken ik een schetsje voor mezelf
ik kan vandaag wel eventjes langskomen als dat past voor u

loebaske

De klinge...waar is dat??
Ik woon in Erpe-Mere....als dat voor u in de buurt is mag je gerust langs komen


benny vergauwen

erpe mere is dat bij aalst?

loebaske

Yep, kunnen anders verder afhandelen vie PM...


bollen neus

Belgische Kling of de Nederlandse? Ik zit in Kemzeke (alé hebben ze me toch wijsgemaakt als ik hier kwam wonen)
Den Eric.

Metpetergaathetbeter

#8
 is een dorp in de Belgische provincie Oost-Vlaanderen en een deelgemeente van Sint-Gillis-Waas. Het dorp grenst aan het Nederlandse Clinge  ;) Trouwens mijn oude gevel  KLINKAERT stenen komen van daar ! Het Belgische De Klinge ;D

benny vergauwen


bollen neus

Citaat van: bollen neus op 07 november 2015, 12:32:20 PM
Belgische Kling of de Nederlandse? Ik zit in Kemzeke (alé hebben ze me toch wijsgemaakt als ik hier kwam wonen)
Den Eric.

En daar woon ik dus, das der niet ver af maar of ik dat kan das een andere paar mouwen, de + moet aan de plus en de min moet aan de min, staat der nen schakelaar aan dan dient dit voor aan en uit te doen. Voor zover mijn kennis over elentriek.
Den Eric.

benny vergauwen

ik rij eventjes langs loebaske

bolle neus ik kan meschien morgen keertje komen ik zal jou straks nog eventjes een andere vraag stellen in ene privé berichtje dat ik terug ben van loebaske is dat goed voor u


bollen neus

En Pm beantwoord.
Den Eric.

OlivierV


Bij mijn goederenwagens een iets andere aanpak dan bij Eric (loebaske), ik stopte telkens de staaf van de staafled door een 2mm gaatje in de wagen. Bij SMD-leds was het telkens iets anders (2 rechtse exemplaren).



Bij de rijtuigen werd telkens gewerkt met 2mm staafleds, behalve bij het linker exemplaar, daar zitten er smd-leds achter de lenskapjes.


Stroomafname gebeurt via zelfgemaakte stroomafnemer, in principe gestripte koperdraadjes die rond de assen gaan, wel relatief los zodat de wielen zonder al te veel weerstand kunnen ronddraaien.

Groet,
Olivier

PS: daar bestaat eigenlijk reeds een draadje over, sluitlichten ho ofzoiets heet het
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bumper

Als je met dit systeem achteruit rijdt, dan branden volgens mij de sluitlichten niet omwille van de spanningsompoling.
Hoe lossen jullie dat op? Of maak ik een foute redenering.

Groeten.
Ludo.