Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Nieuwe modelbaan 650cm x 475 cm

Gestart door n/a, 26 mei 2006, 14:41:37 PM

Gerolf

#60
Stomme vraag misschien, maar waarom heten die bestanden "VoorbeeldGerolfX.jpg" [?]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

#61
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Stomme vraag misschien, maar waarom heten die bestanden "VoorbeeldGerolfX.jpg" [?]



Gerolf,

Je weet wel van die stomme vragen h? , die bestaan gewoon niet.
En de reden is , dat ik er zelf nog aan uit kan.
Zo heeft elk nieuw plan of poging tot zijn eigen map, en naam.
Ben nu aan een volledig nieuw concept van tafelopstelling begonnen , deze heeft de naam "ERWIN" gekregen.
Aanzie dit maar als een eer , geef alleen namen die iets te betekenen hebben.[;)][;)]

Spoorse groetjes

ERVIN

#62
@Locorail,[:I][:I][:I]

Ik ben er mee bezig hoor maat,met je plannen,de volgende dagen hoor je nog van mij.[;)]

n/a

#63
citaat:
Geplaatst door ERVIN

@Locorail,[:I][:I][:I]

Ik ben er mee bezig hoor maat,met je plannen,de volgende dagen hoor je nog van mij.[;)]



Al nuchter mijne vriend [8D][8D][8D]

ERVIN

#64
citaat:
Geplaatst door Locorail


Al nuchter mijne vriend [8D][8D][8D]



Het gaat al een beetje beter,maar die hoofdpijn h?.
Voor diegene die er niets van snappen,ik heb gisteren een personeelsfeest gehad en heb wat te diep in het glas gekeken.[xx(]

Johnnytrein

#65
Daar is maar een goede remedie voor s'morgens zo rap mogelijk terug diep in het glas kijken. [:p] De smaak zal waarschijnlijk tegenvallen maar dat neem je er maar bij schol.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

n/a

#66
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Locorail/PlanYves1.jpg

Hallo ,
Bovenstaand een ruwe schets van een gans nieuw idee.
A/ Schaduwstation 1
B/ Hoofdstation
C/ Locdepot
D/ Rangeerstation
E/ Bergstation
F/ Schaduwstation 2

Graag jullie mening

Locorail

n/a

#67
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Locorail/Yves1.jpg

Hierbij baanplan.

A gaat naar schaduw 1
B gaat naar schaduw 2
Rood is  tandradbaan.

Jullie ongezouten mening is steeds welkom.

Spoorse Groetjes

Gerolf

#68
Je houdt heel wat ruimte over voor scenery. Er zijn ook best wat spelmogelijkheden aan je baan.
Bedenkingen:
- zeker een uithaalspoor links aan je lichtblauwe rangeerterrein hangen, best ook aan je paarse station aan de linker-onderzijde
- de vrij scherpe donkergroene boog rechtsonder: wordt die gecamoufleerd?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

#69
CiteerGeplaatst door Gerolf_Peeters

Je houdt heel wat ruimte over voor scenery. Er zijn ook best wat spelmogelijkheden aan je baan.
Bedenkingen:
- zeker een uithaalspoor links aan je lichtblauwe rangeerterrein hangen, best ook aan je paarse station aan de linker-onderzijde
- de vrij scherpe donkergroene boog rechtsonder: wordt die gecamoufleerd?
[/quote

Gerolf,

Veel scenery is de bedoeling.

Wat bedoel je juist met uithaalspoor , kun je eventueel even tekenen of per PM sturen.

De donkergroene bocht volgt op het Bietschtalviaduct , en heeft een straal van 80cm. Zie jij hier problemen met lange wagons ?

Alvast bedankt voor je constructieve tips.

Spoorse groetjes
Locorail

Gerolf

#70
Een uithaalspoor dient om te rangeren zonder op de hoofdbaan te moeten komen. Doorgaand verkeer op de hoofdlijn wordt dan niet gestoord.

Ik had die viaduct uiteraard niet gezien op het plan. Mij leek het spoor nogal rechtlijnig, daarna een "scherpe boog" en terug rechtlijnig. Als die boog achter een heuvelrug of in een tunnel zit, valt dit minder op.
80cm boogstraal is behoorlijk ruim. Lange wagens gaan daar geen probleem hebben.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

poco loco

#71
- Je paarse nevenlijn vertrekt nogal raar vanuit je groene hoofdstation, zo met ??n spoor langs elke kant. Ik ben een dergelijke manier van aftakken nog nergens tegen gekomen (wat niets wil zeggen, maar het oogt toch eigenaardig).
- Kan je, in die korte bochtjes waarop je rangeerterrein eindigt, nog koppelen?
Groeten, luc.

Arnold-Layne

#72
Ziet er wel goed uit!

Ik vroeg me alleen af aan welke kant je rijdt. Rechts of links...als je rechts rijdt krijg je namelijk een probleem bij het locdepot

Frank_N

#73
NMBS rijd links [:I]
Frank
Groet van Frank

Tom

#74
Ik zou wat meeer "tijd" kr?eren tussen station 1 en 2 want nu denk vanaf er een trein vertrekt naar het ondere station nog niet op snelheid is of hij mag al weer stoppen.
Verder zou ik de lange verbinding van het blauwe rangeerterein, de meest linkse weglaten want nu lijkt het of de 2 stations een groot emplacement zijn.
Ook zou ik de 2 paarse sporen van het kleine station naar het grote aan de links kant van het parade spoor houden en ze even voor de wisselstraat in het parade spoor laten lopen, zo zal je achteraan wat meer plaats hebben voor andere dingen en zol hat minder vol lijken.
Als laatste zou ik die blauwe rangeer sporen zo ver mogelijk tegen de paarse laten komen en ze die flauwe bocht niet meer laten maken.
Als eerste denk ik dat het onhandig zal zijn tijdens rangeren en persoonlijk vind ik het niet zo mooi en zoals eerder gezegd ??n verbinding laten met de paarse sporen zoals het er staat met het bovenste spoor.
Tom