Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Straffe kost. Voor wie wat duits en engels machtig is...

Gestart door eve, 16 september 2015, 19:36:04 PM

eve

MSL verkauft keine REE Modelle mehr

Im Februar 2015 haben wird die Artikel des französischen Herstellers REE modeles in unser Lieferprogramm aufgenommen und bis heute diesem Hersteller nicht wenig Umsatz im deutschen und internationalen Markt beschert. Letzte Woche erreichte uns von REE eine E-Mail mit folgendem Inhalt:

-------------------
O-Ton REE:

Further to the excess large number of the goods which you send back to us for any small problems
(slightly damaged box, so-called problem of painting which are microscopic) we made the decision not to deliver you any more of the goods. We regret to inform you that we enclose your account

------------------

Kurz übersetzt, man wird uns nicht mehr beliefern, weil unsere Rücksendequote zu hoch ist.

Wir möchten hier festhalten, dass die Rücksendungen ausschließlich durch Rücksendungen unserer Kunden entstanden sind, die mit der von REE gelieferten Qualität nicht einverstanden sind.
Wir haben für die Rücksendungen unserer Kunden vollstes Verständnis, denn man kann sich nicht als Premium-Hersteller verstehen und dann Artikel mit ,,geringfügigen Lackfehlern" (die ehrlich gesagt gar nicht so geringfügig waren) anbieten.

Uns jedenfalls erschließt sich diese Entscheidung nicht vollends, es sei denn....
(da kann sich jeder selbst einen Reim darauf machen)

Wir werden unseren restlichen Lagerbestand als B-Ware zu reduzierten Preisen abverkaufen und den Hersteller auslisten.

Wir bitten um Verständnis.

Herzliche Grüße
Claus Wiebke
Geschäftsführer casisoft / MSL


Erik

PietB

Zo reageren dus sommige (malafide?) bedrijven op reklameren.
Als er iets niet goed is dan moet je kennelijk niet zeuren.

grt Piet.

NielsVV

Voor mij een reden om Ree models links te laten liggen. Alternatieven genoeg.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Dirkh

Dan moet ik oppassen, ik had net mijn zinnen gezet op de X2800 van mikadotrains maar die is vermoedelijk door REEmodels gemaakt.
Ik hoop dat ze er eentje bij hebben in Genk zodat ik het model zelf kan keuren voor het te kopen.

Binco

Dit is natuurlijk maar 1 kant van een verhaal.
Heb zelf ook wat materiaal van Ree Modeles en daar is echt niets mis mee!  ;)

NielsVV

Hier de engelstalige versie :

CiteerMSL does not sell REE models anymore

In February 2015 we added the articles of the French "premium" manufacturer REE modeles to our product range. The turnover for the last 6 month for German and international markets was quite good, also for REE. But, last week we received an email from REE with the following content:

-------------------
qoute REE:

Further to the excess large number of the goods which you send back to us for any small problems
(slightly damaged box, so-called problem of painting which are microscopic) we made the decision not to deliver you any more of the goods. We regret to inform you that we enclose your account

------------------

To translate it shortly, they won't serve as any longer, because our return rates are too high.

We would like to state here that the returns have arisen solely through returns of our customers who were not satisfied with the quality provided by REE.

We fully understand our customers returning these goods, because you can not be understood as a premium manufacturer and then deliver articles with "minor paint defects" (which were not so slightly, frankly speaken).

Anyway, this decision is not revealed by us completely, but ....
(everyone might figure it out on it's own)

We will sell off our remaining stock as B-Stock at reduced prices and discontinue the manufacturer.
We ask for your understanding.

Best regards
Claus Wiebke
Managing Director CASISOFT / MSL 



H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

eve

Citaat van: Binco op 16 september 2015, 23:25:27 PM
Dit is natuurlijk maar 1 kant van een verhaal.
Heb zelf ook wat materiaal van Ree Modeles en daar is echt niets mis mee!  ;)

Ik vind in het verhaal de 2 kanten terug. MSL citeert ook het bericht van REE.
Het is trouwens niet MSL die er mee stopt : REE stelt zelf geen leveringen meer te doen aan MSL.

Ik ben er van overtuigd dat er zeer veel perfecte modellen van REE geproduceerd en verkocht zijn.
Ik ben gecharmeerd door zowel de keuze van de voorbeelden als de uitvoering in model.

Als REE nu denkt dat ALLES wat ze maken perfect is, dan zitten ze toch wel op een andere planeet.

Misschien zijn ze in het land van MSL op een mondiger en kritischer publiek gevallen...

Erik

argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Ben

De prijsstelling van Lippe vergeleken met andere winkeliers zou het zo maar kunnen zijn dat Ree een stok heeft gezocht om Lippe te slaan. En die is altijd wel te vinden......

Gr, Ben.

Peter

Als het geleverde niet 100% in orde is stuurt MSL het terug. En dat is niet enkel bij REE het geval.
Een tijdje geleden hebben ze geweigerd nog verder Brawa modellen van de reeks Gravita te verkopen, omdat die niet
in orde waren. Brawa brengt binnenkort een verbeterde versie op de markt.

Als ik hier de opmerkingen lees over het gesukkel met Van Biervliet diesels met slechte stroomafname, of Piko met hun 82 enz. dan vind ik dat klanten en handelaars het recht hebben om modellen terug te sturen of te weigeren. Je betaald er tenslotte genoeg voor.
Met vriendelijke groeten
Peter

argilla

Citaat van: Peter op 17 september 2015, 11:32:51 AM
Als het geleverde niet 100% in orde is stuurt MSL het terug. En dat is niet enkel bij REE het geval.
Een tijdje geleden hebben ze geweigerd nog verder Brawa modellen van de reeks Gravita te verkopen, omdat die niet
in orde waren. Brawa brengt binnenkort een verbeterde versie op de markt.

Als ik hier de opmerkingen lees over het gesukkel met Van Biervliet diesels met slechte stroomafname, of Piko met hun 82 enz. dan vind ik dat klanten en handelaars het recht hebben om modellen terug te sturen of te weigeren. Je betaald er tenslotte genoeg voor.


+1
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Dirky

tja... Franse kwaliteit  :( op de Duitse markt zetten...

Mijn ervaring met Duitse klanten: Ze hebben er begrip voor als iets "meer" kost dan gewoonlijk, en betalen het graag. Als 't niet helemaal strookt met hun verwachtingen zal je het ook direct weten! Gegarandeerd opbouwende feedback waar je alleen maar beter kan van worden...


Martin Welberg

Akelige kort door de bocht vertaling, die in het duits wel erg naar het voordeel van Lippe wordt vetaald. En het is een uitsnede uit een brief, email...Waar het op neer komt is dat er idd teveel terug gestuurd werd, maar ook voor lichte beschadigingen op verpakkingen, microscopische lakfoutjes..er zijn er ook die dat waarschijnlijk dan niet accepteren maar om nu een beschadigde verpakking bij de fabrikant neer te leggen..zou ze ook niet meer beleveren..

Peter

MSL heeft nadat er veel klachten over de Brawa Gravita waren heel des stock terug gestuurd.
Nu hebben ze net hetzelfde met REE gedaan.
Al er voldoende klachten zijn gaat heel de hoop terug. Van de fabrikant wordt verwacht dat het materiaal levert dat in orde is.
Het is niet aan de handelaar, volgens mij, om eerst alle modellen uit te pakken om te kontroleren of ze wel in orde zijn om te verkopen. Hetgeen geleverd wordt moet in orde zijn, of laten bepaalde fabrikanten de kwaliteitskontrole over aan de handelaar of de klant, om zelf dat personeel uit te sparen?
Met vriendelijke groeten
Peter

Ben

Citaat van: Peter op 17 september 2015, 12:38:48 PM

MSL heeft nadat er veel klachten over de Brawa Gravita waren heel des stock terug gestuurd.


Na overleg met Brawa die allang de problemen had onderkend.

Citaat van: Peter op 17 september 2015, 12:38:48 PM

Nu hebben ze net hetzelfde met REE gedaan.


Dat klopt niet. Lippe gaat het REE spul wat nog op voorraad is als B-ware verkopen.

Uiteindelijk gaat Lippe toch een beetje de mist in door de klant deelgenoot te maken van interne problemen met een leverancier. Het zou sjiek zijn geweest als ze slechts een mededeling had gedaan het merk REE niet langer te voeren. Nu krijg je speculatie over wie de zwarte Piet krijgt toebedeeld.

Gr, Ben.