Roco 2015 H0 en TT Flipboek

Gestart door eve, 09 januari 2015, 15:14:39 PM

eve


Jurgen

Zoals reeds bekend was komen de I6-rijtuigen opnieuw, samen met een Schuifhuifwagen type Rils en een groene reeks 20. In AC zelfs standaard met geluid.
Benieuwd of LS zijn I6-rijtuigen voor of na Roco op de markt gooit.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

Ls is bijna dood denk ik....
Die Roco 20 is wel duur...maar ja, ieder zijn goesting

oebr

je bedoelt dat België voor LS bijna dood is  ;)
Zij hebben met Duitsland, Zwitserland en Frankrijk markten en voorbeelden die financieel veel aantrekkelijker zijn dan de Belgische. Dan praten we over oplages die niet in honderden maar in duizenden exemplaren geteld worden, en je hebt geen concurrentie die met inbeslagnames de markt probeert te verdedigen.
Het is natuurlijk jammer, maar ik denk dat met opvolgers als VBV, Rocky, Goover, en hopelijk ook het nieuwe Piko de toekomst op een degelijke manier verzekerd is...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

railtravelmanager

hallo,

er lopen geruchten dat Roco/Fleischman in faling zou gaan ...  :(

weet iemand meer ?

Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

loebaske

Heb dat hier al eens ergens gemeld, is meer de invoerder T2M die geen invoerder meer zou zijn voor Roco/Fleischman, anders heb ik geen weet dat Roco/Fleischman in failing zouden gaan ??

mark7758

Ze schijnen nog steeds winst te maken.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Gert1

Citaat van: railtravelmanager op 12 januari 2015, 10:59:41 AM
er lopen geruchten dat Roco/Fleischman in faling zou gaan ...  :(

Bron?

mvg,
Gert

Mattias

Citaat van: mark7758 op 12 januari 2015, 12:46:43 PM
Ze schijnen nog steeds winst te maken.

Niet moeilijk, met die manier van verkopen..  ??? :-\
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

mark7758

Ik ben er ook niet blij mee hoe Roco werkt.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Mattias op 12 januari 2015, 18:31:02 PM


Niet moeilijk, met die manier van verkopen..  ??? :-\
verklaar U nader ?

Groeten Peter ;)

Mattias

Vroeger (en correct me if i'm wrong, kben enkel maar consument en heb geen kennis van verkopen) had je de adviesprijs van Roco, hetgene op de cataloog stond.
Winkeliers konden dan die spullen verkopen aan hun eigen prijs, maar mits een minimumprijs niet te overschrijden.
Zo kon het zijn dat je een loc of wagen bij persoon X goedkoper kon aankopen dan bij persoon Y en zowel klant als verkoper speelde daarop in.
Sinds een jaar (of net wat meer?), is de winkelier verplicht de adviesprijs aan te rekenen.
Dit is in mijn ogen enkel maar om de kas van Roco te spijzen via hun eigen webshop..

Een wonder dat Roco nog steeds voldoende verkoopt, lijkt mij..
Want ik ben nu toch geneigd om een loc te laten liggen, in plaats van te kopen, tenzij ik hem echt wel wil..

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

bollen neus

Ikke dus niet, er komt voor mij al zo weinig genoeg uit wat ik kan gebruiken en zo heeft iedereen een eigen mening is het niet?
Den Eric.

loebaske

Volledig met je eens Mattias en dit niet alleen voor Roco, dat geld voor eender welk merk....

Doornroosje

In dat opzicht ben ik verwend. Tijdperk I-II in het Duitse landschap. Sorry collega's, maar voor mij geen Belgisch materieel.