Snijplotter

Gestart door MARKLINRIJDER, 29 mei 2006, 17:12:38 PM

MARKLINRIJDER

Wacht mannen,

Straks als alles droog is plaats ik nog eens een foto van het huidige resultaat.  Het dak ligt erop, de boezemplanken nog niet maar de schrijnwerker werk hier ook op zondag[:)].  
Dus tegen morgenavond zou ze moeten klaar zijn.[:)]

Groetjes,

David


MARKLINRIJDER


harzfreak

Prachtig resultaat .[:p]

Wat somige mensen allemaal kunnen maken is niet te geloven.
Groetjes Maarten

dingske

Amai het wordt stap voor stap geweldiger. Zeer mooi werk[;)]
Ik wil groot zijn in iets kleins.

loebaske

amaaaai, straffe toestanden David, maar zekers een pluim voor jou[;)]
zeeeer mooi [;)][;)]

krispy

Prachtig David [8D]

Ben maar een weekje weg geweest en je hebt weeral iets klaar

Wanneer slaap jij nog ???[;)]

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

doomslu

Ik vraag mij ook af wanneer den David slaapt.
Maar zijn resultaten mogen gezien worden.
Ik vrees wel dat hij hier een aantal mensen stapelgek aan 't maken is met zijn 'stunten'. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Stapelgek aan het maken????

Ik wordt er niet goed van als ik dit hier allemaal zie, dit is modelbouw van het allerhoogste niveau!!![:0]

Voor zulke mensen maak ik een diepe buiging. RESPECT.

MARKLINRIJDER

Dank je mannen.

Je ziet toch maar dat zo'n freesmachine wat kan.
Ben nu begonnen aan zijn grotere broer.  Eentje op schaal 1/24.

Om eens een groot project te maken he.

Op de vorige moeten nog regenwaterafvoerbuizen en dan denk ik dat we er zijn.  [:)]


Groetjes,

David

MARKLINRIJDER

Nog even geduld het komt zo in beeld.[:)]

jan77

We kunnen al bijna niet meer wachten[:p][:p]
Gr Jan

MARKLINRIJDER

citaat:
Geplaatst door doomslu

Ik vraag mij ook af wanneer den David slaapt.
Maar zijn resultaten mogen gezien worden.
Ik vrees wel dat hij hier een aantal mensen stapelgek aan 't maken is met zijn 'stunten'. [;)]



Je kunt het bijna niet geloven maar wekelijks krijg ik toch een paar mailtjes mat de vraag wat zo'n snijplotter kost, waar ik hem vandaan heb, van mensen die interesse hebben in de aankoop van zulke machine.

Nu wil ik zeer duidelijk stellen dat, de bediening van de machine op zich wel meevalt maar het uittekenen, programmeren naar de file voor de machine niet echt eenvoudig is.  Aangezien ik les geef en bijgevolg kan rekenen op een scholing om deze technieken te beheersen, ging het bij mij vrij snel om de machine te kennen.

Wat betreft de aankoop, deze is niet bepaald goedkoop, laat u niet vangen door goedkopere modellen die sterk lijken op de duurdere machines.  Reken toch op een 3500 a 4000? voor de machine.
Dan zijn er nog de frezen, messen e.d. deze zijn van 10 tot 40? het stuk ook niet bepaald goedkoop.  Een freesje van 0,4mm heeft niet veel nodig om te breken.  Zelf heb ik hier freesjes van 0,1mm die niet bepaald erg veel werk hebben verricht gebroken.  Kostprijs per freesje, 21?.[:(]

En net zoals jullie destijds zelf tegen me zeiden:

Bezint eer ge begint.[:D]

Groetjes,

David

MARKLINRIJDER


loebaske

Knap werk David, ik heb er geen woorden voor [^][^]
en idd. indertijd hebben we jou gewaarschuwd bij het aanschaffen van zo een freesmachine, maar ondertussen zijn we dik mis geweest, en alles lijkt zo simpel, maar idd. men moet het programma onder de knie hebben, anders ben je aan het prutsen.
Kan best geloven dat dergelijke freesjes geld kosten, en denk dat je sommige niet te erg mag aankijken of dat die al breken.[:p]