Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Een modelspoorwinkel (tje) ??

Gestart door Peter, 04 augustus 2015, 10:07:18 AM

Spoorman1

#60
Ok, nog een paar en stop ik, want waarom steek ik hier eigenlijk tijd in  :-\
Toch niet onder een steen gelegen was mijn gedacht ;)


Marklin 33043
99,99 euro in België (loco) of 186,26 (modeltrein) Nederland
Marklin 37939
299 euro in België (loco) of 386,99 (modeltrein) Nederland

Of bij mijn andere Dealer:
Märklin 26472
284 euro België (arnaline) of 449,96 (modeltrein) Nederland

Veel geld nietwaar en dat is gewoon met alles.


Ik zeg niet dat je niet over de grens moet gaan voor leuke dingen, maar het lijkt me niet nodig om geld over de grens te smijten.
Bij de kassa betaal je uiteindelijk voor o.a. winkel ruimte, licht en personeel.
Heb nu eenmaal veel online ervaring, laten we het daar op houden :)





Michael

Zo het haantjes gedrag is over? Leuk winkeltje als je iets tegen een mooie prijs zoekt en jaren geduld hebt. Niet mijn winkel, maar ieder zijn keus, probeer alleen niet jou (in het algemeen niemand specifiek) keuze op te dringen aan anderen.
Heljan werd laatst aangeboden voor een leuke prijs, kan je kopen of niet, loco loko had deze aanbieding niet en zo kunnen we nog uren doorgaan. Wat je vandaag hier koopt vind je morgen ginds weer iets goedkoper, ik tracht mij te beperken tot een beperkt aantal winkels voor de grote aankopen, zo steun ik ook die winkelier nog een beetje, we moeten allemaal leven. En zodra ik geen geld meer beschikbaar heb voor treinen, dan gaat het gewoon over.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Klaas Zondervan

Citaat van: Spoorman1 op 06 augustus 2015, 00:25:32 AM
Veel geld nietwaar en dat is gewoon met alles.
Je hebt nog steeds niet aangetoond dat het met alles is. Van beide laatste voorbeelden zegt de Märklin site: Nicht mehr in Produktion. Het heeft er dus alle schijn van dat Loco Loko in restpartijen handelt, waar Modeltreinexpress het complete gamma aanbiedt.
Dat noemen ze appels met peren vergelijken.

Havoc

Citaat van: milocomarty op 05 augustus 2015, 20:32:43 PM
Met veel online shoppen help je elke fysieke winkel om zeep...de kosten van het onderhouden van een echte winkel worden meegerekend in de producten, oftewel minder korting. Voor Lippe geld hetzelfde, die maken al sinds hun oprichting geen winst. Dat werkt net zo als Zelando, we verkopen eerst alle shit voor bodem prijzen en als alle concurrentie om zeep is geholpen gaan we cashen...

Beetje kort door de bocht denk ik.
Met vakantie voor onbepaalde duur.


Havoc

Wel, er zijn fysieke winkels die het goed blijven doen, komen zelfs nieuwe bij. Dat zijn er die het wel begrepen hebben. Ook geen idee hoe je weet dat Lippe geen winst maakt. Eveneens dat Lippe "shit" zou verkopen. (bij ons is "shit" iets anders dan treinen, soit)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Martin Welberg

Kan zijn, maar er vallen er meer om dan er beginnen. En shit is maar een uitdrukking in de US voor allerlei zaken. Selling my shit is een veel gebruikte term..

Peter

ik ben met dit draadje begonnen, louter als informatie hoe modelspoorwinkel kan zijn.
het was niet mijn bedoeling een diskussie te ontketenen over onze Belgisch winkels,
en zeker niet om de ene tegen een andere uit te spelen.
Als er hier forumleden zijn die dit toch wensen te doen, doe het dan ergens anders, maar niet in een draadje dat ik gestart heb >:( >:( >:(
Met vriendelijke groeten
Peter

Ben

Maar Peter, dit staat in jouw openingspost.......

Citaat van: Peter op 04 augustus 2015, 10:07:18 AM

Maar een vergelijk dringt zich wel op.


...... maar we mogen niet vergelijken? ???

Gr, Ben.

Peter

Ben, je moet dit wel vergelijken met de tekst die im mijn volgende bericht staat (het bericht dat iets lager staat, waarin ik meer uitleg geef.)
Als het de bedoeling is dat ik niet al te leuke telefoons of berichten van handelaars (waar ik goed met bevriend ben) krijg,
zal dit het laatste bericht zijn dat ik nog ooit post >:(
Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

Citaat van: Peter op 06 augustus 2015, 15:08:11 PM
ik ben met dit draadje begonnen, louter als informatie hoe modelspoorwinkel kan zijn.
het was niet mijn bedoeling een diskussie te ontketenen over onze Belgisch winkels,
en zeker niet om de ene tegen een andere uit te spelen.
Als er hier forumleden zijn die dit toch wensen te doen, doe het dan ergens anders, maar niet in een draadje dat ik gestart heb >:( >:( >:(

Zag er eigenlijk niet meer dan een mededeling in..

Havoc

Citaat van: Peter op 06 augustus 2015, 15:08:11 PM
ik ben met dit draadje begonnen, louter als informatie hoe modelspoorwinkel kan zijn.
het was niet mijn bedoeling een diskussie te ontketenen over onze Belgisch winkels,
en zeker niet om de ene tegen een andere uit te spelen.
Als er hier forumleden zijn die dit toch wensen te doen, doe het dan ergens anders, maar niet in een draadje dat ik gestart heb >:( >:( >:(

Snap dan niet waarom je het geplaatst hebt. Het scheen me net vragen waarom dit hier niet kan.

Citaat van: Peter op 06 augustus 2015, 15:36:11 PM
Ben, je moet dit wel vergelijken met de tekst die im mijn volgende bericht staat (het bericht dat iets lager staat, waarin ik meer uitleg geef.)
Als het de bedoeling is dat ik niet al te leuke telefoons of berichten van handelaars (waar ik goed met bevriend ben) krijg,
zal dit het laatste bericht zijn dat ik nog ooit post >:(

Zie niet in waarom jij zo'n berichten of telefoons zou krijgen. Langs de andere kant kan ik me niet inbeelden dat handelaren hier dat nieuws ook niet zouden kennen of de forums (niet enkel) niet zouden volgen om zo'n info te bekomen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

centauri167

Als men een topic start waar geen reacties op mogen komen, vraag dan direct dat er een slotje op komt ...

En als winkeliers je iets kwalijk nemen over dit topic ??? dan zou ik enkel kunnen denken dat het komt omdat je niets lovend over hun schrijft en wel steeds over hun Duitse collega.

SirGresley

Beetje logica: Een handelaar die veel "afneemt" van de importeur of fabriek krijgt meer korting of interessantere aanbiedingen!

Vraag dit maar eens aan een handelaar.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Huugooke

De Antwerpse Kathelijnevest was ooit "the place to be" als je hifi onderdelen wou kopen (voor de jongeren: dat zijn die grote muziekinstallaties die je niet aan je oren kan hangen).
De straat is nu zo goed als leeg, de laatste winkel verkoopt uit.
Weg-geconcurreerd door internet? Ik denk het niet. Het antwoord staat in de eerste zin.
En stop met krieken met meloenen te vergelijken. Zo'n winkel als Peter toont is nu eenmaal enkel in Duitsland mogelijk, met zijn markt van (hoeveel miljoen) potentiele klanten. Ooit stond hier een draadje over een supermarkt voor modelbouwers ergens in Amerika.
Zelfde opmerking.