Baanplan Arendschot

Gestart door Jurgen, 26 mei 2006, 17:04:19 PM

Jurgen

Voila, mijn plan is af en de baan heeft al een naam gekregen. Omdat ik in Aarschot woon en er zo'n legende is over het afschieten van de snavel van een arend (een arendschot dus :o)), was de naam snel gekozen. Maar dat is bijzaak, hier is het plan.

Het bovenste niveau:

IMGhttp://img223.imageshack.us/img223/699/baanniveau01pn.png/IMG

Het middelste niveau:

IMGhttp://img293.imageshack.us/img293/2860/baanniveau18vs.png/IMG

En het onderste gedeelte:

IMGhttp://img293.imageshack.us/img293/4599/baanniveau20hy.png/IMG


@ Gerolf, ik heb je raad maar voor een klein deeltje opgevolgd. :IAnders was ik volgend jaar nog aan't tekenen. :o)

Reacties zijn altijd welkom. Je mag ze ook altijd op het gastenboek van mijn website plaatsen. Het plan staat daar ook online.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

Niet veel reactie precies. (Weeral [:o)][xx(])

Maar 't is niks, ik heb zelf al een foutje ontdekt. Bij het onderste schaduwstation klopt er iets niet.
Bij het schuine gedeelte naast het schaduwstation zit een klein foutje dat op de tekening niet meteen zichtbaar is. Maar doordat ik nog aan het prullen was aan het plan heb ik het toevallig ontdekt. Het spoor sluit op een bepaald punt niet volledig aan. Je moet maar eens kijken, net boven de bovenste wissel in het station.

Ik heb zelf al zitten proberen om een oplossing te vinden, maar ik krijg er grijze haren van. [:(!] Als iemand een oplossing kan geven, nu is het de moment. Ik ga mijn plan even aan de kant laten liggen tot morgen. Anders ga ik straks nog een nieuwe PC moeten kopen. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

55erke


Hoy
Ik vind het best wel een mooi plan.

ERVIN

Hoi Jurgen,hoe groot is je baan eigenlijk?
Mooi plan waar je veel treinen hun rondjes kunt laten rijden en waar je best veel rangeringen kan uitvoeren,en dat is iets naar mijn hart.[;)]
Je hebt 3 niveau's en dat zonder spoorspiraal,moeten je treinen echt klimmen of gaan ze zoetjes omhoog?

Havoc

Het enige dat misschien storend kan zijn is dat je op het hoogste niveau moet rangeren over de hoofdlijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

De grootte van mijn baan? Op dit ogenblik nog maar een A4 papiertje [:o)]. Mijn vorige plan was berekend op 2,9m op 1,10m. Bij dit plan zit ik iets buiten mijn 1,10m, maar dat is te doen. Voor de lengte (ik heb mijn ruimte nog eens nagemeten [:)]) zou ik tot 3,17m kunnen gaan.
Dus, de grootte zou 3,17m op 1,20m worden.

Ik denk dat ik mijn treinen langs de rechterkant toch wel redelijk snel zal moeten laten dalen en stijgen.
Dat rangeerprobleem, daar had ik nog niet aan gedacht. Daar zal ik nog een oplossing voor moeten zoeken.
Maar zoals gezegd ga ik vandaag niets meer doen aan mijn plan. Ik ben daarstraks 2 uur bezig geweest om dat 1 kleine foutje dat ik ontdekt heb te kunnen oplossen. Dat werd toch beetje te veel, ik heb er dus even genoeg van voor vandaag. [xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Heb je voldoende hoogteverschil tussen je middendeel en je onderste gedeelte? Mij lijkt het dat die wat in mekaars weg kunnen zitten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

ik ben net als rolf bang dat je met al die hellingen behoorlijk in de knoei raakt.
Volgens mij is drie nivo s op een toch tamelijk kleine ruimte wel wat veel,zeker als je van 1 naar 3 wilt stijgen.

maar wie weet,bekijk het in ieder geval ook een zo.

wim

eibtrain

Hallo Jurgen,

't word misschien wat eentonig:
1) je plan ziet er goed uit!
maar...2) hellingen, rekening houdend met het feit dat 3% helling echt wel het maximum is, zie ik momenteel niet hoe je dit kan realiseren... of zie ik iets over het hoofd?

Rik

Jurgen

Ik weet het, dat dalen h?. [:(!]
Weet je wat, ik ga er nog 1 maken. [^] (En dan bedoel ik geen chocolade h? [:o)])
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

kan je het modulesysteem niet toepassen??? wij hebben (msc de kempen) Scherpenheuvel .....kunnen we linken  [:p]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

RedFrits

Hoi,

Ligt het aan mij, of heb je het bovenste en middelste niveau omgedraaid? Zo niet, dan kom je rechts toch in de problemen, of niet?

Groetjes
Maurits

INFO

Jurgen,

Op papier is het een leuk plan, maar in de praktijk niet.

Aan de rechterzijde, ga je van je station naar het middelste niveau.
Daar heb je dus minimaal een tussenruimte van 9 cm voor nodig. Die 9 cm moet je dus stijgen en dalen op ongeveer 1 m rail lengte. Dat is dus niet te doen. Dan heb je daar ook nog meegebogen wissels in liggen, dat wordt een ramp. Ook de andere zijde op van niveau 2 naar 0 dat is een hoogte verschil van 20 cm of meer, want je moet ook nog tussen je niveau door kunnen met je handen, als er iets fout gaat. Mijn mening is op deze afmeting niet uitvoerbaar.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Jurgen

Ik weet ondertussen dat het niet haalbaar is. Plan is al afgevoerd.
Ik ben nog niet begonnen aan een nieuw plan, maar dat komt nog wel. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tom

Mischien moet je niet op zoveel nivaus werken, in de plaats kan je een fiddle yard gebruiken als schadwstation.
Tom