Nieuws:

Nu in MSM 253 PRAKTIJK: Een portaalkraan voor Sophan Industrie * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, deel 6: een lading steenkolen * Zijn oude grasmatten nog bruikbaar? * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 1

Hoofdmenu

het moet toch niet gekker worden.

Gestart door PietB, 21 augustus 2015, 21:37:41 PM

PietB

Ik zal niet op de minachting voor de babyboom generatie reageren.

Maar doe wel een beroep op de moderatoren om dit draadje te sluiten.
Zoals het heet: Het moet toch niet gekker worden.

grt Piet.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Gerolf op 23 augustus 2015, 00:15:06 AM
Citaat van: rgp op 22 augustus 2015, 15:06:35 PMZo n zaken direct wegvegen is ,HET voorbeeld van de generatie die vanaf de jaren zestig (...) ik noem ze eerder de hypocriet generatie !
even raden  ... jouw bouwjaar '59 of net iets eerder ? jullie hebben die '60 generatie misschien wel mee opgevoed  ::)

voor alle duidelijkheid : mijn bouwjaar is '62. Dus ja, ik voel me aangesproken  >:(
Voor mijn part is dit dus een ook vorm van racisme of op zijn minst stereotypering ...
Gerolf, nu ga jij ook kort door de bocht, ik ben net als jij van hetzelfde bouwjaar, Roland in 59 geboren, eigenlijk heeft hij niet die generatie babyboomers opgevoed of hij moet er al heel vroeg bij geweest zijn !
Het probleem is dat de ene politiekers uit rijke middens komen, zich ophouden in veelal duurdere en meer gegoede middens en woonplaatsen waar zij geen problemen hebben met al dan niet Belgen van exotische oorsprong (rijkgevulde mand met vruchten van overal), verder heb je de politiekers die zich vooral ophouden op plaatsen laat ons zeggen links en heel links van het centrum, die deze mensen zien als mogelijke kiezers (omdat o.a.politiek vluchtelingen nagenoeg altijd links zijn of toch in het verleden).
Verder  leefden wij allen in de jaren 60 tot 73 in een wereld waar het niet opkon en als het op was dan leende men nog wat bij, eigenlijk heeft men nooit enige aktie ondernomen om mensen te verplichten. Zo is het in Saoedi-Arabie en Australie zo dat je werk moet hebben om er te verblijven zoniet vlieg je de eerste vlieger op huiswaarts.
Omdat men het woord racisme aangehaald, heb van mensen van Marokaanse oorsprong vernomen dat ook zij weten dat onder hen veel profiteurs leven die nooit werken en van onze NU NOG welvaart leven ! Ook Belgen zondigen hieraan !
Verders als er iets gebeurd in buurten waar veel...wonen, ze worden opgepakt, dan staan ze vaak veel sneller op straat dan ze in de cel belanden, op den duur begrijp je wel politie mensen die al eens de andere kant op kijken,
vaak slagen krijgen en waartoe dient het ? Voor niks !
Wat men zou moeten doen, inburgeren en bij misstap onvermijdelijk met de familie huiswaarts (waar velen tijdens de vakantie toch 6 weken verblijven( moet hier eens als Belg.werknemer 6 weken verlof kunnen krijgen, velen krijgen dat en dat heet dan niet racisme).
Een probleem dat ze niet verplicht n(of Nu) Nederlands spreken dat men je nooit verstaat vanwege hun geboorte elders is gebeurd en men heeft plichten dan verstaan ze je nooit, maar als er geld te verdienen is, te krijgen dan spreken ze opeens Nederlands voor een hele straat !

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

Trouwens een probleem in Europa met IS strijders die terugkeren, eigenlijk wil men geen oplossing, stem gewoon een wet EUROPEES waarin staat als je voor IS en andere terreurbewegingen gaat vechten, dat je  bij terugkeer op het eerste vliegtuig gezet wordt en aan de tegenpartij uitgeleverd wordt. Had Europa een beetje moed gehad  dan hadden wij heel wat problemen mislopen ! Hadden er geen 3 of 5 honderd uit Belgie vertrokken ! Trouwens het verhaaltje wij wisten niet dat hij of zij zo is veranderd/dacht/ handelt zijn ook leugens (misschien stonden ze te kijken naar die 13 of 14 maagden), ik weet gewoonweg wanneer mijn zoon(s) staan te liegen/ niet eerlijk zijn !
btw ik stem niet Vlaams blok of NVA, ik ben gewoon voor eerlijkheid en denk niet rassistisch, enkel eerlijk maar dat mag tegenwoordig ook al niet meer !!!

Peter ;)

rgp

Hallo,
Gerolf, je hebt het niet begrepen, het gaat niet over onze generatie maar over die daarvoor, pakweg geboren tussen 1945 en 1955!
Peter ik kan het niet beterzeggen, maar als je zou een mening moet het draadje dicht👿
Zo een draadjes zijn dus enkel voor de kop in het aanstekers en politiek correcten, en das pas discriminerend😭
Roland

Ben

Citaat van: rgp op 23 augustus 2015, 12:24:38 PM

Gerolf, je hebt het niet begrepen, het gaat niet over onze generatie maar over die daarvoor, pakweg geboren tussen 1945 en 1955!

Ah, U heeft het onder andere over mij dus?

Ik las onlangs een citaat van Uw hand. Maar dat was U natuurlijk vergeten? ;)

Citaat van: rgp op 24 oktober 2013, 09:15:27 AM
Dag,

The freedom of speech is zoals iedere "freedom": deze eindigt waar de freedom van een ander eindigt, maar dat vergeten velen !

Roland

Gr, Ben.

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 augustus 2015, 11:52:26 AM
die 13 of 14 maagden

Het zouden er volgens welingelichte bron 40 zijn Peter,
Ze staan er blijkbaar beter voor dan velen van ons nog maar durven hopen! ;D ;D

:D

marc goovaerts

Metpetergaathetbeter

marc goovaerts

Die 40 zagende en kijvende maagden. werken heb ik altijd plezant gevonden.

Metpetergaathetbeter

wil dit zeggen zeggen dat je die 40 maagden al onder handen genomen hebt ?  ;D ;)

Michiel

Ik snap helemaal niet hoe een actie van één individu kan leiden tot het beschuldingen van hele bevolkingsgroepen. Die groepen hebben geen schuld maar blijken een gemakkelijk doelwit om alle schuld op af te schuiven. "Zij" dit, en "zij" dat. Binnen elke groep heeft men individuen die het minder nauw nemen. Jammer dat men zich dan zo makkellijk kan laten opfokken tot dergelijke uitlatingen van algemeenheden, zonder te beseffen dat "men" ook wel tot een of andere groep behoort.

Dit zijn draadjes die ik liever niet zie opduiken in mijn lijst van "nog niet gelezen", en een knop "gezever" zou hier handig zijn. Sorry voor Piet die dit draadje zonder bijbedoelingen had gestart.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

zo'n reakties dragen onvermijdelijk bij het extremer opstellen t.o.v. problemen, velen zien geen problemen.
Op het moment als men eens problemen problemen durft te noemen dan is er een oplossing te zoeken, met het negeren maakt men het boeltje alleen maar explosiever ! Trouwens in mijn schrijven vermelde ik ook de Belgen die profiteren, maar ja die mogen profiteren ; want dat zijn er van ons " Nog zo'n idiote opstelling" !

Problemen en mistoestanden moeten kunnen besproken worden en niet zoals zo vaak onder de mat geveegd te worden onder de noemer Rassisme !

Groeten Peter ;)