Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Antwerpen - Linkeroever 2

Gestart door Peter, 14 augustus 2015, 11:15:53 AM

Metpetergaathetbeter

waarschijnlijk was dat in die tijd modern schoon,maar zo vaak bij moderne dingen hoewel niet allemaal is modern vaak gedateerd :-\ Als het in je periode van bouwen valt zou je het alvast eigenlijk moeten  bouwen  :-\ ;)

Peter

Het station heeft maar een vrij beperkte levensduur gehad. Van de eerste plannen 1935 tot de afbraak in 1970 heeft het gebouw dus maar maximum 35 jaar bestaan, en dus een paar jaar minder gebruikt geweest.
Die "Car-port" was er al vanaf het begin  (het staat dus inderdaad zo getekend op de bouwtekeningen van die ik bezit) (die van 1935 en 1938)
Voor die tijd was het een prachtig gebouw, en dat vind ik nog steeds (toch als je het vergelijkt met de moderne gedrochten die er nu overal neergezet worden)
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Het wordt langzamerhand nog veel aangenamer. Heb dank zij,via, via, daarstraks een heel vriendelijke mail gekregen van Max Delie met een paar prachtige kleurenfoto's, samen met een paar email adressen van vrienden van hem, die meer foto's hebben.
Wat is het toch fijn van zo verder geholpen te worden, waarbij ik uiteraard ook de mensen hier op het forum niet vergeet.
Zo moet dat project wel tot een goed einde komen. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D 
Met vriendelijke groeten
Peter

mahtoska1

CiteerDie "Car-port" was er al vanaf het begin  (het staat dus inderdaad zo getekend op de bouwtekeningen van die ik bezit) (die van 1935 en 1938)
Voor die tijd was het een prachtig gebouw, en dat vind ik nog steeds (toch als je het vergelijkt met de moderne gedrochten die er nu overal neergezet worden)


Dit gebouw heeft inderdaad wel iets. Ik vind het niet lelijk.

Peter

#109
Het droevige einde van een, volgens mij, prachtig gebouw

Image290A-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

yannickvw

Citaat van: Peter op 25 januari 2017, 18:05:29 PM
Het wordt langzamerhand nog veel aangenamer. Heb dank zij,via, via, daarstraks een heel vriendelijke mail gekregen van Max Delie met een paar prachtige kleurenfoto's, samen met een paar email adressen van vrienden van hem, die meer foto's hebben.
Wat is het toch fijn van zo verder geholpen te worden, waarbij ik uiteraard ook de mensen hier op het forum niet vergeet.
Zo moet dat project wel tot een goed einde komen. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Max Delie, zie die naam vaak terugkomen...onvoorstelbaar wat die mens allemaal gefotografeerd heeft van in de sixties tot... :o 8)

dieselfreak

Yannick, er zijn er nog wel meer geweest hoor, Roland Mardaga en Bruno Dedoncker bijvoorbeeld, maar deze laatste is van het kamp van de concurrentie. ;D
MC

argilla

zo zie je maar weer hoe de NMBS omgaat met "ons" patrimonium .......droevig  :-\
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

59erke

De laatste maanden ben ik voor mijn werk dagelijks te werk op Linkeroever. Nu vroeg ik mij af of iemand precies weet waar dit station en de lijn gelegen waren. Bij het bekijken van de foto's en dit draadje terug te lezen was mijn gedacht dat op de plaats van de lijn nu de Blancefloerlaan en de tramsporen liggen. Het station zou dan eventueel kunnen gelegen hebben waar nu de tramtunnel ligt tegen de beatrijslaan.

Kan iemand mij verbeteren ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Peter

Koen,

De ingang van het station was op de Beatrijslaan, ongeveer ter hoogte van waar nu die stadsfietsen staan
Het station en de sporen waren gelegen in de rechthoek gevormd door de Beatrijslaan, Paul Van Ostaijenlaan en de Abraham Verhoevenlaan.
Met vriendelijke groeten
Peter

59erke

toch redelijk in de buurt van mijn inschatting, bedankt Peter  ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Peter

#116
Mijn grootste probleem waar ik voorlopig nog niet uitgeraakt ben.
Volgens de bouwplannen die ik bezit lijkt het alsof de rechter hoek van het hoge gedeelte (als met voor de ingang zou staan dus rechts)
een afgeronde hoek is en geen gewone 90° hoek.  De muren staan wel 90°graden ten opzichte van elkaar.
Zie onderstaande foto. de rood omlijnde hoek zou dus afgerond moeten zijn?????

DSCN2575-spec by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Kun je geen rond profielnemen, en daar in lengterichting een kwart uitsnijden?
Daarop kun je je baksteenmuur op kleven.
Eens dat goed droog is snij je de zijmuren op lengte.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Het probleem is dat ik het niet zeker weet of het een rechte of een ronde hoek is
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *