Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

ERVIN

Weer erg sfeervolle plaatjes , goed gezien om dat Esso-embleem te verwijderen , merk je bijna niets meer van na deze sublieme verwering. ;)

evan

Merci mannen :)

Intussen ben ik aan een volgende wagen begonnen, maar deze dient nu eerst deftig te drogen vermits het olieverf is.  Na droging ka ik verder met de rest.

Groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Ha Evan, gelukkig ben je herstellende  aan je voet en niet aan je ogen, ziet er weer goed uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Bedankt Michael,

Hij is toch smeriger geworden dan verwacht.  Ik heb er nog 2 en weet dat ik wat meer mag doseren. 
Ik vind het nog aanvaardbaar daar deze jongens er best erg smerig kunnen voorkomen.

Voor:



Na:



Hij staat wel fraai op het baantje :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

#529
Persoonlijk vind ik dit een beetje " té " , maar dat is natuurlijk ieder zijn goesting hé , misschien kunnen de volgende foto's je een beetje helpen??  ;)
Edit ; foto's verwijdert , die van Olivier waren beter.

OlivierV

Die vind ik ook net iets te vies, maar het kan wel ...

Hier een voorbeeld van Binco op het forum, vind deze persoonlijk erg geslaagd met de typische oranje afzetting.
https://flic.kr/p/nziL4f
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 12 juni 2016, 22:23:33 PM
Die vind ik ook net iets te vies, maar het kan wel ... typische oranje afzetting
roestige afzetting en steeds rechtuit naar beneden door neerslag ? ik vond die eerste ook geslaagder, maar ja in het echt bestaan er ook iets minder mooi geweatherde wagons nietwaar ?  :-\ ;)

evan

Merci voor de foto's en bijdragen.  Altijd leuke voorbeelden!

Hier is mijn voorbeeld:



Er zijn dan ook veel verschillen.

Die van Binco (Stephen) zijn ook niet mis.

De andere twee worden dan weer wat minder vuil en deze zal ook nog lichter worden als de verf droog is. Typisch voor gespoten Valejo wash.

Groetjes  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: ERVIN op 12 juni 2016, 22:13:35 PM
Persoonlijk vind ik dit een beetje " té " , maar dat is natuurlijk ieder zijn goesting hé , misschien kunnen de volgende foto's je een beetje helpen??  ;)
Edit ; foto's verwijdert , die van Olivier waren beter.

Zet ze gerust terug Erwin  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Citaat van: evan op 12 juni 2016, 22:38:38 PM
Citaat van: ERVIN op 12 juni 2016, 22:13:35 PM
Persoonlijk vind ik dit een beetje " té " , maar dat is natuurlijk ieder zijn goesting hé , misschien kunnen de volgende foto's je een beetje helpen??  ;)
Edit ; foto's verwijdert , die van Olivier waren beter.

Zet ze gerust terug Erwin  :)
Op de foto's van de echte zie je goed de gelijkenissen met de verweerde exemplaren van Stephen. Heb zijn wagens al eens in het echt mogen bekijken en ze zijn echt subliem gedaan vind ik, verwering naar mijn smaak.

Maar Evan doet dat ook niet verkeerd (om het met een understatement te zeggen).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Citaat van: OlivierV op 12 juni 2016, 22:55:39 PM
...
Maar Evan doet dat ook niet verkeerd (om het met een understatement te zeggen).

Vind ik ook  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbouwpatrick

Die tweede is er zeker niet over in het echt is het nog erger.In frankrijk er een paar gezien maar foto's mislukt

Herwig

Interessant:  recente ketelwagens bij Esso-raffinaderij ( zonder  [Esso] -logo ):
Street View   +  Earth:  AntwerpenHaven Polderdijkweg.
Er worden wagens gerangeerd (van/naar Scheldelaan) die bijna compleet geroest/geëtst zijn, tussen merkelijk frissere exemplaren.


Binco

Bij verweerklussen is het steeds interessant te gaan kijken in wat voor trafiek je de wagen op de modelbaan wil gaan inzetten.
Mijn wagens zullen een kalkslurry-trein (of 'Craie liquide' zoals op de wagen te lezen is) vormen. Daarom koos ik ook voor witte afzetting, verbleekte tinten, ...
Als ik de wagen van Evan zie denk ik meteen aan andere producten zoals oliederivaten etc.
Dergelijke wagens worden dan meteen een pak viezer, wat de versie van Evan dus rechtvaardigt.  ;)

Overigens, tevreden van die Vallejo Washes, Evan?

PeterVG

Het is wel niet helemaal dezelfde wagen maar als inspiratiebron voor verweerklussen kan deze foto zeker dienen



Xpedys 33 81 7837 702-8 te Antwerpen, bundel amerika zuid
kalkslurry wagen