Nieuws:

Nu in MSM 261 PRAKTIJK: Verweren van containers | Een Vectron van Beacon Rail in model

Hoofdmenu

Union Pacific depot jaren 50

Gestart door DFS, 11 januari 2015, 20:44:07 PM

Steam.N

Héél mooie foto,s en details Sven !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Wreed accident

Een wagon die al een paar jaar op afwerking lag te wachten is gesneuveld bij het installeren van de koppeling.
Nu even nadenken wat ik er mee kan doen,
Herstellen, parkeren als 'wrak' of installeren als extra zandopslag

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

DFS

Je had gelijk Peter, de schade leek initieel erger dan het was, De mannen van de 'car shop' hebben zich wat uitgeleefd met wat profieltjes

De verf is wel nog nat en niet 100proc in dezelfde kleur maar zorgt eigenlijk voor een 'natuurlijke weathering' want echte wagens worden ook soms deels hersteld en lokaal her-spoten...

loebaske

En het ziet er heel realistisch uit, mooi gedaan...

DFS

De drive was een beetje eruit, deels omdat ik veel met andere HO projecten bezig was,
maar vandaag eens het dak eraf gedaan en het werkvolk aan het werk gezet, (er is immers sinds kort elektriciteit in de 'shops')
Hieronder enkele foto's

'luchtfoto'

detail van de wielenput:

De innerlijke mens wil ook wat...

Getrokken van de andere kant (niet zichtbare zijde)

Foto met dak:

Nu binnenkort eens werk maken van de aandrijving van de draaischijf (motor heb ik al, nu mijn tandwielen even kwijt  ??? )
Dan nog de 'voorgevel' van de locloods wat restaureren ...

Ronald

Michiel

Ik vraag me af waarom die trekzakspeler op een krukje op de werkbank zit?  :o

Maar zonder gekheid, machtig goed gemaakt met overal die werkspullen. Erg mooi.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Mooie scenes in een ferm gebouw  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Citaat van: Michiel op 28 januari 2017, 18:33:33 PM
Ik vraag me af waarom die trekzakspeler op een krukje op de werkbank zit?  :o

De ideale manier om plezier in het werk te houden  ;) 8)

In ieder geval, mooie beelden van een mooi geheel en netjes afgewerkt
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Frits.

Heel knap fotowerk en modelbouw natuurlijk.
H0, 2 rail, digitaal, automatisering komt later nog. ??
Tijdperk 1960-1980. Rangeerterrein bij containerfabriek in Noord-Nederland.

mahtoska1

Indrukwekkende foto's. Mooie sfeer gecreëerd.

DFS

Bedankt voor de lovende woorden, is zeker een motivatie booster,

Soms zijn de kleine details een wereld van verschil. uiteindelijk heb ik gewoon eindelijk 'het personeel' aan het werk gezet.
De foto's zijn gewoon met de smartphone getrokken eigenlijk, maar vielen uiteindelijk goed uit.

Zoals gezegd, nu de motor van de schijf, en dan is de baan stilaan klaar om nog eens buiten te komen.

Volgende week verwacht ik nog een nieuwe aanwinst voor de baan, dus stay tuned...

sdz1976

Blijf het een mooie , erg gedetailleerde baan vinden.

Grtz,

Samuel.
https://hetlocje.org/
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1