Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Belgische stoomlok in sp

Gestart door Rochevalien, 03 juni 2006, 22:39:05 PM

Rochevalien

Inderdaad ,als het in Frankrijk regent druppelt het hier ook een beetje. Van deze lok is een Belgische versie te maken ,hopelijk doet Pico dat voor ons.Helaas is de detaillering wat mager uitgevallen en maakt het eigenlijk niet veel uit of de Belgische versie er ook komt of niet.De meeste modelbouwers zullen toch willen gaan superen dus herspuiten is dan onvermijdelijk.De zwarte wielen hebben we al in elk geval. Het valt trouwens nog af te wachten in welke tint van flessengroen ze deze lok gaan afleveren.
A suivre!    

imghttp://i11.photobucket.com/albums/a179/Rochevalien/1LocosVapeurG71.jpg/img

Gerrit

Gerolf

Ik hoop dat hun aandrijftechniek verbeterd is tegenover hun vroegere 81's, als ze deze 71 gaan uitbrengen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kedeng Kedeng

Schoon machine [8D],
Hopelijk brengt Piko ook dan de Belgische verse ervan uit.

Welke Belgisch versie valt er van te maken?
En hoeveel kost deze lok?

Gerolf

Dat zou een type 71 moeten worden, zoals ik eerder al noemde.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Normaal zou de belgische versie moeten uitkomen in juni, zal hoogstwaarschijnkijk ook wel worden uitgesteld, heb ik ergens eind vorig jaar reeds gezegd.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

FREMO e.V. - afd België

Aha duizend bommen en granaten, [:o)]

Eindelijk weer eens een betaalbaar model om te kunnen aanpassen en om te catten.

Van G7.1 of G7.2 kan je een Belgische versie 71 of 72 maken maar ook, en dit is voor mij in
periode II / III een # N O R D  B E L G E # versie. [;)]

Het is wel een lokomotief met ongelijke pistonhouders, een kleine voor hoge druk en een grote voor de kleine druk. Dus opletten met de peronboorden! Ook een model zonder veel @ tralala @ op de ketel, zeer minime leidingen. Dit indien juist weergegeven door de firma "PIKO".

Het word afwachten wat de motorisatie en de ?ingewanden? van deze nieuwe versie ?PIKO? locomotief worden. Zoals reeds aangehaald door Gerolf ( ) was de vroegere aandrijving niet veel zaaks.

Wait en see! [^]

Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Dat zou een type 71 moeten worden, zoals ik eerder al noemde.

Oei, sorry niet gezien [:I]

Tom

Ik weet wel dat we niet te kieskeurig mogen zijn want dan jagen we de prijs van die locs omhoog, maar ik vind hem nogal plastiekerig en nogal onafgewerkt.
Ik ben eens benieuwd hoe hij er zal uitzien in een Belgisch jasje.
Tom

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Tom

Ik weet wel dat we niet te kieskeurig mogen zijn want dan jagen we de prijs van die locs omhoog, maar ik vind hem nogal plastiekerig en nogal onafgewerkt.
Het lijkt me een ideaal model om te superen: niet te duur, ... als tenminste de aandrijving goed is.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door Tom

Ik weet wel dat we niet te kieskeurig mogen zijn want dan jagen we de prijs van die locs omhoog, maar ik vind hem nogal plastiekerig en nogal onafgewerkt.
Het lijkt me een ideaal model om te superen: niet te duur, ... als tenminste de aandrijving goed is.



>>>Ik denk niet dat dit een duur model gaat worden als je ziet wat de andere Pico modellen kosten.En ook over de motorisatie zou ik mij geen zorgen maken,die 81 er dateert nog van de jaren 70.Ondertussen is er bij Pico toch al ??n en ander veranderd.Wat natuurlijk niet wil zeggen dat sommige mensen dit materieel nog altijd hebben(is't nie waar Gerolf?[;)])

Peter

Heb van Piko een Duitse baureihe 82 stoomlok, d.i. een vijfassige tenderlok. Deze heeft een heel goede motorisatie en digitale stekker, zoals alle nieuwe Piko modellen.
De tijd dat dit loks met minderwaardige motorisatie en dito wielen en overbrenging waren lijkt volgens mij definitief voorbij. Zefls de hobby serie is zeer goed. Het enige dat die niet heeft is de extra fijne detailering die de duurdere modellen wel hebben.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Ah, 'k ben al een stuk geruster [:)]
citaat:
Geplaatst door Rochevalien
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat sommige mensen dit materieel nog altijd hebben(is't nie waar Gerolf?[;)])
Yep, twee stuks [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Ik heb er ook een maar er is geen vergelijk mogelijk met de 81 van fleichmann, al hebben bestuurders die nog op stoomlocomotieven hebben gereden mij verzekerd dat de schuddende gang van de piko meer realistich is dan het mooie lopen van de fleichmann. Ik koop hem zeker, en als er nog een nord-belge van kan gemaakt worden zoals fremo zei dan zal er nog wel een tweede komen.

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

FREMO e.V. - afd België

@ janjozef, [8D] en de rest, [:)]

Ja zeker kan je van een ex DRG G7.1 / G7.2 een NORD BELGE Locomotief maken, want zij hebben er ook in 1919 een paar van gekregen uit de pot van de oorlogsschade betaling aan Belgi?.

Ik weet zeker dat er foto's van zo'n lok in de boeken van Phil DAMBLY zijn verschenen en ik denk ook in andere foto boeken.

Enige probleem dat ik heb, is de kleursteling, want NB van voor 1934/5, was in een "Chocolade bruine" kleur en na deze periode in een "flets"groen.
Plus, als ik zie op de foto van de #Franse# lok is de rookkamer zijkant reeds aangepast, wat niet gebeurt is bij onze belgische lokomotieven. Dus [?]

Hier ??ntje in schaal # 0 # [:0]

Mischien heeft iemand daarop een passend antwoord.

Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door janjozef

Ik heb er ook een maar er is geen vergelijk mogelijk met de 81 van fleichmann,
>>> Toch wel hoor! die van Pico is beter op schaal dan die van Fleischmann (die is te groot,maar die loopt veel beter dat is waar)
Ikzelf heb beide loks jaren geleden al van de hand gedaan ten voordele van een Trix exemplaar,dat gewoonweg subliem is.Een mens moet toch met zijn tijd meegaan h? mannen!!

al hebben bestuurders die nog op stoomlocomotieven hebben gereden mij verzekerd dat de schuddende gang van de piko meer realistich is dan het mooie lopen van de fleichmann.

>>> Zal ook wel waar zijn maar het piko exemplaar zijn schuifbeweging "lodderd"en dat is allesbehalve realistisch.Bovendien trekt dat ding bijna niets.

Gerrit

Jan