Nieuws:

Nu in MSM 254 REPORTAGE: 50 jaar De Pijl * Modul-H0-Rail * Gangelter Modellbautage 2024

Hoofdmenu

slooptrein 62-ers op Luchtbal?

Gestart door GeM, 07 juni 2006, 13:26:59 PM

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door mnbs

Kent iemand een site met een overzicht van de Roco's die ooit uitgebracht werden ?

>>> Wat heeft dit met deze draad te maken??

Gerrit

n/a

Toch simpel,
het gaat over een reeks oude 62'ers en ik vraag me af welke daarvan in model zouden bestaan.

Tom

Tom

n/a

fantastisch,

bedankt jongens !

Randy

renstimpie

Zoals eerder gemeld, werk ik vlak aan het nieuwe station aan de noorderlaan, nog geen 5 minuten geleden kwam dezelfde slooptrein van vorige week voorbij.   ALs hij straks aan het station staat laat ik jullie iets weten.  Voor diegenen die vorige week de kans tot foto's gemist hebben.

Greetz

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

theedooz

Is al bekend wat de plannen met deze loc's zijn? Dit zijn toch allemaal loc's van TUC en infra? Die zullen toch niet direct gesloopt worden, zeker omdat er her en der in Belgi? nog exemplaren aan de kant staan die in slechtere staat verkeren?

Grtz!
Tedo

Fretbol

Gisterenavond ( 14/06/06 ) kwam ik omstreeks 21h00 met mijn trein deze locs weer tegen op de nieuwe HS lijn in Antwerpen Dam. Ze reden via Luchtbal over het viaduct en daarna verder de HS lijn op. Waarschijnlijk worden deze locs dus gebruikt om testritten mee te rijden en worden ze niet meteen gesloopt. Een heel fraai zicht overigens om 17 62'ers te zien rijden [:D]

Fretbol [;)]

renstimpie

Is toch een fantastisch zicht!  Ik zie ze hier om de ongeveer tien minuten voor bij komen.  NAtuurlijk slaagt vandaag de wet van Murhpy toe.  Batterijen van het digitaal fototoestel op.  Den 52 en 53 hangen er niet meer aan.  Enkel een serie met 62 - 63'ers

Greetz

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

GeM

Renstimpie, installeer eens een webcam, dan kunnen we heel de dag meegenieten!
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

janjozef

Ben er gisteren op de middag gepasseerd zat vanboven in een dubbeldeksbus wat was er niet te zien, juist ja

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door janjozef

Ben er gisteren op de middag gepasseerd zat vanboven in een dubbeldeksbus wat was er niet te zien, juist ja

Jan

>>> Ze hebben die 62 ers niet vastgelast aan de rails hoor ! herlees mijn voorlaatste bericht eens in deze draad...
Ik heb die sleep vanmorgen nog gezien toen ik daar rond 7.30 passeerde (ik ben klokvast) en toen REDEN ze er mee door station Luchtbal richting Antwerpen.

Gerrit

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door janjozef

Jan

>>> Ze hebben die 62 ers niet vastgelast aan de rails hoor ! herlees mijn voorlaatste bericht eens in deze draad...
Ik heb die sleep vanmorgen nog gezien toen ik daar rond 7.30 passeerde (ik ben klokvast) en toen REDEN ze er mee door station Luchtbal richting Antwerpen.

Gerrit

loco

JanJozef kan wel eens gelijk hebben. Om de 17 locs te trekken moeten eerst de achterste loc(s)aanzetten, dan pas kan de voorste trekken. Gebeurt dit niet, dan breken de koppelingen. Dit is wat er deze week gebeurt is op twee plaatsen te gelijk. De locs moesten binnen voor het herstellen van de koppelingen. En dat verklaart hun tijdelijke afwezigheid. Er zijn blijkbaar maar 4 locs die trekken of duwen, maar dat is voldoende om alles uit elkaar te trekken.
Vandaag was het opnieuw heen en weer rijden. In het totaal moeten 140.000 ton alle sporen passeren voor de stabilisatie van het spoor. Dit is 100 keer in elke richting en op elk stukje spoor. Ook over de wissels en de verbinding met de gewone lijn. E?n reeks 62'ers = 1400 ton. De locs rijden tot ongeveer 500 meter voor A'pen centraal waar het licht bergop gaat en tot de tunnel van L4. Dit is ongeveer voor de bocht van Ekeren. Volgende week komt de onderstopmachiene. De ritten zijn dan afgelopen en het spoor is klaar voor de HST. Het ging hier dus niet om ballastingsproeven maar stabilisatieritten om de ballast te stabiliseren. Normaal gebeuren die met wagens vol ballast. Maar die waren ergens anders nodig. vandaar de unieke kans voor ons om dat allemaakl van dichtbij te kunnen meemaken.

Loco

Loco

quf

Zie ook foto en artikel in de krant 'Gazet van Antwerpen' van vandaag 20/6/2006 op pagina 13.

Groeten

Frank