Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

eerste z baan project

Gestart door gledina, 01 maart 2015, 23:32:17 PM

gledina

Volgende afwerking was het instrooien van de sporen, de wissels zijn maar gedeeltelijk voorzien van de nodige steenslag, dit om de goede werking van de wissels te blijven behouden.


De zijwanden van de tunnel bijgewerkt met plaaster waar wat zwarte verf ingemengd is.

De twee tunnelportalen aan de rechterzijde geplaatst inclusief een stenen muur tussen de twee portalen.

HO 2R DCC , 9mm DCC (N), een beetje Z & lid van MTD
Tuut, Tuut zei den trein en 't station vertrok.

mahtoska1

Toch een kleine opmerking. De steentjes van de balast lijken nogel groot.
Ballast op maat kan je bijvoorbeeld bij Minitec vinden. Waarschijnlijk zijn er wel nog andere.

philippe_007

Het Z-strooimateriaal valt soms heel grof uit,
bij mijn z-baantje had ik ook dat probleem.
je kan bijna beter gewoon zand gebruiken.

gledina

Ik heb strooimateriaal van Bush gebruikt, op het zakje staat schotter Z 7125.
Op de foto komt deze inderdaad groter over dan in werkelijkheid. Volgende keer is zand wel een betere keuze, of eerst nog eens door een mixer nog fijner malen (heb ik ooit eens met kolen geprobeerd en kreeg deze toen wel zeer fijn).
HO 2R DCC , 9mm DCC (N), een beetje Z & lid van MTD
Tuut, Tuut zei den trein en 't station vertrok.

Rangeerduivel

#34
Kolen mixen,geen probleem,
maar na een paar toerkes met van die steentjes zult ge uw mezzeke toch nekeer moeten slijpen zulle  ;D ;D!!

;)

maw;Dat gaat niet!

Gerolf

Zand is inderdaad beter ... dat is door de natuur al fijn gemaakt  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Denk ook dat je voor Z beter af bent met decoratiezand ... ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan


gledina

Verdere afwerking van het landschap aan de linkerzijde met Knauf en Styrodur materiaal.
Eveneens de achterwand en zijwanden geplaatst.


De tunnelportalen bleken iets te hoog te zijn, heb deze dan maar een halve centimeter verlaagd.


Het eerste gebouwtje staat op zijn plaats, de omgeving ervan wat ingekleurd, enkel het huisje moet nog een behandeling krijgen vooral het dak.


Vandaag de achterkant en zijkanten geschilderd. Het landschap dan maar ook in de verf gezet, enkel de wegen moeten nog een kleur krijgen.


HO 2R DCC , 9mm DCC (N), een beetje Z & lid van MTD
Tuut, Tuut zei den trein en 't station vertrok.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gledina

Vandaag de huisjes een beetje bijgekleurd zodat het plastiek effect niet meer aanwezig is. De kartonnen gebouwen had ik gisteren reeds van een likje verf voorzien.
Vandaag de huisjes geplaatst en een eerste stukje van wat groen voorzien.


HO 2R DCC , 9mm DCC (N), een beetje Z & lid van MTD
Tuut, Tuut zei den trein en 't station vertrok.

DFS

Goed bezig! Een mens zou beginnen twijfelen om ook naar een kleinere schaal te gaan...

Steam.N

Mooi werk, Dieter.
Die twee laatste foto's zijn schitterend.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }