Snijplotter

Gestart door MARKLINRIJDER, 29 mei 2006, 17:12:38 PM


Gizzmo

zoals gewoonlijk ziet het er weer netjes uit [:)]
Alleen ben ik deze keer niet helemaal overtuigd van het voegwerk.

Even offtopic maar kan iemand mij de juiste afmetingen bezorgen van belgische seinen? eventueel een site waar ik die gegevens kan terug vinden??

Thx
David

MARKLINRIJDER

Gizzmo,

Ik neem dat aan, de voeger heeft verstek gegeven.  Komt het door het regenweer of wat?  Hier toch al even een eerste indruk van het voegwerk[;)]

http://i79.photobucket.com/albums/j123/marklinrijder/Beveren%20waas/2754575a.jpg

Groetjes,

David

martintje

David, ik denk dat David ( pff al die David's [:)]) bedoelt dat de voegen onregelmatig zijn.
je kunt duidelijk zien waar je freesje begint ( of eindigt), door de relatief diepe gaten in het verticlae voegwerk.
Heb jij de mogelijkheid op je machine om je spindel langzamer te laten beginnen? of om je spindel de kracht waarmee het op het plaatmateriaal drukt ?
Vaak heeft dat te maken met een verkeerde snelheid in samenwerking met een verkeerde druk.
ook kan het zijn dat je freesje in een verkeerde hoek is geslepen T.O.v je punt van je frees.
Kan jij je spindel ook over het styreen laten gaan zonder de motor te laten draaien?? dus dat je frees niet freest maar "gutst".
Daar bedoel ik mee dat de frees de lijntjes in het styreen trekt, zoals je het met de hand zou doen met een spijkerpunt o.i.d.
Daardoor heb je minder last van opstaand styreen rond je voegen.
Mvg Marty


Gerolf

Mij lijkt de eerste het best. Geen uitschuivers.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

martintje

Sluit me bij Gerolf aan, eerste is het beste.
Kan je ook aangeven welke gravergang als eerste moet gebeuren ?
Zoals ik het nu bekijk worden eerst de horizontale voegen gedaan en daarna de verticale.
Hierdoor wordt materiaal wat bij de verticale voegen verwijderd moet worden, achtergelaten in de horizontale voeg.
Als je nu eerst de verticale voegen doet, dan dan pas de horizontale, neemt de frees met de horizontale gang, het achtegebleven materiaal mee, en zijn je horizontale voegen schoner
Mvg Marty

Gizzmo

Dat is inderdaad goed gezien Martintje, maar het hangt allemaal wat van je CAM software af of je dat ook effectief kan toepassen.
Ik heb de laatste weken verschillende CAM software pakketen getest en ze zijn lang niet allemaal even gebruiksvriedelijk.
In de meeste gevallen laat je de CAM software zelf het meest geschikte "engrave" pad zoeken. Zelf voegje voor voegje toevoegen lijkt me een moniken werk [:0]

Tenzei David kan bevestigen dat het wel mogelijk is ...

MARKLINRIJDER

Hallo,

Mijn software kan dat.[:p]  Lijkt me trouwens ook vrij logisch dat de software het kan, wat ben je met het uitfrezen van een raam bijvoorbeeld als je eerst de ganse gevel uitfreesd.  Gaan we dus even omzetten.  Bedankt voor de tip Marty.[;)]

Groetjes,

David

Gizzmo

Hoog tijd dat ik eens een keertje bij je in de leer kom David ... [:D]
Ik heb duidelijk nog veel te leren ...
GreetZ
David

loebaske

Men leert altijd bij, en zekers op gebied van modelbouw [;)][;)]
Heb je al iets kunnen versturen, David [?][?][?]


ERVIN

Het begint afgezaagd te worden, maar het ziet er "weeral" h??l erg goed uit!!!!

Doe nu eens iets waarvan we kunnen zeggen dat het niet goed is.[}:)]

MARKLINRIJDER

Ik doe mijn best[:)]

Trouwens dit is de tekening van de zijgevel.

http://i79.photobucket.com/albums/j123/marklinrijder/Beveren%20waas/e163d199.jpg

Groetjes,

David

modeltreinbart

Mag je ik je even corigeren marklinrijder onderaan is het een betonnen want van 75 cm in ware grote dit kan ik bij jou werk niet terug vinden
modelspoorse groeten Bart
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)