Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Snijplotter

Gestart door MARKLINRIJDER, 29 mei 2006, 17:12:38 PM

martintje

Ik mag toch hopen dat het zogenaamd reclame maken een grapje is??
Ik lees hier op het forum toch regelmatig bijdrage van kleinserie fabrikanten of importeurs dat er een nieuw artikel verkrijgbaar is, lijkt me behoorlijke rechtstreekse reclame, waar ik overigens geen bezwaar tegen heb, maar dat lijkt me meer tegen de regels als dat iemand hier zijn diensten hier af en toe aan bied.
In dat geval is zeggen dat de Brico kurk verkoopt al taboe.
Als het gaat om te veel foto's plaatsen ?? dat lijkt me juist de bedoeling van een forum, op zijn hollands lekker kijkeuh kijkeuh, nie kopeuh [:)], hoe meer plaatjes hoe beter.
Ik krijg mensen niet op 2 handen geteld die overal tegenaan schoppen maar zelf niets laten zien.
Op een ander forum werd ik beschuldigd dat ik wel eens kritiek had op andermans werk, maar zelf geen foto's liet zien, waar ze volkomen gelijk in hadden, toen liet ik foto's zien kreeg ik van andere weer mailtjes dat ik niet zo op moest scheppen, m.a.w. je doet het nooit goed
Het leuke is als je iemand opbouwende kritiek geeft , komt een derde met de zin"kan jij het beter dan ?? ", als je dan antwoord, "ja"dan ben je een opschepper en arrogant en waar denk je dan wel niet de lef vandaan te halen om een ander kritiek te geven [:)] geinig heh ?? [:D]
Is je kop booven het maaiveld uit steken om hem er af gehakt te laten worden nou iets speciaals voor de modelspoordelaarij, of is dat ook in andere hobby's ??
Maar voordat ik (we) vingers ga(an) wijzen , moeten de betrokken misschien zelf eerst eens antwoord geven [:)]
Mvg Marty

erik50

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Ik wens iedereen te bedanken om me gedurende de voorbije periode te motiveren en te bekritiseren daar waar nodig.  Vanaf heden zal je mijn projecten, jammer genoeg niet meer hier tentoongesteld zien in de groeifase.  Ik ben in geen geval aangevallen geweest maar ik ondervindt de laatste tijd van links en rechts dat ze het minder appericieren dat ik jullie de projecten laat volgen.

Groetjes,

David



Sorry maar aan deze uitleg hebben we ook niet veel.
Je zegt wat op je lever ligt of je zegt niets.
Van mijn kant kan ik alleen maar zeggen dat ik het spijtig vind ik volgde al je realisaties op de voet.
Ik zou zeggen denk er nogeens over na [;)]
erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Bundesbahnfreak

@Marklinrijder,

Laat je niet uit je lood slaan man, ik heb me daar ook aan bezondigd op forum van buitenlands materiaal, ik steek uren in het samenstellen van die bijdragen en krijg er niet zo veel reactie op, maar als ik zie hoeveel ze gelezen worden[8D]

Doe gewoon verder er zijn meer mensen die er iets aan hebben dan mensen die zich storen of misplaatse kritiek geven[}:)]
Trouwens verzuurde mensen zitten overal

Groeten

Rudy

PS ik heb van je bijdragen ook al genoten

MARKLINRIJDER

Hallo,

Bij deze wil ik wel even duidelijk maken dat GEEN van de moderators me persoonlijk heeft aangevallen of me de toegang tot het publiceren heeft ontzegt.   Wel werd er me geadviseerd om het wat minder aan publiciteit te doen.  Na tal van reacties via zowel PM als op het forum heb ik besloten om verder te gaan zoals we bezig zijn.  Wel zit ik nog steeds met de vraag, is dit reclame?

Ik steek het niet onder stoelen of banken dat ik in de toekomst nog verder wil gaan  dan productie met een snijplotter.  Ik heb de eerste contacten gelegd om bepaalde zaken te laten spuitgieten.  De mallen zullen vervaardigd worden in Portugal en het spuitgietwerk hier in Belgi?.  Maar alles is nog in een beginfase.

Bij deze gaan we dus verder zoals we tevoren deden.  Momenteel zie ik daar eigenlijk, net als jullie, geen problemen in.  

Als importeurs, fabrikanten, ?.   Het moeilijk hebben met wat ik hier doe, so what?
Tal van forumgenoten kunnen beamen dat ik, indien ik kan, ze verder wil helpen.
En of ik daar grof geld mee verdien?  Daar kunnen zij het best op antwoorden.

Dus: We gaan verder zoals voorheen.[:)]

ERVIN

Voila, zo ken ik den David h?.[;)]

Goede beslissing.

Ludwig

Groot gelijk David.
Laat je niet intimideren door andere en doe je ding [;)]
Het is inderdaad zoals Rudy zegt.
Het aantal lezers die je bijdrage lezen dat is een goede indicatie of het geen dat je aanbied interessant is voor de bezoekers van dit forum.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

edwin1974

Misschien hebben jullie hier iets aan.
kijk eens op deze site van deze man die heeft ook een snijplotter en maakt mooie dingen hier mee zoals bv een Plan U treinstel van de NS.

http://www.sleutelspoor.nl

groetjes edwin

Gerolf

Wat een reacties [:0] er wordt zelfs gewag gemaakt van maffia-praktijken [:D]
Toegegeven ... de reclame-suggestie in het andere topic was er een beetje "over", maar eigenlijk louter ingegeven uit bezorgdheid voor het forum ?n voor David.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Roderik

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Wat een reacties [:0] er wordt zelfs gewag gemaakt van maffia-praktijken [:D]



Let wel, met deze reactie had ik het niet over de moderatoren. Die kennen we allemaal.
't Gaat eerder over diegenen waar jaloezie hun gezond verstand vertroebelt... en dan grijpen naar "zijwegreacties" via mail en dergelijke.
Always be modelling!

rixke rail

David,
laat a.u.b. de spreekwoordelijke blaffende honden blaffen,
want zij bijten niet, zegt hetzelfde spreekwoord ! [}:)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

tonycabus

Ik heb van verre het hele gel... en gez... gevolgd mbv de "jongere" moderatoren.
Het lijkt inderdaad dat sommigen iemand het licht in de ogen niet gunnen. David doet dit met hart en ziel zonder er handel in te gaan drijven.
Anderen, die hier louter met commerciele bedoelingen zitten worden opgehemeld (en niemand gooit ze eraf!!) terwijl de echte liefhebber die zijn opgedane ervaring wil delen en anderen laten meegenieten wordt beschuldigd van commercie[}:)][}:)][}:)]
Wie me kent weet waar ik meewerk, zowel commercieel als uit passie voor modelspoor, en dat is de reden waarom ik me minder met het forum moei. De regels tellen voor iedereen, ook voor mij!!
A bon entendeur, salut! (Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig, intvloms).
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

doomslu

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Ik heb van verre het hele gel... en gez... gevolgd mbv de "jongere" moderatoren.
...
Tony, bedankt voor dat "jongere". [:D][:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

MARKLINRIJDER

Binnenkort komt er hier heel wat te zien.[:)]

Stationsgebouw van:

Anzeghem
Beveren Waas
Heseghem
Adinkerke - De Panne

De plannen liggen alvast klaar, het tekenwerk is gestart.

Eerste in de rij:

Beveren Waas:
http://s79.photobucket.com/albums/j123/marklinrijder/Beveren%20waas/

Groetjes,

David


Gizzmo

Hey David,

Leuk dat je de de draad terug hebt opgenomen [8D]
zoals ik eerder al zei heb ik me door jou laten inspireren om ook een freesmachine te kopen.
Na wat geknoei zijn er dan eindelijk de eerste testjes uit gekomen:



Het is nog niet veel maar alle begin is moeilijk he [:D]
Momenteel zit ik nog wat te knoeien met de verschillende software stappen CAD CAM en Freesoftware.
De voorbeeldjes die je in de foto ziet heb ik gemaakt met Vecric CUT2D en als freessoftware gebruik in Mach3.

Nu enkel nog een goede (niet al te ingewikkelde en dure)CAD software vinden.
Wat gebruik jij om je plannen te tekenen?

Alvast met dank!
En blijf die fotos plaatsen [:p]
GreetZ
David

ERVIN

Hey Gizzmo, jij kan zelfs een aansteker maken???!!! Knap gedaan man!![:D]

Nee even serieus, voor een beginneling, want zo noem je je toch h?, heb je al mooie dingen weten te maken, ben benieuwd naar het vervolg.[:p]