het moet toch niet gekker worden.

Gestart door PietB, 21 augustus 2015, 21:37:41 PM

PietB


SuSke

Het spijtige is dat er nog veel van die gekken rondlopen met een zeer kort lontje en een eenvoudig te manipuleren (of is het indoctrineren) brein.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 21 augustus 2015, 21:54:58 PM
Het spijtige is dat er nog veel van die gekken rondlopen met een zeer kort lontje en een eenvoudig te manipuleren (of is het indoctrineren) brein.


Je moest eens weten hoe mensen zonder politieke verplichtingen hiermee zouden omgaan!

;)

centauri167

Ik vrees dat we zo'n nieuw spoedig als alledaags gaan beschouwen ...  Er is zoveel aan het broeien in zowel buiten- als binnenland, maar Europa kijkt ernaar en doet niets ...

PietB

Nou ik denk dat deze gast niet blij is dat hij in Frankrijk is opgepakt.
Men is daar niet zo mild tegen dit soort idioterie.

grt Piet.

centauri167

Citaat van: PietB op 21 augustus 2015, 22:47:15 PM
Nou ik denk dat deze gast niet blij is dat hij in Frankrijk is opgepakt.
Men is daar niet zo mild tegen dit soort idioterie.

grt Piet.

Tuurlijk is hij niet blij, hij hoopte nu in de hemel te zitten tussen 40 lekkere maagden terwijl hij nu de "maagd" zal mogen spelen ...

In Frankrijk zijn ze misschien minder soepel dan in onze 2 landen, echt streng kan je het daar ook niet noemen.
Kijken we gewoon naar Calais, daar terroriseren illegalen de transporteurs wat miljoenen euro's per dag kost, ( over de verschillende landen ) maar die bende oppakken en retour sturen doen ze ook niet, er gewoon naar kijken ... 

PietB

Citaat van: centauri167 op 21 augustus 2015, 23:50:46 PM
Kijken we gewoon naar Calais, daar terroriseren illegalen de transporteurs wat miljoenen euro's per dag kost, ( over de verschillende landen ) maar die bende oppakken en retour sturen doen ze ook niet, er gewoon naar kijken ...
Nou dat ligt echt wel wat genuanceerder.
De transporteurs die daar lopen te klagen, moeten er gewoon voor zorgen dat hun laadruimtes gesloten zijn en blijven.
Ik heb een hele familie van (5) internationaal chauffeurs en die hebben allemaal een koelwagen en aanhanger, die hermetisch gesloten is.
En allen in de cabine ligt de sleutel, dus daar komen ze niet in.

Er is dus best wat aan te doen, die transportbedrijven die er last van hebben moeten niet op de overheden wachten en zelf alleen maar moord en brand schreeuwen.

Maar zullen we weer on topic gaan en alle rascistische stokpaardjes in de kast laten staan?

grt Piet.

Gerolf

Citaat van: PietB op 22 augustus 2015, 00:48:45 AMMaar zullen we weer on topic gaan en alle rascistische stokpaardjes in de kast laten staan?

Helemaal mee eens. Ik merk een tendens de laatste dagen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ben

Vegen en/of op slot. Dit soort topics hebben (vind ik) nauwelijks enige waarde, niet om over te discussiëren noch nieuwswaarde.

Gr, Ben.

Rangeerduivel

#9
Citaat van: PietB op 22 augustus 2015, 00:48:45 AM
Ik heb een hele familie van (5) internationaal chauffeurs en die hebben allemaal een koelwagen en aanhanger, die hermetisch gesloten is.
En allen in de cabine ligt de sleutel, dus daar komen ze niet in.


Het enige waar ik het niet mee ééns ben Piet,
met al het andere wat je zegt wel

Het zijn niet allemaal koelwagens waar mee gereden wordt,daar kruipen ze idd niet in...
Een vrachtwagen wordt gemaakt volgens waar hij moet voor dienen

De zeilen worden gewoon een gat in gesneden,is het niet om eten te pikken dan is het om klandestien te liften,
ikzelf heb tientallen keren zeil moeten laten herstellen,want waar je dan aankomt loop je de kans dat je lading geweigerd wordt,en een wagen met kapot zeil wil men ook niet laden!

;)

centauri167

Even een kleine rechtzetting: het gaat mij hier niet om racisme !

Het ging me over de opmerking van Piet dat ze in Frankrijk minder laks zijn tegen criminelen.

Als ik dan elke dag de schade zie aan de vrachtwagenvloot die voor onze firma rijdt, de vertragingen hierdoor, maar vooral de verhalen van de chauffeurs over bedreigingen en geweld, dan denk ik daar gewoon anders over ... en dat heeft niets met afkomst of kleur te maken maar over gedrag en aan de andere kant het laks gedrag van onze overheden om nog iets tegen criminaliteit te doen: of het nu over het negeren van slagbomen gaat, inbrakenplagen door bendes, ...; dat maakt mij allemaal niet uit.

Ben

Citaat van: centauri167 op 22 augustus 2015, 10:35:16 AM

Als ik dan elke dag de schade zie aan de vrachtwagenvloot die voor onze firma rijdt, de vertragingen hierdoor, maar vooral de verhalen van de chauffeurs over bedreigingen en geweld, dan denk ik daar gewoon anders over ... en dat heeft niets met afkomst of kleur te maken maar over gedrag en aan de andere kant het laks gedrag van onze overheden om nog iets tegen criminaliteit te doen: of het nu over het negeren van slagbomen gaat, inbrakenplagen door bendes, ...; dat maakt mij allemaal niet uit.


Het zal allemaal best maar heeft niets met het onderwerp te maken. En daar zit ook mijn bezwaar als zoiets gepost wordt: er wordt gelijk gerefereerd aan andere zaken met termen als bendes, criminelen, terug naar eigen land (zie recente post over een gestolen iPhone) enz. terwijl de ontwikkelingen in Calais gaan over asielzoekers en/of economische vluchtelingen of van mijn part gelukzoekers wat dus niets met terrorisme te maken heeft. En ja: het zeildoek van vrachtwagens kapot snijden of erger mag niet, daar is iedereen het wel over eens.

Gr, Ben.

nmbssncb

Citaat van: PietB op 21 augustus 2015, 21:37:41 PM
Een idioot in de Thalys naar Parijs.

grt Piet.

In Spanje wordt elke persoon en alle bagage gescand vooraleer men de AVE neemt... dus ik verwacht dat dit protocol binnenkort ook zal gaan gelden voor de Thalys, ICE en andere hst's.  Helaas.

Willy
Willy

rgp

Hallo,

Zo n zaken direct wegvegen is ,HET voorbeeld van de generatie die vanaf de jaren zestig het mogelijk heeft gemaakt dat zon voorvallen nu kunnen gebeuren!
Tot wanneer ze zelf betrokken zijn, dan is het moord en brand:
Men noemt ze de babyboom generatie, ik noem ze eerder de hypocriet generatie !
Moest even van mijne lever

Roland

Gerolf

#14
Citaat van: rgp op 22 augustus 2015, 15:06:35 PMZo n zaken direct wegvegen is ,HET voorbeeld van de generatie die vanaf de jaren zestig (...) ik noem ze eerder de hypocriet generatie !
even raden  ... jouw bouwjaar '59 of net iets eerder ? jullie hebben die '60 generatie misschien wel mee opgevoed  ::)

voor alle duidelijkheid : mijn bouwjaar is '62. Dus ja, ik voel me aangesproken  >:(
Voor mijn part is dit dus een ook vorm van racisme of op zijn minst stereotypering ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw