Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

ebaykal

Hi Evan,

Just discovered your thread. Seems like something wonderful is about to be born. Loved the trees.

All the best

Erkut
If there ain't any steam loco's in heaven then I ain't goin

Kautenbach

ik ben een sukkel, ik ben een sukkel,...

verdorie n tijdje helemaal over dit draadje heen gekeken ??? hoe deeed ik dat...

klasse gemaakt Evan!!

krisds

Citaat van: evan op 03 juni 2015, 17:45:27 PM
Merci voor de lovende reacties ;)

@Knibbelknabbel

Het groot beheerd stopsein geeft toegang tot de lijn die verderop ligt (buiten de baan).  Zogezegd ligt verderop de wissel met aansluiting op volle baan en wordt de Lijn 2xx verlaten.  Deze verbinding mag maar aan 40km/h bereden worden.

Er komen nog meer details zoals lijnborden, hectometerpalen etc... maar die zijn nu nog te kwetsbaar om al te plaatsen :)


Ik blijf ook wel met een beetje twijfels zitten over het snelheidsbord(4) van dat sein. Bij het seinbeeld groen geel horizontaal zonder aanduiding mag men het snelheidscijfer 4 (of lager) verwachten. Een snelheidsbord bij een sein heeft dus pas nut bij een hoger cijfer dan 4. Misschien word/werd het wel zo toegepast, maar mij lijkt het voor zo'n lijn onwaarschijnlijk, ik ben het nog niet tegengekomen. Ik zou de witte driehoek met de 4 eraf halen en het sein zo laten.

Veel succes bij de vederzetting, ik blijf genieten van je werk.

luc01

Gewoonweg prachtig Evan!

Groetjes .

evan

Hello medemodelspoorders,

Ondertussen heb ik dit draadje weer ns opgepakt. 
Deze namiddag heb ik met een arsenaal aan styreenprofielen de werken aangevangen voor de pijpleidingen.  Er is nog ontzettend veel werk, maar ik ben tevreden van het resultaat tot nu toe :)

De constructie hier zal de leiding komend vanuit de achtergrond over de kade en het spoor naar de laad- en losinstallatie leiden voor de schepen.  Helemaal rechts van de baan komt de laad en loszone voor het spoor.



De blokken onderaan zijn tijdelijke gewichten om de constructie op zijn plek te houden.



Er moet nog een looppad op komen evenals de technische uitrusting voor het laden en lossen van schepen.
Onderaan op de weg komen rond de betonnen sokkels nog vangrails en signalisatie etc.

Leuke details zijn dus gepland :)



En af en toe is er toch beweging...

[

Wordt vervolgd  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

Wow knap Evan , zoek de verschillen.  ;)


doomslu

Knap werk.
Wordt één van de toppers van de Grote Modelspoorexpo in Leuven.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Mooi werkje EVan, goede keuze van de profielafmetingen en ze staan zelfs in de juiste richting  8)

Alleen mis ik nog een verticaal verband in het achterste portiek en de horizontale verbanden in de brug zelf  ;)
Daar zitten de verschillen Erwin  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Citaat van: doomslu op 31 januari 2016, 17:46:11 PM
Knap werk.
Wordt één van de toppers van de Grote Modelspoorexpo in Leuven.  :)

Weten we al dat we daar zeker naar komen kijken  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Citaat van: SuSke op 31 januari 2016, 17:50:46 PM
Citaat van: doomslu op 31 januari 2016, 17:46:11 PM
Knap werk.
Wordt één van de toppers van de Grote Modelspoorexpo in Leuven.  :)

Weten we al dat we daar zeker naar komen kijken  ;)
Meer nog... jullie zijn ook één van de toppers!  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Helaba,

Dank voor de reacties en Erwin dank voor de foto (Petroleum Bundel).

Hierbij een foto van iets verderop in de haven die als inspiratie gediend heeft.



Suske,  Thanks voor de tips.  Ik weet dat er nog enkele verbanden ontbreken, maar ben even moe geplakt  ;D

Wordt vervolgd ;)




Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

sdz1976


Kijk er al naar uit, om ze te zien, en zo  opnieuw een les te krijgen in realisme.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Peter

Super, super, Evan
Weet niet waar het voorbeeld gesitueerd is maar het lijkt zelfs heel veel op petroleum-zuid
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Citaat van: evan op 31 januari 2016, 18:02:04 PM
Helaba,

Dank voor de reacties en Erwin dank voor de foto (Petroleum Bundel).

Hierbij een foto van iets verderop in de haven die als inspiratie gediend heeft.



Suske,  Thanks voor de tips.  Ik weet dat er nog enkele verbanden ontbreken, maar ben even moe geplakt  ;D

Wordt vervolgd ;)

Is dat het pijpenbrugske van VOPAK aan de Scheldelaan ter hoogte van de Boudewijnsluis ?

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Citaat van: doomslu op 31 januari 2016, 17:52:12 PM
Citaat van: SuSke op 31 januari 2016, 17:50:46 PM
Citaat van: doomslu op 31 januari 2016, 17:46:11 PM
Knap werk.
Wordt één van de toppers van de Grote Modelspoorexpo in Leuven.  :)

Weten we al dat we daar zeker naar komen kijken  ;)
Meer nog... jullie zijn ook één van de toppers!  :D

Ik zal het tegen de rest van de ploeg ook zeggen  ;D 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.