Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

slooptrein 62-ers op Luchtbal?

Gestart door GeM, 07 juni 2006, 13:26:59 PM

GeM

Deze ochtend in de vlucht gezien op Luchtbal : een sleep met een 10-tal 62-ers, getrokken door een 52 en een 53 (op weg naar afstelling of sloop?)
Woont er iemand in de buurt die snel een fotootje kan nemen van dit plaatje? 't was wel indrukwekkend en heb me even in de ogen gewreven...
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door GeM

Deze ochtend in de vlucht gezien op Luchtbal : een sleep met een 10-tal 62-ers, getrokken door een 52 en een 53 (op weg naar afstelling of sloop?)
Woont er iemand in de buurt die snel een fotootje kan nemen van dit plaatje? 't was wel indrukwekkend en heb me even in de ogen gewreven...




>>>Ik heb ze ook gezien!!! er staan daar nog 2 52ers (of 53 ers) maar die staan daar al enkele weken.Zal ik morgen wat vroeger opstaan om daar wat foto's te gaan nemen???
Lijkt me een unieke kans om nog zoveel 62 ers bij elkaar te  zien.

Gerrit




Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

trainfreak

NEEEE, er zijn al zo weinig 62'ers[:(]
Gelukkig zijn er elke week nog enkele in Merelbeke.
Als iemand foto's gaat maken, zouden de nummers dan ook kunnen genoteerd worden?[:I]

Spoorse groeten
Dimitri

janjozef

In Lier staan er ook altijd 4 a 5 tenminste als ze niet door de stootblok gaan, want dan gaan ze stande pede naar de sloper

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

GeM

'k heb deze ochtend in het voorbijflitsen 2 fotojes kunnen schieten, allicht van bedenkelijke kwaliteit, maar goed. Ik zal ze eens bekijken en indien er iets of wat te zien is, worden ze vanavond geplaatst. Mocht ik de mogelijkheid hebben straks even de afrit te nemen, probeer ik alsnog van dichtbij enkele plaatsjes te schieten.
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

Dieter

Geen nood, ze zijn niet voor de sloop!
Het zou gaan om stabiliteitstesten op de HSLlijn
Meer info te vinden op http://fotopuntforum.mywowbb.com/forum5/3810.html

Mvg Dieter.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

Gerolf

Voor die site moet men zich eerst aanmelden [xx(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dieter

Oeps sorry, niet aan gedacht [:I]

citaat:
Op de HSL lijn naar Nederland gaan (gisteren) vandaag en de komende dagen stabiliteitstesten door. Hierdoor hebben ze een aantal locs reeks 62 samengebacht in Antwerpen luchtbal samen met enkele AFB's. De testen vinden 's nachts maar ook overdag plaats. Precieze uren heb ik niet. Sommige proeven starten vanaf Luchtbal, maar ook vanaf de ingang van de tunnel wordt gereden.


Met dank aan Karel uit Aalst van op het Fotopuntforum

Dieter.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Voor die site moet men zich eerst aanmelden [xx(]

Das wel stom? waarom eigenlijke? Voor meer leden?

ysbeer

Op dit forum leer je steeds weer wat nieuws.
Ik heb pas nu[:I][:I](ach ja hollander he)door dat luchtbal een soort opstelsporen complex is.[:0]
Dacht nog even dat het een vlaams woord voor luchtballon was.[:D]
Maar nu weet ik het[:D]

wim


doomslu

Wim, ik ben geen hollander en ik weet absoluut niet waar dat ligt. [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tufken

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Op dit forum leer je steeds weer wat nieuws.
Ik heb pas nu[:I][:I](ach ja hollander he)door dat luchtbal een soort opstelsporen complex is.[:0]
Dacht nog even dat het een vlaams woord voor luchtballon was.[:D]
Maar nu weet ik het[:D]

wim



De luchtbal is de naam van een wijk in Antwerpen.
Die is gelegen aan de Antwerpse ring ter hoogte van de brug aan het sportpaleis.
Vanop de autoweg kan je de torenflats zien staan voor de brug als je van Nederland komt.
Of aan de afrit Merksem (Groenendaallaan - haven)

Hier liggen nogal wat sporen en kan je regelmatig wel het ??n en ander zien voorbijkomen
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


GeM

Het lijkt de Infrabel opendeurdag wel. Spijtig genoeg dacht ik dat ze wegwaren dus, de afrit niet genomen vanavond voor betere foto's.
Ik heb 2 schamele beelden van deze ochtend toen ik voorbijflitste, snel naar het werk, snakkend naar een hete thermos koffie [:p]
Ze staan er nog steeds, indrukwekkend gezicht, wie tijd heeft moet zeker eens een kijkje gaan nemen!


Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

ERVIN

Zeg,is dat een groene 62er die daar tussen staat,ik wist niet dat die locs nog in de groene livrei bestonden??[:I]
Hoe geraak je daar het best,ik kom van de E-314?