Snijplotter

Gestart door MARKLINRIJDER, 29 mei 2006, 17:12:38 PM

MARKLINRIJDER

De seinen zijn zoals ze nu zijn goed bevonden door mezelf en anderen.[:)]

http://i79.photobucket.com/albums/j123/marklinrijder/DSCN1816.jpg
http://i79.photobucket.com/albums/j123/marklinrijder/DSCN1815.jpg

Dus tijd voor een nieuw project:  De AVG.

Het eerste prototype.
http://i79.photobucket.com/albums/j123/marklinrijder/DSCN1811.jpg

Groetjes,

David

Gerolf

Die AVG ziet er alvast mooi uit [8D] maar ik vraag me af hoe je de witte lampjes rondom en het rode middenin (zonder lichtvermenging) voor mekaar ga krijgen [?]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Je zou ook de binnenkant van de kast kunnen verzilveren en een witte led (of gloeilamp?) in plaatsen. Het witte strooilicht komt via de 6 openingen naar buiten. Eventueel korte plexiglazen buisjes in de openingen aanbrengen. Het centrale rode licht sluit je aan via een optische afgeschermde (verzilverde) fiber op een rode led onder de baan.   't Is maar een idee...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Iemand een idee van de werkelijke afmetingen ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

citaat:
Geplaatst door doomslu

Iemand een idee van de werkelijke afmetingen ?


Klein, wreed klein [:D]
dat ding is in 1/1 ook maar iets van een 30cm in 't vierkant (geschat - niet gemeten [:o)]), dus dat wordt 3,5mm in H0
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

citaat:
Geplaatst door SuSke

citaat:
Geplaatst door doomslu

Iemand een idee van de werkelijke afmetingen ?


Klein, wreed klein [:D]
dat ding is in 1/1 ook maar iets van een 30cm in 't vierkant (geschat - niet gemeten [:o)]), dus dat wordt 3,5mm in H0

Dat was ook mijn schatting, Frans. Wie heeft het gemeten ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

MARKLINRIJDER

Luc,

ikkke natuurlijk[:)].

Dat ding is inderdaad 30 X 30cm.
De lichtpunten zijn 5 cm.
De diepte is bovenaan 35 cm.
Onderaan ook 30 cm.

Het nu ook weer volledig op HO schaal.
Dat wil zeggen dat de gaatjes in de proto een ietsje te groot zijn.
Maar daar is ondertussen al aan gewerkt dat dat niet het geval meer is.  De belichting, tegen eind van de week zit die erin en zal het eerste zichtbare effect een feit zijn.

Groetjes,

David

SuSke

Je houd het niet voor mogelijk, maar David doet het weer.
Proficiat man.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

MARKLINRIJDER

Gisteren reeds de rode led ingebouwd.
Hij voorziet het geheel van een lichtpuntje van 0,5mm.
En zonder ook maar een straaltje van sluiplicht naar het witte deel.
Ik zou zeggen ik plaats een foto maar daar moet ik met MIJN fototoestel niet aan beginnen.  Van het weekend spreek ik een persoon aan met een degelijk fototoestel, zodat er alsnog een foto kan geplaatst worden.  Volgende stap is de witte led inbouwen.  Het kastje wordt nu wel klein hoor.[:D]

Groetjes,

David

ERVIN

Ik wacht met spanning af hoor.[:p]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Ik zou zeggen ik plaats een foto maar daar moet ik met MIJN fototoestel niet aan beginnen.
Al eens geprobeerd om zo'n dingetje op je scanner te leggen? Dat kan verrassend goede "foto's" opleveren [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

MARKLINRIJDER

Een poging gedaan met MIJN fototoestel.  De rode led.
Hou er rekening mee het geheel is 3,45mm groot in het vierkant.

http://i79.photobucket.com/albums/j123/marklinrijder/DSCN1875.jpg

Groetjes,

David

ERVIN

Amaai dat is klein!!![:0]

Maar het rode licht schijnt alleen daar waar het moet schijnen, proficiat David, het is je weeral gelukt man!!!![;)]

jan77

Jazeker David prachtig gemaakt
Gr Jan

MARKLINRIJDER