Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Snijplotter

Gestart door MARKLINRIJDER, 29 mei 2006, 17:12:38 PM

MARKLINRIJDER

De afdeling stedebouw op je gemeente of de afdeling van de provincie?

Groetjes,

David

MARKLINRIJDER

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Goed bezig David, amaaai
Je kan misschien enkele stukken meebrengen deze avond,
is toch nog anders als men het eens in het echt ziet.

MARKLINRIJDER

loebaske

Miljaaaar knap h? David, weer eens goed bekeken, wat ga je er insteken van lichtjes[?] ledjes of fiber.
En waar ik en de rest wel aan denken is de prijs, als die redelijk is(eventueel zonder verlichting) bestel ik zo een 10tal seinen[;)]
Ga je me nog kunnen volgen met al men bestellingen[:D][:D]

Gerolf

Jammer van de onscherpe foto's. Ik denk dat het er erg mooi uitziet in 't echt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Knap, knap, knap David. [:p][:p]
Wanneer ben je jarig ? Je moet dringend eens een fototoestelletje hebben met een macrofunctie ! [;)]

Leg eens uit :
- heb je dat roostertje ook gemaakt ?
- hoe maak je de kapjes rond de lampen ?
- en de steunpaal, is die uit ??n stuk ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

MARKLINRIJDER

Alle onderdelen zijn zelf gemaakt.  De rooster is met een fijn boortje van 0,2mm in rijtjes doorgeboord.  De plaat is zwart gespoten en vervolgens heb ik de lichtpunten en witte lijn gegraveerd, geboord.
De paal is opgebouwd uit een styreen koker profiel dat eenzijdig is gefreesd en vervolgens gekeerd om de andere zijde ook te frezen.
Als kappen heb ik een stukje krimpkous in de geboorde gaatjes laten vallen dat eerst bewerkt heb op een malletje, schuin snijden en op maat brengen.

Ik had gedacht er ledjes in te stoppen.  De kleurbepaling van de lichtpunten ga ik op een speciale manier doen, al moet ik dat nog testen.  In ieder geval ik hoop dat het lukt en tegen eind van de maand jullie op de hoogte te brengen.  Dan kan ik een prijs bepaling gaan doen en indien er interesse is jullie laten meegenieten van dit seinpaaltje.[:)]

Groetjes,

David

dingske

Amai dat ziet er zeer mooi uit.[:0]
Ik heb ook wel interesse in zo'n seinen.
Ik zou zeggen doe zo voort!!
Ik wil groot zijn in iets kleins.

ERVIN

Hij doet het toch maar weer h? "onze David", prachtig werk man!!![:0]

En hou ons op de hoogte, want ik wil hier zeker een paar dozijn seinen van.[^]
Het gaan weer lange nachten worden voor den David, af en toe niet vergeten gaan te slapen h?.[;)]

mini-bs

hier wordt mooi modelgebouwd !

MARKLINRIJDER

Vandaag nog een kleine aanpassing gedaan voor wat betreft de kappen.
Deze heb ik nu gemaakt uit styreen met een wanddikte van 0,15mm.
Daarmee is het een stuk eenvoudiger om de te bevestigen aan de plaat.
De Keper en cijferborden zijn klaar, belicht, geschilderd.
De seinbeelden zijn ingekleurd, nu nog wachten op de ledjes.
Deze zullen morgen hier zijn en dan kunnen we starten met de assemlage.  De testjes zijn uitgevoerd, en goed bevonden, dus hou het in de gaten, kortelings resultaat[:)]

Als deze klaar is begin ik aan het oude type van mast, zo kunnen we ze ook lpaatsen in een ouder rangeerdeel van de baan.

ERVIN

Ik was mij net nog aan het afvragen hoe het met de seinen zou zijn, all??, ik ben benieuwd.[:p]

MARKLINRIJDER

Erwin, deze nacht nog niet hoor, maar misschien volgende nacht?

Groetjes,

David