Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

Deze avond het eerste segement volledig bedraad. Was eenvoudig, nu op naar de volgende...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Om de keerlusmodule te kunnen aansluiten, zijn er nieuwe isolatielassen nodig, en ook extra draadaansluitingen. Dat staat dus vandaag op het programma: het voorbereiden van de aansluiting van de keerlusmodule. De keerlussectie loopt door over twee segmenten. Het is dus wat lastiger om de bedrading, en connectoren tussen de segmenten, in orde te krijgen. Temeer omdat ik ook een wissel met puntstukpolarisatie, en bezetmelding met stopsecties in de keerlus heb opgenomen. Maar het komt wel in orde...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Ik heb een stomiteit begaan met het bestellen van 25p sub-D connectoren. In plaats van man en vrouw te bestellen, heb ik door onoplettendheid twee keer man gekocht. Verkeerd geklikt, en niet opgelet. De bedrading van de keerlus en de schaduwsegmenten worden dus even opzij gezet.

Ik heb het elektrisch treinstel van "Tervuren" weer opgevist, en wat verder aan de dakpartij gewerkt. De pantos zijn recup van een heel oude Arnold uit de rommeldoos. Wanneer ik passende pantos vind, ga ik ze vervangen door fijnere exemplaren.



Germaine, zegt na ierlaek, da nief voituurs zaen toch vreit mosj, nei?!
Urbanie, mosj of nie, we goen 'm pakke veu ons zondags sortie noh Tervure... veu 'n goei Kriek. Nah!


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Alan On Track

Zalig stel. Ik kan niet wachten om het in kleur te zien  :)
Modelbouw is een kunst

Michiel

Ik heb ook de bufferbalken met buffers op het model gefrutseld. Zo uitvergroot ziet het er allemaal vrij stuntelig uit, maar op de baan met het blote oog ziet er best wel strak uit. En daar doen we het voor...  ;)



Germaine, 'n Lambiek, es dad'uuk goe?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Michiel

Vanuit het Preisser-perspectief vallen 2 dingen meteen op: nog iets te hoog op de poten, en de erg lompe pantograaf.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pierre

Dat ziet er toch best goed uit Michiel. 'T blijft klein spul allemaal. ;)
Groet Pierre.


Rangeerduivel

#3578
Citaat van: Michiel op 04 september 2021, 17:12:11 PM
Vanuit het Preisser-perspectief vallen 2 dingen meteen op: nog iets te hoog op de poten, en de erg lompe pantograaf.



Bwach, de panto, daar komt een andere op zoals je zei, en dat preiser-perspectief, de instap van de toegangsdeuren van de kast komt netjes overeen met de kaai, wat wil je nog meer ? 8)

Als Germaine en Urbanie hunne rok een beetje omhoog(*) trekken komt dat wel slim... ;D

;)

(*)Ook niet te hoog hé, hou het een beetje zedelijk!!!  :o

Michiel

Wees niet bang, Germaine en Urbanie houden hun rokken laag.  ;D

Ondertussen heeft het stoomtreinstel Sentinel type 500 een nieuw chassis gekregen. Het heeft dus heel veel slijp en vijlwerk gevergd om het passend te krijgen. Het model viel half uit elkaar, solderingen barstten, lijmverbindingen  braken, zijwanden fladderen. Maar alles zit weer vast, en past. Klaar om te digitaliseren, en te testrijden.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jappy

Dat Tervuurs stelletje begint er heel mooi uit te zien. Leuk, zo'n uniek modelletje.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Steam.N

Citaat van: Michiel op 05 september 2021, 10:00:16 AM
Wees niet bang, Germaine en Urbanie houden hun rokken laag.  ;D  ...

OEF !  Ik was blij ze na zo'n lange tijd nog eens gezond en wel te zien  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Ik heb deze namiddag sinds lang de baan weer opgestart. Het was al vele maanden geleden dat de treinen nog hadden gereden. De opstart ging met vele horten en stoten, maar na een uur of twee prutsen en wroeten, begint het weer te beteren.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Cozzy

Impressionant met die mooie gebogen perrons Michiel! Ook een mooie seinbrug!
Altijd geniet ik van jouw vooruitgang in dit draadje...
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Michiel

Thanks Tom. Die seinbrug ga ik nog onderhanden nemen. Fijner maken, en Belgische armseinen erop. Maar dat is een project op zich.

Van het thuisfront hier is op het moment niets nieuws te vertellen, behalve dat ik weer aan het bedraden ben. Het tweede segment is bijna volledig bedraad. Nu de aansluiting van de schaduwsegmenten aan de hoofdbaan nog uitvoeren, en ik kan manueel gaan testrijden.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)