LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

Zo, vakantie is weer achter de rug. De katten hebben 3 weken vrijheid gehad om te doen wat ze anders niet mochten.

De baan ligt er letterlijk beroerd bij: katten hebben kennelijk ook met de treintjes gespeeld. Het is nu uitzoeken hoe de modelbaan erbij ligt. De segmenten werden weer aangesloten, de spanning aangelegd. Benieuwd hoe dit gaat verlopen. Welke draadjes gaan die monstertjes (ze zijn lief hoor) nu doorgeknabbeld hebben...?

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

De baan afdekken tijdens de vakantie? Of schrikdraad spannen?  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Het kopstation van het Tervuurs elektrisch lijntje is weer operationeel. Een filmpje dan maar:

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Bjor

Michiel,

Het is al ruim een jaar stil rond jouw inspirerende baan. De katten hebben toch, hoop ik, niet opnieuw.........???
N-spoor; het fijne van het kleine.
Liefhebber van de Deutsche Reichsbahn Gesellschaft in periode II en verder van alles wat met model- en grootspoor te maken heeft.

Michiel

Beste knutsellui, Ik kom mijn kop nog eens door de kier van de deur steken. Ik heb dit forum onregelmatig en van een afstand gevolgd en merk toch dat het heel rustig wordt in het Belgisch modelspoorlandje. Maar desalniettemin zijn er toch nog een paar actieve projecten hier op het forum. Mooi zo!

Het laatste anderhalf jaar heeft mijn modelbaan (zie dit draadje) alleen maar stof liggen happen. Maar heb besloten om toch maar eens tijd uit te gaan trekken om dit Brussel-Luxemburg-modelbaanproject weer een zwengel te geven. Ik heb er op dit ogenblik nog niets aan gedaan. Wat ik hier schrijf, zijn dus vooral mooie woorden en goede intenties. Het wordt afwachten hoe dit praktisch zal uitwerken. Mocht, MOCHT! er iets vermeldenswaardigs gebeuren op de stationswerf Brussel-Luxemburg, laat ik het wel weten.

Maar ik zal eerst moeten nagaan wat er nog werkt en wat defect is. Want een modelbaan anderhalf jaar zonder toezicht overlaten aan twee avontuurlijke katten zal zijn sporen wel hebben nagelaten.

Jongens en meisies, ik hoop jullie binnenkort (lees: een week of meer) een eerste verslagje te kunnen inleveren, waarschijnlijk met de stand van de schade, en de eerste punten op het herstelprogramma.  8)

Jappy

Goed om te horen dat je er nog bent Michiel! In mij vind je in ieder geval nog een enthousiaste lezer.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Floris

Ha, er pruttelt hier nog wat, uitstekend!