Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

Moest nog even honderd miljoen miljard ramen maken maar nu ist denk ik toch wel zo ver dat dit zo'n beetje de laatste plaatjes van de schone centrale gaan zijn:
IMGP0027 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0029 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0033 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0044 by Floris Dilz, on Flickr

doomslu

Het is en blijft indrukwekkend!
Ik kan niet wachten tot 28 september.  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Tothebeach

Citaat van: Floris op 27 mei 2024, 14:29:16 PMMoest nog even honderd miljoen miljard ramen maken (...)
en dan zijn er nog zoveel kapot  :-\

groet,
michel

Herwig


hoognodig:        https://icpro.be/nos-services/lavage-de-vitres-liege/

intussen andermaal gefeliciteerd met uw kunde & geduld

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 27 mei 2024, 15:02:24 PMIk kan niet wachten tot 28 september.  :D

Misschien nog wel eens de moeite om een tripje van meer dan 1000km te doen...!

;)


SuSke

Citaat van: doomslu op 27 mei 2024, 15:02:24 PMHet is en blijft indrukwekkend!
Ik kan niet wachten tot 28 september.  :D

Een eerste tip van de sluier...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jappy

Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

RUNE

Je hebt toch weeral veel ramen laten kapot vallen  :-\. Maar desondanks TOP. Love it !

Metpetergaathetbeter


Floris

dank, jongens!
Ondertussen eerste laag vuiligheid.
IMGP0052 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0047 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0058 by Floris Dilz, on Flickr

nu door met eindeloos steentjes stippen en meer van dat soort ellende....

IMGP0063 by Floris Dilz, on Flickr

even voor t idee hoe smerig t gebouw in t echt was, deze foto is uit 2013 meen ik...
IMG-20240527-WA0017 by Floris Dilz, on Flickr
dus das al 25 jaar afspoelen na "mijn" jaar 1988.  :P
Zoals ik eea ga schilderen wordt dus waarschijnlijk wat schoner dan t in 1988 echt was (heb niet echt een foto uit die tijd) maar alsnog ruimschoots smerig.


Michiel

Hier toevallig een foto van het gebouw, iets properder. (Maar waarschijnlijk kende je deze al). En doe zo voort. je bent goed bezig.  8)


bron: https://www.industriecultuur.be/stroomcentrales/elektriciteitscentrale-van-cockerill
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

Floris, overdrijf je nu niet een héél klein beetje met al dat moois?  :P  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Floris

maar es een stukkie zo ongeveer helemaal afgewerkt...
IMGP0079 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0086 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0084 by Floris Dilz, on Flickr

technieken: voornamelijk gewoon klooien met een mengsel van zwart, humbrol 29 en een beetje 70, verdund met wasbenzine. Verder potloden: beetje olijfgroenig voor algen, wit voor kalk en nog wat lichtbruin voor afgevroren stenen en roest.

Metpetergaathetbeter

#3989
Voor te klooien is dit toch bijzonder goed geslaagd. Nooit bang iets onherroepelijk verkeerd te doen ? ;)