Nieuws:

Nu in MSM 256 TEST: Hupac T5-wagen van Fleischmann en Roco * NOCH Gras-Master Profi 3.0 Limited Edition

Hoofdmenu

eerste keer met de trein naar het werk

Gestart door Stieven76, 29 mei 2015, 09:10:08 AM

Stieven76

Moest vandaag voor het werk in Brussel zijn dus ik dacht laten we de trein nemen, dan ben ik op mijn gemak.
Buiten het ticket dat niet goedkoop was, maar dat kan aan mij liggen daar ik eigenlijk nooit de trein neem, een leuke ervaring. Trein was 6min te laat maar dat gaf mij iets meer tijd. Leuk treinstel (duikbril), propere zetels en vooral een leuke (lekkere) conductrice.  ;D
Hopelijk valt de terugreis na de middag ook goed mee. Lees dezelfde conductrice  :P

TBCédric

Als je vaker met de trein gaat, zou je een go-pass kunnen (10 ritten) kopen of een boomerang-pas waarbij je voor 6 euro heen en terug kan gaan.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76

Goh ja ik weet het. Maar normaal moet ik hier nooit zijn. En het is in opdracht van het werk en wordt dus terug betaald...  ;) Rij zelden met de trein.

Jurgen

Citaat van: LS Models op 29 mei 2015, 09:14:15 AM
Als je vaker met de trein gaat, zou je een go-pass kunnen (10 ritten) kopen of een boomerang-pas waarbij je voor 6 euro heen en terug kan gaan.  ;)

Voor een boomerang-pas moet je jonger zijn dan 25, heb ik onlangs pas ondervonden. Ticket gekocht, enkel naar Antwerpen en de dame aan het loket vroeg of ik ouder was dan 25. Ik antwoord "ja" en ze begon dat ik dan een boomerang kon kopen die een halve euro goedkoper was. Op de trein bleek dus dat ik te oud was hiervoor waardoor ik uiteindelijk die boomerang en nog een extra gewoon ticket heb kunnen kopen. Gelukkig begreep de conducteur de situatie en heeft hij de extra toeslag niet aangerekend, maar uiteindelijk was mijn rit naar Antwerpen wel een pak duurder dan voorzien.  :-\

Afin, afgezien daarvan, leuk om eindelijk eens een positieve reactie te lezen over de spoorwegen. Jammer dat ik van bovenstaande ook niets positief kan zeggen.
Maar op mijn (bijna) dagelijkse ritten naar en van het werk loopt het ook in 99% van de gevallen allemaal perfect, dus afsluiten doe ik dan toch nog met een positieve noot.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: LS Models op 29 mei 2015, 09:14:15 AM
Go pass is normaal ook enkel tot en met 25 jaar. ;) Tenzij dat gewijzigd is.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

chef garde

Go Pass is voor jongeren onder de 26 jaar.  De Go Pass Boomerang was een tijdelijke actie tijdens het paasverlof.  In die 2 weken konden jongeren onder de 26 jaar voor 6 euro heen en terug rijden op dezelfde dag.

Stieven76

Om 13u terug de trein genomen in Brussel Noord. Een stoptrein was de eerste die ik kon nemen dus heb ik dat maar gedaan. Het was een Desiro stel en inderdaad, die zetels zijn niet zo comfortabel. Voor de rest een rustige rit, om 13u zit er niet veel volk op natuurlijk.
Het was lang geleden dat ik nog eens met de trein gereden had, een leuke ervaring en veel dingen langs de lijn gezien. Die knappe conductrice zat niet op deze trein  :P

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 30 mei 2015, 14:45:19 PM
Die knappe conductrice zat niet op deze trein  :P

Zal es mè Anneke e klapke moote komme doooon! ;D ;D ;D

;)

Stieven76

Citaat van: Rangeerduivel op 30 mei 2015, 14:49:08 PM
Citaat van: Stieven76 op 30 mei 2015, 14:45:19 PM
Die knappe conductrice zat niet op deze trein  :P

Zal es mè Anneke e klapke moote komme doooon! ;D ;D ;D

;)

Haha, ik heb het haar verteld hoor  ;D ;D